Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příspěvek na konferenci o projektu Cesta ke kvalitě konané dne 2. 11. 2009 v NIDV Hradec Králové Milena Hálková zástupkyně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příspěvek na konferenci o projektu Cesta ke kvalitě konané dne 2. 11. 2009 v NIDV Hradec Králové Milena Hálková zástupkyně."— Transkript prezentace:

1 Příspěvek na konferenci o projektu Cesta ke kvalitě konané dne v NIDV Hradec Králové Milena Hálková zástupkyně ředitele Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové

2 Naše zkušenosti / /2008 a 2008/ /2010 a 2010/2011 a 2011/2012

3 O čem to bude ?  Nástroje  Zdroje a podklady  Ukázky výstupů  S čím bojujeme

4 Nazačátku Na začátku  Studium  Cíl  zorientovat se a hledat nástroje  ujasnit si zdroje a podklady

5 Dotazníkové šetření pro pedagogické pracovníky Jednou za 2 roky Dotazník pro žáky Každý školní rok 2. ročník Dotazník pro rodiče Každý školní rok rodiče žáků 3. ročníků Vektor – pro 1. a 4. ročník Každý školní rok Hodnocení učitelů žáky třetího ročníku Každý školní rok 3. ročník, poprvé červen 2009 Dotazník pro žáky 1. ročníku Každý školní rok Nástroje

6 Zdroje apodklady Zdroje a podklady  Návrhy opatření a jejich vyhodnocení  Koncepce školy  Hodnocení adaptačního procesu nových pedagogických pracovníků  Přehled úspěchů žáků  Úspěšnost našich žáků u přijímacích zkoušek na VŠ  Vlastní hodnocení školního roku jednotlivými předmětovými komisemi

7 Zdroje apodklady Zdroje a podklady  Přehled DVPP  Přehled akcí  Zpráva výchovného poradce  Zpráva koordinátora ŠVP o průběhu prací na ŠVP  Výstupy z elektronické evidence  Informační kostky za jednotlivé roky  Inspekční zprávy

8 Autoevaluační tým

9 Kultura školy 2006/ /2009 Faktor 0SrozdílOS sevření nůžek Společné cíle 4,332,951,384,293,330,950,43 Důvěra ve vedení školy 4,493,301,194,383,670,710,48 Převládající styl řízení ve vztahu k lidem4,212,881,334,383,221,160,17 Režim školy a organizační struktura 4,543,351,194,453,730,720,47 Zaměření vedení na pracovní úkoly 4,052,981,074,073,560,510,56 Kontrola 4,332,861,474,333,660,670,80 Motivace pracovníků a hodnocení 4,42,981,424,243,221,020,40 Komunikace a informovanost pedagogů 4,493,191,34,453,500,950,35 Informovanost žáků a rodičů 4,493,161,334,213,320,900,43 Inovativnost 4,163,540,624,073,660,410,21 Profesní rozvoj učitelů 4,42,861,544,363,051,310,23 Pracovní podmínky pro výuku 4,373,231,144,383,341,040,10 Estetické prostředí a pořádek 4,232,771,464,053,080,970,49 Vztahy mezi učiteli 4,513,071,444,403,191,210,23 Vztahy mezi učiteli a žáky 4,513,191,324,283,171,100,22 Vztahy mezi učiteli a rodiči 4,443,141,34,213,201,010,29 Očekávání výsledků vzdělávání 4,213,440,773,883,370,520,25

10 Dotazník pro žáky 2. ročníku Počet respondentů: 119 (z 154), škála 1 – 5 (5 nejlepší varianta) Faktor:LetosLoniNejčetnější odpověď Nejčetnější odpověď - loni Znalost požadavků učitelů jednotlivých předmětů 3,653,55 Většina požadavků je mi známa Pravidla hodnocení 3,292,94 Pravidla hodnocení jsou žákům sdělována, ale ne vždy se dodržují Informace o klasifikaci 3,423,55 Známky se dozvím, pokud o jejich sdělení požádám Hodnocení aktivity v hodinách 3,563,49Aktivita v hodinách se často hodnotí a má částečný vliv na celkové hodnocení

11 Dotazník pro rodiče žáků 3. ročníku Počet respondentů: 30 (loni 24), škála 5 stupňů, nejlepší varianta 5 Faktor:LetosloniNejčetnější odpověď Nejčetnější odpověď - loni Zájem o dění ve škole Zajímám se jen o to, co se bezprostředně týká mého potomka Zajímám se o veškeré dění ve škole Zajímám se jen o to, co se bezprostředně týká mého potomka Informace o dění ve škole 4, Jsem spokojen dovím se vše, co potřebuji Nejsem dostatečně informován, o některých akcích se vůbec nedovím Zdroje informací o dění ve škole Informace získávám pouze od svého potomka Informace získávám na webových stránkách školy Informace získávám pouze od svého potomka Informace získávám na třídních schůzkách

12

13 PředmětCjAjNjFjRjMFBiPrůměr Učitel(ka) má u studentů autoritu a respekt4,002,631,861,531,92,772,242,432,31 Myslím si, že se učitel(ka) v předmětu dobře vyzná a orientuje1,851,911,051,3311,451,541,461,51 Hodina neobsahuje pouze suchý výklad 3,172,192,061,62,362,4722,312,39 Učitel(ka) chodí do hodin většinou včas 1,761,711,351,411,451,611,52,071,70 Po hodinách mám pocit, že jsem se naučil něco nového 3,462,591,811,82 2,642,751,92,36 Učitel(ka) zkouší a hodnotí objektivně 2,492,151,631,692,641,762,411,832,01 Průměr2,792,201,631,561,862,122,072,002,05 Počet resp

14 Naše problémy:  propojení s koncepcí  participace rodičů a veřejnosti (zřizovatel)  aktivní zapojení pedagogů  poslední oblast „ úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům“

15 Děkuji Vám za pozornost.


Stáhnout ppt "Příspěvek na konferenci o projektu Cesta ke kvalitě konané dne 2. 11. 2009 v NIDV Hradec Králové Milena Hálková zástupkyně."

Podobné prezentace


Reklamy Google