Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Co s PET láhvemi na škole ?. Kolik produkujeme odpadů KKaždý z nás vyhodí za rok asi 150 - 200 kg odpadů 113% jsou z toho plasty DDůslednou separací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Co s PET láhvemi na škole ?. Kolik produkujeme odpadů KKaždý z nás vyhodí za rok asi 150 - 200 kg odpadů 113% jsou z toho plasty DDůslednou separací."— Transkript prezentace:

1 Co s PET láhvemi na škole ?

2 Kolik produkujeme odpadů KKaždý z nás vyhodí za rok asi kg odpadů 113% jsou z toho plasty DDůslednou separací a recyklací můžeme náš odpad o třetinu zmenšit ZZa rok tak můžeme vytřídit:30 kg papíru 25 kg plastů 15 kg skla

3 Problematika PET lahví  meziročně se spotřeba PET lahví zvyšuje o 20%  ročně se v ČR spotřebuje 1 miliarda PET lahví  v současné době se meziroční spotřeba PET lahví pohybuje okolo 35 – 40 tis. tun  Vzhledem k jejich objemnosti kladou vysoké nároky na skladování po vyprázdnění obalu.  Pomocí důsledné deformace je možno docílit podstatné úspory prostoru ke skladování PET láhví

4 Jak se značí výrobky z plastů  Na každém obalu naleznete recyklační trojúhelník opatřený číslem nebo slovním popisem, což označuje druh použitého materiálu. Polyetylén tereftalát - PET - 1 Polyetylén (vysokohustostní, nízkohustotní) - PE-HD, PE-LD - 2, 4 Polypropylen - PP - 5 Polystyren - PS - 6 Polyvinylchlorid - PVC - 3 (nejnebezpečnější) Číslo 7 značí jiný plast. Na složení je potřeba se zeptat výrobce.

5 Značka panáček a zelený bod Panáček s košem znamená, že použitý obal máme hodit do příslušné nádoby na odpad. Zelený bod znamená, že je za obal zaplaceno do systému EKO-KOM, jenž zajišťuje sběr a využití obalových odpadů. Pokud si koupíte obal, na kterém je značka ZELENÝ BOD znamená to, že výrobce zaplatil za jeho recyklaci.

6 Separace PET lahví u nás na škole  Na naší škole se třídí PET láhve již delší dobu.  Bohužel efektivita je ztížena tím, že je pouze jeden centrální velkokapacitní vak na PET láhve a je pouze v přízemí za kantýnou. Plastové láhve se tak v lepším případě dostávají do běžného komunálního odpadu a v horším případě zůstávají volně v lavicích a po třídách.

7 Řešení problému: 1)Zvýšení počtu odpadkových košů pouze na PET láhve. (do každé sekce, na každé patro) 2)Využití netradiční formy deformace PET lahví pomocí ručního mačkače na PET láhve-Ecopressu a následné separace do speciálních košů. (mininimálně 1x na každé patro ) 3)Větší informovanost studentů i učiteli o dané problematice vedoucí k uvědomění smyslu třídění odpadu. 4)Důslednost učitelů

8 Jak deformovat PET láhve ? A)Pomocí nožního systému prostě sešlápneme :o))) B)Pomocí speciálního mačkače na PET láhve - ECOPRESS

9 Jak deformovat PET láhve ?

10 Správný postup při lisování PET láhve: Uvolněte víčko PET láhve tak, aby při lisování mohl vzduch z láhve volně unikat. Hrdlo láhve zasuňte do otvoru v horní čelisti a zatlačte spodní část láhve dovnitř lisu Plynulým pohybem páky dolů lisujte láhev mezi čelistmi lisu. Pokud láhev klade nepřiměřený odpor zkontrolujte ještě jednou, jestli je víčko láhve dostatečně povolené Láhev lisujte tahem páky až do spodní polohy Před uvolněním páky, dotáhněte co nejpevněji víčko tak, aby se do láhve nedostal vzduch. Láhev tak zůstane již ve slisovaném stavu.

11 Promo akce - před Bio a Tv kabinetem

12 Proč deformovat PET láhve ?  PET láhve svou objemností kladou vysoké nároky na jejich likvidaci po upotřebení.  Pomocí důsledné deformace je tak možno docílit podstatné úspory logistických nákladů na tyto procesy

13 Má to smysl ? 5x krát více pro ekologii 5x pro kapsu 5x pro čas 5x pro méně starostí 5x pro prostor PETkrát méně starostí za PET sekund … … máme to v rukách a MÁ TO SMYSL !!! !


Stáhnout ppt "Co s PET láhvemi na škole ?. Kolik produkujeme odpadů KKaždý z nás vyhodí za rok asi 150 - 200 kg odpadů 113% jsou z toho plasty DDůslednou separací."

Podobné prezentace


Reklamy Google