Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Díky soutěži NESEPARUJ SE! SEPARUJ! jsme se naučili spoustu věcí o vztazích lidí k třídění odpadů a o jeho správném i nesprávném třídění.  Myslíme.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Díky soutěži NESEPARUJ SE! SEPARUJ! jsme se naučili spoustu věcí o vztazích lidí k třídění odpadů a o jeho správném i nesprávném třídění.  Myslíme."— Transkript prezentace:

1

2  Díky soutěži NESEPARUJ SE! SEPARUJ! jsme se naučili spoustu věcí o vztazích lidí k třídění odpadů a o jeho správném i nesprávném třídění.  Myslíme si, že soutěž pro nás byla velice přínosná i zábavná.

3  V prvním úkolu jsme se dozvěděli, jak se druhotně zpracovává plast, papír a sklo.  a) sklo: Směs ze střepů se přidá do směsi k výrobě nového skla (šetříme energií i surovinami), sklo se dá recyklovat stále dokola.

4  b) plast: např. PET lahve se používají jako výplň zimních bund a spacáků. Z plastových směsí lze vyrábět dlažba nebo protihlukové stěny.  c) papír: papírové pytle  d) kov: nový výrobek plechovka

5  e) nápojový karton: stavební izolace  f) elektrošrot: na plasty, sklo, keramiku…  g)bioodpad: kompost  h) nebezpečný odpad: speciální spalovny

6

7  Udělali jsme graf. V grafu jsme měli zakreslit, jaké komodity se nejvíce třídí v obci Pustiměř.

8  Ve 3. úkolu jsme měli zformulovat dotazník, s jehož pomocí jsme zjišťovali od občanů naší vesnice, kdo třídí či netřídí odpad.  Úkol nás velmi pobavil i poučil.

9  DOTAZNÍK:  1) Třídíte odpad?  2) Proč třídíte či netřídíte odpad?  3) Který odpad hlavně třídíte?  4) Myslíte si, že ve vaší rodině třídí odpad více ženy nebo muži?  5) Myslíte si, že je prospěšné třídit odpad?  6) Třídí odpad i vaše děti?  7) Využíváte všechny druhy kontejnerů?  8) Myslíte si, že je tady dostatek kontejnerů?  9) Který kontejner nejvíce používáte?  10) Chtěl/a by jste na odpadovém hospodářství naší vesnice něco změnit?

10  na otázky v našem dotazníku odpovědělo celkem 103 občanů  prům. věk občana, který třídí, je 35 let  ve 45% domácností třídí odpad i děti  nejvyšší věk občana, který třídí odpad, byl 80 let  nejnižší věk občana, který třídí odpad byl 10 let  Odpad třídí nejčastěji lidé ve věku let

11  Odpad třídí nejméně lidé ve věku let  Odpad, který se netřídí do kontejnerů (kovy,nebezpečný odpad, směsný odpad), třídí velmi malé množství lidí  Dotazníkem jsme zjistili, že většina občanů odpad třídí asi jen občas a nebo je to vůbec nezajímá, i když ví, že by se to mělo.

12  Měli jsme do mapy, kterou jsme si sami sehnali, zakreslit kontejnery rozmístěné po naší vesnici.  Zjistili jsme, že kontejnerových stání v Pustiměři máme dostatek a že není třeba dálší zřizovat.

13  4. dubna jsme se zúčastnili exkurze na skládce v Kozlanech.  Z informací, které jsme získali, jsme měli vypracovat pracovní list.  Zjistili jsme, že skládka bude sloužit minimálně do roku 2030 a její roční kapacita (tun odpadu za rok): tis. tun a celková tis. tun.

14

15

16

17

18

19

20  Třídění odpadu považujeme za přínos životnímu prostředí a je třeba neustále přesvědčovat širokou věřejnost o jeho důležitosti a smysluplnosti.  Děkujeme za pozornost: Iva Mrázová, Terezie Schierová a Karolína Dlouhá v Pustiměři dne


Stáhnout ppt " Díky soutěži NESEPARUJ SE! SEPARUJ! jsme se naučili spoustu věcí o vztazích lidí k třídění odpadů a o jeho správném i nesprávném třídění.  Myslíme."

Podobné prezentace


Reklamy Google