Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie"— Transkript prezentace:

1 Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Seminář GA Pavel Běleš ŘLP ČR, s.p., DPLR/OPLNS

2 Terminologie Letový plán (Flight Plan)
Předepsané informace vztahující se k zamýšlenému letu letadla nebo jeho části, poskytované stanovištím řízení letového provozu. Podaný letový plán (Filed Flight Plan) Letový plán, tak jak je podán stanovišti ATS pilotem nebo určeným zástupcem bez následných změn. Platný letový plán (Current Flight Plan) Letový plán zahrnující změny, pokud k nim došlo později vydanými povoleními.

3 Předložení a přijetí letového plánu
Letový plán se musí před odletem předložit ohlašovně letových provozních služeb nebo musí být vyslán za letu příslušnému stanovišti letových provozních služeb nebo řídící radiostanici letadlo–země /2012, SERA.4001, c) První stanoviště ATS přijímající letový plán nebo jeho změnu musí: L4444, čl ověřit, zda formát a údaje vyhovují stanoveným zásadám; ověřit úplnost a v možné míře jeho přesnost; je-li to nutné, přijmout opatření, aby byl přijatelný pro letové provozní služby; a potvrdit předkladateli příjem letového plánu nebo jeho změnu. Přesáhne-li zdržení vypočítaného času zahájení pojíždění 30 minut u řízeného letu nebo 60 minut u neřízeného letu, pro které byl předložen letový plán, měl by být tento letový plán opraven nebo podle vhodnosti předložen nový letový plán a starý letový plán zrušen. L4444, čl

4 Distribuce a aktualizace letového plánu
Zpráva podaného letového plánu (FPL) L4444, čl Zprávy podaného letového plánu musí být odesílány a adresovány stanovištěm ATS, které slouží letišti odletu, nebo, kde se tak uplatňuje, stanovištěm ATS, které přijalo letový plán od letadla za letu… Zpráva o zrušení letového plánu (CNL) L4444, čl , o zdržení (DLA) L4444, čl , o odletu (DEP) L4444, čl Stanoviště ATS, které slouží letišti odletu, musí vyslat zprávu CNL/DLA/DEP všem příjemcům základních údajů letového plánu. Zprávy o příletu (ARR) L4444, čl Když je zpráva o příletu přijata stanovištěm ATS sloužícím příslušnému letišti, musí toto stanoviště vyslat zprávu ARR…

5 Zrušení letového plánu
Zpráva o zrušení letového plánu (CNL) se musí vyslat, když let, pro nějž byly dříve vyslány základní údaje letového plánu, byl zrušen. L4444, čl Jedná se tedy o aktualizaci před zahájením předmětného letu. Pro ilustraci: Postup IFPS (Integrated Initial FPL Processing System) při přijetí CNL po aktivaci letu: IFPS musí odmítnout zprávu o zrušení letového plánu (CNL), aktualizaci EOBT a tratě letu (CHG & DLA), které jsou přijaty poté, co byl předmětný let v NM (Network Manager) systémech aktivován. Aktivace v NM systémech nastane, v závislosti na typu přijaté informace,… v čase vzletu přijatém prostřednictvím zprávy o odletu DEP. NM Operations Handbook, IFPS Users Manual, Ch. 50

6 Aktivace letového plánu
Z důvodu umožnění poskytování pohotovostní služby musí v případě letu, na který byl podaný letový plán, přičemž vzlet je proveden z jiného než řízeného letiště, pilot letadla nebo jim pověřená osoba co nejdříve předat hlášení o odletu stanovišti FIC Praha nebo nejbližšímu vhodnému stanovišti ATS. AIP ČR, ENR Pokud se hlášení o odletu nepředá, příslušné stanoviště ATS nebude tomuto letu poskytovat pohotovostní službu, vztaženou k podanému letovému plánu, a let bude chápán jako let bez podaného letového plánu. AIP ČR, ENR , Poznámka Zodpovědnost za následnou distribuci zprávy DEP spočívá na stanovišti ATS, sloužícím letišti odletu. Piloti letadel, provádějící lety VFR, na něž byl podaný letový plán, přilétávající na letiště určení ve FIR Praha, ale příslušnému stanovišti ATS nebyla doručena zpráva DEP, budou dotazováni na ETA. AIP ČR, ENR

7 Ukončení letového plánu
Přistání se musí oznámit osobně, radiotelefonicky, datovým spojem nebo jinými prostředky předepsanými příslušným úřadem, a to příslušnému stanovišti letových provozních služeb na letišti příletu co nejdříve po přistání pro každý let, na který byl předložen letový plán, který pokryl celý let nebo jeho zbývající část k letišti určení. 923/2012SERA.4020, a) Hlášení o přistání se nepožaduje po přistání na letišti, kde jsou letové provozní služby poskytovány za podmínky, že rádiové spojení nebo vizuální signály potvrdí, že přistání bylo zpozorováno 923/2012SERA.4020, a) 1) Vyžaduje-li se hlášení přistání, jeho neohlášení může vážně narušit činnost letových provozních služeb a způsobit vynaložení velkých nákladů prováděním zbytečných pátracích a záchranných akcí. L2, čl , Poznámka

8 Ukončení letového plánu
Pokud byl letový plán podán jen na část letu, jinou než zbývající část letu na letiště určení, musí být, pokud je tak požadováno, ukončen příslušným hlášením danému stanovišti letových provozních služeb. 923/2012SERA.4020, b) Hlášení o přistání se nepožaduje, jestliže pilot neřízeného letu VFR nebo řízeného letu VFR v CTR/TMA oznámí za letu FIC nebo příslušnému stanovišti ATC, že ukončuje letový plán. Ve vzdušném prostoru třídy G a E se takovému letu neposkytuje pohotovostní služba, která by se vztahovala k letovému plánu. V CTR/TMA se tomuto letu poskytují ATS v souladu s třídou vzdušného prostoru, dokud pilot neoznámí opuštění tohoto prostoru. AIP ČR, ENR Ukončení letového plánu VFR za letu není povoleno, jestliže let odlétá přes státní hranici z FIR Praha. AIP ČR, ENR

9 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie"

Podobné prezentace


Reklamy Google