Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt „Systém podpory prevence vybraných nádorových onemocnění v ČR - Screeningové programy“ Financováno z Integračního operačního programu (IOP) ( )

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt „Systém podpory prevence vybraných nádorových onemocnění v ČR - Screeningové programy“ Financováno z Integračního operačního programu (IOP) ( )"— Transkript prezentace:

1 Projekt „Systém podpory prevence vybraných nádorových onemocnění v ČR - Screeningové programy“ Financováno z Integračního operačního programu (IOP) (2013-2015)

2 Cíl projektu Cílem projektu bylo:  Zvýšení návštěvnosti 3 screeningových programů (kolorekta, děložního hrdla a prsu) v České republice  Snížení počtu diagnostikovaných karcinomů prsu, děložního hrdla a kolorekta v pozdních stadiích, snížení úmrtnosti a zvýšení průměrného přežití  Zvýšení zájmů obyvatel České republiky o prevenci nádorových onemocnění a podporu aktivního přístupu občanů k péči o vlastní zdraví

3 Popis projektu  Projekt byl rozdělen na 2 části: adresné zvaní celorepubliková informační kampaň  Harmonogram projektu: 1.1.2013 – 30.6.2015  Celkový rozpočet projektu: 3 971 098,78 EUR (107 338 800 Kč)  Celorepubliková informační kampaň: 1 502 574,92 EUR (40 614 600 Kč)  Adresné zvaní: 2 143 649,91 EUR (57 942 857 Kč) -Kampaň adresného zvaní bude pokračovat až do června roku 2020, kdy pojišťovny opakovaně rozešlou adresné výzvy všem cílovým skupinám

4 Adresné zvaní  Za spolupráce se všemi zdravotními pojišťovnami v České republice se realizovala kampaň adresného zvaní  Pojišťovny zajistili odeslání adresných výzev pojištěncům z cílových skupin formou dopisů (vzory dopisů jsou pro všechny pojišťovny totožné) v pravidelných intervalech  Cílové skupiny: CA prsu - ženy ve věku od 45 let do 70 let CA děložního hrdla - ženy ve věku od 25 let do 70 let CA kolorekta - muži a ženy ve věku od 50 let do 70 let

5 Informační kampaň  Informační kampaně byla zaměřena na širokou veřejnost předávající osobní vzkaz o důležitosti preventivního vyšetření  Tváře kampaně propůjčili herci Chantal Poullain, Ilona Svobodová a Jan Čenský  Hlavním mediálním partnerem byla ČT1  Byly vytvořeny webové stránky http://www.bezrakoviny.cz

6 Informační kampaň Celorepubliková informační kampaň byla realizována prostřednictvím:  26 road show po celé České republice  krátkého vzdělávacího filmu, který se promítal v čekárnách zdravotnických zařízení  televizních a rozhlasových spotů  inzercí v denících a dalších periodikách  informačních bannerů na webových portálech  leporel, které byly k dispozici návštěvníkům zdravotnických zařízení a lékáren  internetových stránek, kde jsou podrobné informace o onemocněních samotných, tak i odkazy na stávající oficiální webové portály – www.mamo.cz, www.cervix.cz a www.kolorektum.cz

7 Leták

8 Informační kampaň - reklama

9 Roadshow – šířila povědomí o prevenci  Road show navštívila 26 měst v ČR  Lidé se dozvěděli nové informace a mohli konzultovat své otázky s přítomnými lokálními lékaři i odborníky z řady neziskových organizací

10 Výsledky projektu  Počet pozvánek poslaných v období leden 2014 – červen 2015 byl téměř 3,5 mil. (ti co nereagovali na první výzvu, byli pozváni podruhé)  Mezi roky 2013 a 2014 počet provedených výkonů  screeningu kolorektálního karcinomu (test na okultní krvácení do stolice) stoupl o 30 %  screeningu karcinomu prsu (screeningová mamografie) stoupl o 6 %  screeningu karcinomu děložního hrdla (screeningová cytologie) se výrazně nezměnil  Díky projektu se za rok 2014 se podařilo objevit přibližně 600 nádorů v časném stádiu (dle modelových odhadů)

11 Děkuji za pozornost PhDr. Mgr. Jan Bodnár, LL.M. ředitel odboru evropských fondů Ministerstvo zdravotnictví ČR jan.bodnar@mzcr.cz


Stáhnout ppt "Projekt „Systém podpory prevence vybraných nádorových onemocnění v ČR - Screeningové programy“ Financováno z Integračního operačního programu (IOP) ( )"

Podobné prezentace


Reklamy Google