Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA."— Transkript prezentace:

1 Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha 21.5.2008 Ing. Ondřej Obluk MBA

2 Sponzoring  Google: celkem 25.500.000 záznamů na „sponsoring“, dalších 8.300.000 záznamů na „sponzoring“  51.627 knih na Amazon.com na toto klíčové slovo  26.200 videí na Youtube.com  191 legislativních norem EU  Wikipedia: od r.1920, USA, sponzorované pořady v rádiu

3

4

5

6 Pohled marketérů  Výzkum „Sponzoring jako marketingový nástroj“  Respondenti: marketéři top 300 firem  Klíčové otázky:  Kolik?  Do čeho?  Proč?  Výsledky?  Vývoj ?

7 Sponzoring vs. charita  Sponzoring: Sponzorství (sponzoring) je nástroj komunikace na podporu určité události, akce, produktu nebo služby. Sponzor poskytuje finance nebo jiné prostředky a za to dostává protislužbu. Sponzorský příspěvek je tedy “dar s protiplněním”. vs.  Charita …Láska k bližnímu

8 Podíl sponzoringu na mktg mixu 1/3 firem se sponzoringu v podstatě nevěnuje

9 Podporované oblasti …

10 …vs. deklarovaná „důležitost z hlediska marketingových záměrů“  Regionální a lokální rozvojové projekty4,75  Podpora sociálně slabých, zdravotně postižených4,25  Sport (fotbal, hokej, atletika, golf)4  Společenské organizace a hnutí3,75  Věda a výzkum3,5  Kultura, umění3,3  Sport – jiné3,1  Zdravotnictví 3  Podpora dětí3  Podpora seniorů2,25

11 Proč investujeme do sponzoringu?  Možnost podpořit opravdu dobrou věc  Možnost zviditelnění prostřednictvím PR kampaně  Velká odezva v médiích  Věcná souvislost se značkou/produktem  Možnost navázat dalšími akcemi (promo, spotř. soutěž)  Osobní sympatie osob rozhodujících o sponzoringu Zásadní motivy Méně důležité

12 Jak měříme výsledky?  48% nijak  24% ojediněle  28% ano, součást každého projektu NO COMMENT…  Možná souvisí s tím, že:  Pouze 77% respondentů se domnívá, že se sponzoring spíše či zcela nevyplatí  40% si myslí, že je sponzoring především morální odpovědností firmy a na efektu nezáleží  Jen 9% firem má zaměstnance – specialistu na sponzoring; naopak v 15% firem je to někdo mimo mktg oddělení, nejčastěji asistentka ředitele…  Pouze 12% firem spolupracuje s externí profesionální agenturou

13 Zdroje informací

14 Elita sponzoringu  Podle účastníků výzkumu boduje:  Škoda Auto18%  ČEZ18%  Vodafone10%  Česká pojišťovna9%  Komerční banka6%  Česká spořitelna6% dlouhodobá ucelená strategie !

15 Efektivní sponzoring  Co a proč sponzoruji?  Dlouhodobě konzistentní strategie  Spolupráce s profesionály  Aktivace sponzoringu = obrovský potenciál  Měření výsledků EFEKTIVNÍ SPONZORING & SYNERGIE S OSTATNÍMI MKTG AKTIVITAMI

16 Děkuji za pozornost !


Stáhnout ppt "Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA."

Podobné prezentace


Reklamy Google