Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy."— Transkript prezentace:

1 Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy

2 2 CSR jako způsob našeho podnikání  Společenská odpovědnost je způsob podnikání, který přispívá k dlouhodobé udržitelnosti a dlouhodobě udržitelnému zisku. ČSOB chce být dlouhodobě úspěšná. Proto je ČSOB společensky odpovědná.  Naším cílem je zvýšení kvality života všech cílových skupin společnosti a podpora její udržitelné budoucnosti, a to prostřednictvím interních procesů ČSOB, pracovního života zaměstnanců a aktivit v oblasti filantropie

3 3 Vývoj CSR v ČSOB do roku 2006  náhodné filantropické aktivity v útvaru Komunikace 2007  vlastní iniciativa ČSOB – převzetí politiky KBC a jejích klíčových principů  převod agendy do útvaru Corporate Office 2008  představenstvo schválilo politiku a řízení CSR ve Skupině ČSOB

4 4 Krize jako příležitost 2009  finanční krize a omezení rozpočtu vedly k první větší analýze filantropických aktivit zrušení partnerství některých dlouhodobých projektů jasnější a efektivnější zacílení témat rozvoj kreativních a nenákladných CSR aktivit zapojování zaměstnanců do dobrovolnictví a charitativních akcí, intenzivní interní komunikace  první ocenění

5 5 Další milníky rozvoje 2010  interní a externí průzkumy vnímání CSR  nastavení komunikačního plánu CSR (interní i externí aktivity)  externí kampaň  další ocenění

6 6 Správa a řízení CSR – základní principy  propojení koncepce CSR se strategií skupiny  role představenstva při definování klíčových cílů a schvalování celkového rozpočtu  transparence a reprezentativnost při rozhodování o investicích do filantropických projektů  správa agendy a rozpočtu nezávislým útvarem

7 7 Vnitřní organizace  jasná manažerská odpovědnost  viditelnost aktivit uvnitř banky  úzká provazba s jinými útvary  přímá komunikace s představenstvem a gen. ředitelem

8 8 Role CSR manažera a Corporate Office  každodenní operativní řízení programů  rozpočet návrh na následující rok analytické rozdělení mezi hlavní jednotky kontrola  rozvoj a inovace

9 9 Expertní skupina  předsedá ředitel Corporate Office; členy jsou manažerka CSR a zástupci HR, právního odd., komunikace, segmentů (Retail, SME, Privátní bankovnictví, Korporátní bankovnictví, Poštovní spořitelna) a marketingu  posuzuje investice do konkrétních filantropických projektů

10 10 Řídící tým pro udržitelný rozvoj  předsedá generální ředitel; členy jsou dva členové představenstva, ředitelka Komunikace a ředitel Corporate Office; tajemníkem manažerka CSR  rozhoduje o strategickém směřování CSR ve skupině a o klíčových iniciativách

11 11 Role představenstva  diskutuje o zprávách o vývoji v oblasti CSR předkládaných manažerkou společenské odpovědnosti  vyjadřuje se k výročním zprávám CSR  schvaluje celkový rozpočet na aktivity společenské odpovědnosti

12 12 Zhodnocení modelu řízení agenda svěřena neutrálnímu útvaru s dostatečnou autoritou úzká spolupráce s nejvyšším vedením a klíčovými štábními útvary (komunikace, marketingová komunikace, HR…) vícestupňový model zajišťuje transparentnost rozhodování a podporu napříč bankou

13 13 Příležitosti pro další rozvoj  zafixování rozpočtu CSR jako funkce celkového rozpočtu banky  ještě větší zapojení zaměstnanců do jednotlivých projektů  více aktivit pro mimopražské útvary a pobočkovou síť  prohloubení synergií v rámci Skupiny ČSOB  spolupráce s klienty na vybraných projektech

14 14 Děkuji Vám za pozornost Ondřej Škorpil


Stáhnout ppt "Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy."

Podobné prezentace


Reklamy Google