Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: 26.3.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: 26.3.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Manipulace Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA MANIPULACE Anotace: Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k uvedení do problematiky manipulace.

2 REKLAMA reklama

3 Jsou dané věty pravdivé? Doplň do tabulky ano/ne 1. Reklama je upozorňování lidí na určitý výrobek. 2. Cílem reklamy je prodat určitý výrobek. 3. Reklama nemusí být zajímavá. 4. Reklama může být lživá. 5. Reklamy jsou pouze na zdravé výrobky. 6. Reklama se nás snaží donutit, abychom si výrobek koupili. 7. V obchodě často nakupujeme výrobky, na které jsme viděli reklamu. Co je to reklama? A 2. A 3. N 4. N 5.N 6. A 7. ? Reklama je určitá propagace výrobku, jejím cílem je prodej tohoto výrobku.

4 Vypište výrobky, na které jsou v televizi nebo na internetu reklamy Výrobky, které jsou zdravé Výrobky, které jsou nezdravé Které z výše uvedených výrobků z reklam si kupujete častěji?

5 Platí o vás tato věta? „Raději si kupuji věci, které znám z reklam.“

6 Co je to manipulace? a) Když mě někdo nutí dělat to, co chce on. b) Dělám si to, co chci. c) Určitá činnost, při které působím radost druhým. d) Ovlivňování lidí tak, aby mysleli a jednali, jak potřebuji. e) Odborný název pro dorozumívání s lidmi pomocí výrazu v obličeji. f) Snaha o působení na myšlení lidí. g) Je to druh komunikace. h) Snaha zalíbit se někomu. Odhalte a zakroužkujete charakteristiky manipulace, které jsou pravdivé. a) d) f)

7 Je reklama manipulace? Necháme se často ovlivňovat? Kdo vás nejvíce ovlivňuje? a)Rodina b)Kamarádi c)Učitelé d)Jiné _______________________ Setkali jste se někdy s manipulací?

8 Co souvisí se svobodou a co s manipulací? Přiřaď. ManipulaceSvoboda a) mít vlastní rozum b) jednat podle kamaráda c) odcházet, kdy chci d) mít pocit viny e) odpovídat neurčitě f) být sebevědomý g) vědět, jaká mám práva h) jít si bezohledně za svým cílem i) být zodpovědný j) mít čas si promyslet další kroky k) umět odmítnout b) d) e) h) a) c) f) g) i) j) k) Jak se můžu ubránit manipulaci? Odhalili jste některé předpoklady? _______________________________________________________

9 Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: cz/images/results.aspx?qu=barva&ctt=1#ai:MP |mt:0| (pozadí všech snímků) cz/images/results.aspx?qu=barva&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (reklama) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=zdrav%C3%A9&ctt=1#ai:MP |mt:0| (kiwi) cz/images/results.aspx?qu=zdrav%C3%A9&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=pit%C3%AD&ctt=1#ai:MC |mt:0| (pivo) cz/images/results.aspx?qu=pit%C3%AD&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=manipulace&ctt=1#ai:MC |mt:0| (loutka) cz/images/results.aspx?qu=manipulace&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (reklama- snímek 7) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (televize) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (letadlo) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0|

10 Anotace Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k uvedení do problematiky manipulace. AutorMgr. Sandra Tichá Jazykčeština Očekávaný výstupŽáci vysvětlí Klíčová slovareklama, manipulace Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityaktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina12 – 13 let Celková velikost1,19 MB Shrnutí

11 Metodická poznámka Prezentace slouží jako stručný úvod do problematiky manipulace a asertivního jednání. Snímek 2- Brainstorming- žáci píší na tabuli, co se jim vybaví, když vidí slovo reklama. Pustíme si reklamu na coca colu viz internetový odkaz. Snímek 3- Žáci dopíší do tabulky, které věty jsou pravdivé. Poslední věta má být subjektivně hodnocena a slouží stejně jako ostatní k navození diskuze. Odpovědi jsou v tabulce označené jako poslední animace na snímku. Snímek 4- Žáci se zamyslí a napíší na tabuli, jaké znají reklamy na zdravé (jogurty, vody) a nezdravé výrobky (limonády, alkohol, chips). Snímek 5- Diskutujeme o dané větě a o obrázku. Nepodléháme příliš vlivu reklamy? Jsme loutky? Snímek 6- Žáci kroužkují věty, které charakterizují manipulaci. Snímek 7- Otázky pro diskuzi. Snímek 8- Žáci přiřazují charakteristiky. Odpovědi, které patří ke svobodě jsou zároveň odpovědí na následují otázku pod „přiřazovačkou“.


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: 26.3.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google