Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMagdalena Marková
1
Také podle Miloše Tomana
2
Přišel jsi čtvrt hodiny předem – přišel jsi včas, přišel jsi na čas – přišel jsi pozdě, přišel jsi pozdě – raději tam nechoď! Jediné možné řešení jak v profesních situacích nebýt nervózní je – být na jednání dobře připraven, vlastně platí také pro všechno…
3
Nepotřebujete složité studie a průzkumy, abyste svého zákazníka poznal – máte ho přímo před sebou „face to face“. Naučte se naslouchat. Přímo se zákazníka ptejte, získáte tak vzácné informace. Spokojený zákazník vám rád zodpoví vaše otázky - jak jste se o mě dozvěděl - jak je s vámi spokojený - s čím nebyl spokojený - co by ještě očekával…. Nejlepší reklamou je doporučení vašeho spokojeného zákazníka. Pokud je vaše péče o zákazníka dobrá, nemusíte se bát požádat ho o doporučení.
4
Pamatujte si, že schéma „před prodejem mluvit, po prodeji utéct“ používají jen podvodníci. Je známou věcí, že o mnoho zákazníků přicházíme tím, že se jim po prodeji nevěnujeme. „Koruna vynaložená na získání zákazníka je utracená koruna. Koruna investovaná do jeho udržení je vydělaná koruna.“ „Vždy první oddělení které ve firmě sestavuji, je oddělení péče o zákazníky zaměřené na jejich spokojenost.“ „Dá se říci, že kvalitní péče o zákazníky, která by měla být standardem a ne konkurenční výhodou je na českém trhu právě výhodou, o které všichni vědí, ale málokdo ji dělá.“ Tomáš Čupr, zakladatel a majitel serverů Slevomat a DámeJídlo. cz
5
To co nabízíte nemůže být propagací vlastního produktu, ale řešením zákazníkova problému. Základem vašeho úspěchu je upřímná služba zákazníkovi. Není-li vaše snaha upřímná, zákazník to dříve nebo později odhalí. Na prvním místě péče, ne zisk. Zákazník je velice citlivý na to, jak s ním jednáte. Neodpustí vám povýšené chování. Vydělat peníze je menším problémem než je udržet. I bohatý musí sloužit zákazníkovi, nechce-li o své bohatství přijít.
6
Přímý prodej: Chcete-li umět komunikovat se zákazníkem, musíte se naučit poznat, kdy chce vystoupit z anonymity - stát se příjemcem vaší péče – vyšle signál (přímý pohled, gesto, přikročení). Zákazník je tou nejdůležitější osobou a je jedno, jestli se dostaví osobně, napíše nebo zatelefonuje. Zákazník není zavislý na nás, ale my na něm. Zákazník nás nikdy neruší v práci! Neděláme mu laskavost tím, že mu sloužíme, ale on ji dělá nám tím, že nám dává příležitost. Zákazník je někdo, kdo k nám přichází se svými přáními. Naši snahou je toto přání splnit - otimálně pro něho, ne pro nás.
7
Oslovujeme zákazníka jménem. Každý zákazník považuje sám sebe za významného a váženého člověka a chce i slyšet své jméno. S vizitkou pracujeme…. Pokud máte sjednanou schůzku u vás ve firmě, je na vás, abyste zákazníkovi vytvořili příjemné prostředí. Měli byste zákazníka očekávat – má pocit důležitosti. Důležité je vědět, že muži rádi sedí tak, aby měli dveře před sebou nebo po své pravé ruce. Nikdy za zády. Na závěr svého hosta doprovoďte, dáváte mu tak ještě naposledy najevo, že si ho vážíte.
8
Zákazník vám odpustí nějakou drobnou vadu (pokud jich není moc), když vidí vaši upřímnou snahu ji hned odstranit. Ale pokud podlehnete pohodlnosti a raději se budete snažit vady zamaskovat, nebude vám to tolerovat. Reklamace není nepřátelský útok, ale podnět ke zlepšení vašich služeb. Snažte se vždy zjistit všechny důvody, které zákazníka k reklamaci vedly. Hrot nepřátelských postojů otupíte tím, že zákazníka zapojíte do řešení jeho reklamace. Snažte se o co nejrychlejší nápravu, vč. např. nabídky nějakého speciálního bonusu nebo nadstandardní služby. Čím větší je problém, tím více o něm se zákazníkem mluvte. Překonáváním překážek se blížíte k cíli. Jejich obcházením ničeho nedosáhnete.
9
„Každou jednotlivou stížnost řešte nejen jako samostatný případ, ale hlavně koncepčně. Snažte se změnit byznys tak, aby se problém v budoucnu neopakoval. Recept na úspěch? Tvrdá práce a jasná vize. Dobrých nápadů je všude spousta, ale dotáhnout je k úspěchu, to je dřina, která jen není navenek tolik vidět.
10
Zákazník rád přijme vaše/vašich zaměstnanců rady, pokud bude vidět, že svému oboru rozumíte. Abyste mohli řešit zákazníkovy problémy, musíte mít vědomosti v oboru, ve kterém produkt či službu poskytujete. Zákazníka přimějete ke změně postoje jen tehdy, bude-li přesvědčen, že jste k tomu kompetentní. To vše pochopitelně platí i pro vaše zaměstnance.
11
Pokud neznáte potřeby zákazníka, žádná reklama vám nepomůže. Nevěrohodná nebo nepravdivá reklama je horší než žádná reklama. „Intuitivní“ reklama se soustředí na účel, vyhýbá se samoúčelným „kreativním“ nápadům. Cení se nápady, které přispívají k dobrému vztahu se zákazníkem, k vytváření oboustranné komunikace, k tomu, abyste jednoduše svým zákazníkům udělali radost. Musí vás představit vás jako zákazníkova přítele a partnera. Musí zdůraznit vaši solidnost a upřímnost.
12
http://www.stavebni- forum.cz/rem2016/spring/index.php?url=pr ogram http://www.stavebni- forum.cz/rem2016/spring/index.php?url=pr ogram http://www.stavebni- forum.cz/rem2016/spring/prezentace/3_fial kova.pdf http://www.stavebni- forum.cz/rem2016/spring/prezentace/3_fial kova.pdf
13
Intuitivní podnikatel je členem různých spolků, podílí se na pořádání dětských dnů nebo je v kontaktu s charitou. Není mu jedno, co se děje za plotem jeho zahrady, za dveřmi bytu. Stále se setkává s lidmi a zajímá se o ně. Je to ve svém důsledku pozitivní reklama Mějte dobré vztahy s obchodními partnery: Zásada „já se zmíním o tobě a ty zase o mně“. Budujte přátelské vztahy s firmami a nemusíte se obávat zlých časů. Bude-li třeba, podrží vás, také proto, že to bude v jejich podnikatelském zájmu. Jen samotářům nikdo nepomůže.
14
Zkušenost praví, že když se výrobek nejvíce prodává, je nejvyšší čas přemýšlet o novém nebo jej inovovat. Zákazník očekává, že ho budete překvapovat. Pokud zaspíte, odejde jinam. Nedělejte to, co dělají ostatní. Není to žádné překvapení. Navazujte se svými zákazníky osobní a neformální vztahy.
15
Konkurence vás může naučit jak některé věci dělat a jak naopak některé věci nedělat. Intuitivní podnikatel má konkurenci rád a váží si jí. Učte se od své konkurence a berte si poučení z jejích chyb. Chvalte konkurenci tak, abyste současně chválili i sebe. Nikdy nesmíte konkurenci hanit. Nejlepším způsobem, jak se s konkurencí vypořádat, je pochválit ji. Prohlásit: „Společnost X je nejlepší na trhu a my jsme se od ní hodně učili, a tak se můžeme s ní dnes srovnávat“.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.