Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_01_Informace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_01_Informace."— Transkript prezentace:

1 pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_01_Informace Téma: Informace pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Žáci formou prezentace získávají základní poznatky o informacích, informačních zdrojích. Prezentaci využívám nejdříve k výkladu učiva po jednotlivých snímcích, při opakování učiva spustím celou prezentaci. V další hodině si získané poznatky žáci ověřují na wikipedii.

2 Historie informací Informace a jejich předávání je velmi důležité. Informace a jejich předávání je velmi důležité. Informace jsou důležité pro celé lidstvo. Informace jsou důležité pro celé lidstvo.

3 Informace je zpráva, kterou se lidé něco dozvídají, předávají si ji nebo ji získávají. dozvídají, předávají si ji nebo ji získávají. Již od pravěku si lidé předávali informace. Např. že oheň se nemusí získat jen při požáru, ale lze jej i vyrobit a tato ale lze jej i vyrobit a tato informace se předávala dál.

4 Informace o tom, že se dá oheň vyrobit se předávala dál z generace na generaci. Až ji pralidé přijímali jako fakt, jako něco co je samozřejmé. jako něco co je samozřejmé. Nyní víme, že je mnoho způsobů jak rozdělat oheň a tuto informaci považujeme také za samozřejmost, nikdo se nad ní nepodivuje.

5 Přemýšlej : Které další informace si mohli pralidé předávat? Které další informace si mohli pralidé předávat? Dokážete si představit, že bychom si informace nepředávali? Dokážete si představit, že bychom si informace nepředávali? Že bychom museli každý sám vymyslet a objevit všechno to, co považujeme za důležité? Od rozdělávání ohně po výrobu např. počítačů? Že bychom museli každý sám vymyslet a objevit všechno to, co považujeme za důležité? Od rozdělávání ohně po výrobu např. počítačů?

6 Předávání informací Nejdříve si lidé předávali informace ústně, napodobováním různých činností. Ženy učily děvčata např. vařit, Ženy učily děvčata např. vařit, šít oděvy, udržovat oheň. Muži chlapce lovit, vyrábět nádobí, zbraně k lovu, bránit se nepříteli.

7 I nyní si předáváme informace ústně

8 Informace se předávaly a získávaly nejvíce v těch oblastech, které byly důležité pro život. v těch oblastech, které byly důležité pro život. Například v zemědělství, hrnčířství, tesařství, astronomii atp.

9 Později lidé vymysleli písmo a informace zaznamenávali a předávali si je nejprve na hliněných destičkách nebo na hliněných destičkách nebo vytesané do kamene.

10 Rosettská deska

11 Ve starověku se naučili informace zaznamenávat na papyrus – to je předchůdce dnešního papíru, který vyráběli z rostliny nazvané šáchor papírodárný.

12 Ve středověku se informace zaznamenávaly na pergamen a později již na papír.

13 Výroba papíru ve středověku

14 Zdroje : Autorka prezentace zpracovala a upravila informace z následujících zdrojů: pg pg pg pg


Stáhnout ppt "Pro 2.ročník ZŠ, vytvořeno : březen 2012 Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_01_Informace."

Podobné prezentace


Reklamy Google