Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu."— Transkript prezentace:

1 Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

2 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T.1.1.Akumulátory Obor:Autoelektrikář Ročník:2. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

3 Akumulátor je zdrojem elektrické energie v době, kdy neběží spalovací motor, příp. běží na volnoběh. Tělo textu

4 Rozdělění akumulátorů: ● Alkalické Ni-Cd (niklo-kadmiové akumulátory) ● Stříbrozinkové akumulátory ● Olověné Konstrukce olověného akumulátoru: ● Nádoba ● Elektrolyt ● Desky ● separátory

5 Hodnoty akumulátorů: jmenovité napětí kapacita akumulátotu jmenovitá kapacita vnitřní odpor akumulátoru proud pro spouštění motoru

6 Akumulátor v provozu: ● při ponechání nenabitého akumulátoru nebo při nedostatečném nabíjení dochází k sulfataci desek, ty se pokrývají bílými skvrnami,tvrdnou a bortí se ● u vybitého akumulátoru může dojít k zamrznutí elektrolytu a následnému roztržení nádoby při teplotách kolem – 10 C ● elektrolyt, pokud je to možné, kontrolujeme alespoň dvakrát do roka a doléváme pouze destilovanou vodu ● ukazatelem stavu nabití je hustota eletrolytu ● hladina elektrolytu má být 5 až 15 mm nad separátory, případně po vyznačení na akumulátoru

7 Akumulátor v provozu: ● při nabíjení musíme umožnit únik plynů,proto musí být články odzátkovány ● akumulátor musíme nabíjet v dobře odvětrávané místnosti, při nabíjení platí přísný zákaz manipulace s ohněm, ke vzniku požáru stačí i pouhé přeskočení jiskry ● dobíjecí proud má být max. 0,1 kapacity akumulátoru (např.: u 44Ah je max.dobíjecí proud 4,4 A)

8 Akumulátor v provozu: ● dobíjecí soustava ve vozidle se musí pohybovat v mezích 13,8V – 14,4V, u 6V soustavy hodnoty poloviční, u 24V soustavy hodnoty dvojnásobné ● při jízdách v zimě ( krátké trasy a časté starty) nabíjecí soustava ve vozidle nestačí akumulátor nabít, proto jej musíme dobít i mimo vozidlo

9 Hustota elelektrolytu 100% - 1,28g/cm370% - 1,23g/cm3 50% - 1,20g/cm320% - 1,15g/cm3 0% - 1,12g/cm3

10 Nabíječky akumulátorů nabíječky s manuální regulací proudu nabíječky s konstantním proudem nabíječky elektronické

11 Nové bezúdržbové akumulátory - dneska vyráběné akumulátory jsou vyvinuty tak, aby se po celou dobu života nemusel doplňovat elektrolyt - u těchto akumulátorů se vodík a kyslík vznikající při nabíjení přeměňuje znovu na vodu - elektrolyt může být také jako gel (gelové akumulátory) - stav nabití je indikován barevně pomocí kontrolky na akumulátoru v závislosti na hustotě elektrolytu

12 Zkoušení a měření akumulátorů Měřění hustoty

13 Měření zátěžovým testem

14 Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010 www.sps-ub.cz


Stáhnout ppt "Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu."

Podobné prezentace


Reklamy Google