Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost."— Transkript prezentace:

1 Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost přírody Téma – název učebního materiálu Třídění zeleniny Anotace  prezentace určená k pojmenování běžných druhů zeleniny a na základě určení, která část zeleniny je nejvíce využívána, k třídění podle druhů (plodová, listová, košťálová, kořenová, cibulová)  v průběhu prezentace je zdůrazněn význam zeleniny v naší výživě  využívání čtení textů „víte, že…“ k získávání dalších informací vlastním čtením  součástí prezentace je pracovní list k procvičení učiva (řešení lze upravovat podle zvyklostí-diskuse)

2 TŘÍDĚNÍ ZELENINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,je Mgr. Stanislava Junková.

3 Jakým slovem označíš všechny rostliny na této zahradě?ZELENINA

4 zelenina obsahuje mnoho vitamínů, které jsou důležité pro naše zdraví a naše tělo si je neumí vyrobit je důležitým zdrojem vlákniny, která napomáhá dobrému trávení – říká se jí „kartáč střev“ Proč je pro nás zelenina tak důležitá?

5 pojmenuj zeleninu na obrázku urči, pro kterou část se především pěstuje zjisti, ke kterému druhu tedy patří přečti si zajímavost nejprve si ale raději zopakujme z 1. třídy

6 ČÁSTI ROSTLINY obsahuje semena

7 ZELENINA LISTOVÁ salát špenát pěstují se pro listy

8 Lidé prý kdysi dávno věřili, že salát může působit jako lék na spaní. VÍTE, ŽE:

9 ZELENINA KOŠŤÁLOVÁ brokolice kedluben zelí květák růžičková kapusta pěstují se pro košťál = zdužnatělý stonek květák pro zdužnatělé květy

10 VÍTE, ŽE: Zelí obsahuje dvakrát více vitamínu C než citrón.

11 ZELENINA CIBULOVÁ pěstují se pro cibuli cibule česnek pór

12 Můžeme poradit mamince, aby při krájení cibule namáčela nůž do studené vody - nebudou jí slzet oči. VÍTE, ŽE:

13 ZELENINA PLODOVÁ pěstují se pro plody rajče okurka paprika

14 Rajče je příbuzné bramborám? Mají stejná „příjmení“ – lilek brambor a lilek rajče. VÍTE, ŽE:

15 ZELENINA KOŘENOVÁ pěstují se pro kořen ředkvičkaceler mrkevpetržel

16 V mrkvi je mnoho vitamínu, který nám pomáhá udržet si dobrý zrak. VÍTE, ŽE:

17 Zopakujme si druhy zeleniny: ZELENINA KOŘENOVÁ CIBULOVÁ PLODOVÁ LISTOVÁ KOŠŤÁLOVÁ

18 SAMOSTATNÁ PRÁCE nakopírujte si pracovní list můžete pracovat samostatně nebo i ve dvojicích z nabídky zeleniny v následujícím okně vyberte a nakreslete, co bychom potřebovali k uvaření tří jídel kontrolu proveďte prezentací POZOR! správných řešení ale může být podle zvyklostí více – pohovořte si o tom

19 CO BUDE DNES K OBĚDU? zeleninová polévka lečo šopský salát

20 PRACOVNÍ LIST zeleninová polévkalečošopský salát

21 KONTROLA zeleninová polévkalečošopský salát

22 A zbytek si dáme zítra! Protože… ZELENINA JE ZDRAVÁ!

23 geograph.org.uk_-_4530.jpg ZDROJE:


Stáhnout ppt "Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost."

Podobné prezentace


Reklamy Google