Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Sada: Český jazyk pro 7. ročník ZŠ Téma: Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace Ročník7. Druh materiáluPrezentace pro interaktivní tabuli, doplňovací cvičení PomůckyPravidla, fix na tabuli, učebnice, nástěnný mluvnický přehled Cíl (inovace)Prezentace podporuje aktivní zopakování učiva s využitím interaktivní tabule Metodické pokynyDoplňovací cvičení lze realizovat pomocí fixu určeného k psaní na interaktivní tabuli

3 Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Opakování a procvičování

4 Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Několikanásobný podmět  Pokud je alespoň jedno podstatné jméno rodu mužského životného Koncovka přísudku -i  Matka, dcera i syn se vrátili z hor. Kachny, kačer i káčata se kolébali směrem k rybníku.

5 Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Několikanásobný podmět  Žádné podstatné jméno není rodu mužského životného, alespoň jedno je rodu mužského neživotného nebo rodu ženského Koncovka přísudku -y  Stoly, židle i ostatní nábytek při požáru shořely. Kočka i obě koťata spěchaly k misce s mlékem.

6 Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Několikanásobný podmět  Všechna podstatná jména jsou rodu středního v množném čísle Koncovka přísudku -a  Štěňata i koťata si spolu hrála na dvorku.

7 Shoda přísudku s několikanásobným podmětem Několikanásobný podmět  Všechny podstatná jména jsou rodu středního, alespoň jedno z nich je v jednotném čísle Koncovka přísudku -y  Kuřata, housata i štěně žily společně na jednom dvorku.

8 Procvičování – doplňuj pomocí fixu koncovky –i, -y, -a  Všechny studentky i jeden student se zúčastnil__ přednášky o mateřství.  Uši i nosy dětem mrazem zčervenal__.  Morčata, křeček i myši čekal__ na večeři.  Německo a Rusko spolu uzavřel__ dohodu.  Kamarádi a kamarádky nás pěkně přivítal__.  Štěňata a koťata dováděl__ na dvoře.  Starosta a celé zastupitelstvo o tom rozhodl__,  Kůzlata, jehňata, hříbata i kobyla pobíhal__ ve výběhu.

9 ŘEŠENÍ  Všechny studentky i jeden student se zúčastnili přednášky o mateřství.  Uši i nosy dětem mrazem zčervenaly.  Morčata, křeček i myši čekali na večeři.  Německo a Rusko spolu uzavřely dohodu.  Kamarádi a kamarádky nás pěkně přivítali.  Štěňata a koťata dováděla na dvoře.  Starosta a celé zastupitelstvo o tom rozhodli.  Kůzlata, jehňata, hříbata i kobyla pobíhaly ve výběhu.


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda."

Podobné prezentace


Reklamy Google