Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje."— Transkript prezentace:

1 www.czechtourism.com Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje

2 Světový trh MICE v r. 2009 dle asociace ICCA (International Congress and Convention Association) V r. 2009 se konalo po celém světě 8294 setkání asociací (association meetings), což je nárůst o 800 (9,6%) akcí oproti r. 2008 Evropa dominuje na mezinárodním trhu MICE. V r. 2009 se v Evropě uskutečnilo 4514 meetingů, což je 54,4% z celkového počtu akcí, konaných po světě. www.czechtourism.com

3 TOP země podle počtu meetingů v r. 2009 POŘADÍZEMĚPočet mítinků 1USA595 2Německo458 3Španělsko360 4Itálie350 5Spojené království345 6 Francie341 7 Brazílie293 10/11 Rakousko/Nizozemsko236 28 ČR104

4 TOP města podle počtu meetingů v r. 2009 POŘADÍMĚSTOPOČET 1Vídeň160 2Barcelona135 3Paříž131 4Berlín129 5Singapur119 6 Kodaň103 7 Stockholm102 13/14 Budapešť/Madrid87 15 Praha87

5 Aktuální trendy v meeting industry Zkrácení průměrné doby trvání meetingů. V r. 1999 činila průměrná doba 4,3 dne, v r. 2009 pak se zkrátila průměrná doba na 3,8 dne Průměrný počet účastníků klesá, zatímco počet akcí se mírně zvyšuje Malé meetingy (50 – 149 pax) se v r. 2009 staly nejvýznamnější kategorií. Malé meetingy tvořily 27% ze všech uskutečněných akcí. Od r. 2000 pak jde o nárůst o 13,5 %. Rostoucí význam nových technologií Fenomén „green meetings“ Mezinárodní konferenční trh je stále více hnán požadavky spotřebitele (trh zákazníka), tím se míní, že organizátoři chtějí snížit své náklady, vyhnout se skrytým nákladům a za své peníze získat co nejlepší hodnotu

6 Konference v hromadných ubytovacích zařízeních dle počtu akcí v ČR

7 Czech Convention Bureau Projekt rozvoje meeting industry v České republice

8 Role Czech Convention Bureau Od 1. ledna 2010 počátek působení CzCB v rámci organizační struktury agentury CzechTourism Zastřešující organizace čili marketingový deštník nad nabídkou regionů v segmentu meeting industry Jednotná propagace ČR jakožto atraktivní MICE destinace a efektivní koordinace marketingových aktivit, a to jak vůči klientům v zahraničí, tak na domácím trhu Propagace regionů zajistí plné využití kongresového potenciálu ČR

9 Marketingové nástroje Společné marketingové aktivity: Branding destinace Jednotná Corporate identity – logo CzCB Spolupráce v rámci Fam a Press tripů Veletrhy, workshopy Zacílení na klíčová média Jednotná propagace na klíčových trzích Jednotná prezentace Kampaně kandidatur

10 Účel Czech Convention Bureau Komplexnost Jednotnost Synergie Partnerství Spolupráce Organizovanost Otevřenost

11 Jak se zapojit do projektu? Czech Convention Bureau je otevřená instituce Do projektu mohou vstoupit regiony, města případně jiné právnické osoby, které budou pověřené krajem, respektive krajským úřadem, a to v písemné formě

12 Thank You! Děkuji Vám za pozornost! Zdeněk Giormani Vedoucí oddělení Czech Convention Bureau


Stáhnout ppt "Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje."

Podobné prezentace


Reklamy Google