Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_Pravopisná cvičení Téma:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_Pravopisná cvičení Téma:"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_Pravopisná cvičení Téma: Pravopisná cvičení Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace  Materiál je určený žákům 5. ročníku.  Materiál je určený pro opakování a procvičení učiva, můžeme využít vždy jen jeden list na úvod hodiny, když chceme opakovat  Prezentace na interaktivní tabuli.  Pomůcky: interaktivní pero, fixy na interaktivní tabuli  Inovace: interaktivní způsob učení, získání dalších informací o naší škole  Metodické pokyny: větný rozbor - urči slovní druhy, urči mluvnické kategorie, seřaď podle abecedy, doplň slovo podle významu, doplň správně pravopisně, pozorně čti, vyhledej podmět a přísudek

3 Doplň chybějící slova Od svého vzniku v roce 1959 je naše škola …………………………. Tzn., že v …………………………. třídě se vyučuje více …………………………. najednou. Ve škole jsou ………………………….třídy. …………………………. se vyučovalo ve dvou, několik let ve třech. To vždy záleželo na počtu dětí. Ve škole je nám …………………………. dobře. Všichni se …………………………., když má někdo narozeniny nebo svátek ………………………….mu celá škola. ………………………….děti pomáhají mladším, ……………………nikomu neubližuje. Pokud něco najdeme, snažíme se zjistit, kdo to ztratil. Kéž by nám bylo takhle prima i na dalších školách, kam ještě budeme chodit. nikdo málotřídní ročníkůjedné popřeje známe všem někdytři starší

4 Doplň chybějící slova, řešení. Od svého vzniku v roce 1959 je naše škola …………………………. Tzn., že v …………………………. třídě se vyučuje více …………………………. najednou. Ve škole jsou ………………………….třídy. …………………………. se vyučovalo ve dvou, několik let ve třech. To vždy záleželo na počtu dětí. Ve škole je nám …………………………. dobře. Všichni se …………………………., když má někdo narozeniny nebo svátek ………………………….mu celá škola. ………………………….děti pomáhají mladším, ………………………… nikomu neubližuje. Pokud něco najdeme, snažíme se zjistit, kdo to ztratil. Kéž by nám bylo takhle prima i na dalších školách, kam ještě budeme chodit. nikdo málotřídní ročníků jedné popřeje známe všem někdy tři starší

5 Větný rozbor. Od svého vzniku v roce 1959 je naše škola málotřídní. Tzn., že v jedné třídě se vyučuje více ročníků najednou. Ve škole jsou tři třídy. Někdy se vyučovalo ve dvou, několik let ve třech. To vždy záleželo na počtu dětí. Ve škole je nám všem dobře. Urči slovní druhy U podtržených slov urči mluvnické kategorie U zájmen urči druh Slova z poslední věty seřaď podle abecedy Vypiš slova trojslabičná Předposlední větu změň na větu ve způsobu podmiňovacím Od svého vzniku v roce 1959 je naše škola málotřídní. Tzn., že v jedné třídě se vyučuje více ročníků najednou. Ve škole jsou tři třídy. Někdy se vyučovalo ve dvou, několik let ve třech. To vždy záleželo na počtu dětí. Ve škole je nám všem dobře. Urči slovní druhy U podtržených slov urči mluvnické kategorie U zájmen urči druh Slova z poslední věty seřaď podle abecedy Vypiš slova trojslabičná Předposlední větu změň na větu ve způsobu podmiňovacím

6 Pravopisné cvičení Okol_ škol_ Okol_ škol_ by nám mohl_ všichni závidět. S_lnice daleko, jinak samá zeleň. Od s_lnice sem vede cesta s asfaltov_m povrchem. Lemují ji záhony, které jsou v létě plné ro_kvetl_ch růží. Můžeme se pochlubit nov_mi vrbam_. Pod rozkvetl_mi l_pami_se to hemží jitrocel_, pampeliškami i kontr_hel_. V parku zbyl_ i dva pařez_ po smrcích, které se polámal_ při v_chřici Kyryl. Za školou jsou sm_šené les_. V těch rostou houb_, bor__ky, maliny, dub_, os_ky. Na v_cházky už máme své tras_. Okol_ škol_ Okol_ škol_ by nám mohl_ všichni závidět. S_lnice daleko, jinak samá zeleň. Od s_lnice sem vede cesta s asfaltov_m povrchem. Lemují ji záhony, které jsou v létě plné ro_kvetl_ch růží. Můžeme se pochlubit nov_mi vrbam_. Pod rozkvetl_mi l_pami_se to hemží jitrocel_, pampeliškami i kontr_hel_. V parku zbyl_ i dva pařez_ po smrcích, které se polámal_ při v_chřici Kyryl. Za školou jsou sm_šené les_. V těch rostou houb_, bor__ky, maliny, dub_, os_ky. Na v_cházky už máme své tras_.

7 Pravopisné cvičení. V zimě přinášel_ děti semena do krm_tka. Z okna jsme pozoroval_ kos_, s_kory, hýl_ a vrabce. Kluci ze třídy zavěsil_ krm_tko do smrkov_ch větv_, zlatý déšť jsme ov_nčil_ lojov_mi koulemi. Mokrý sníh v parku nám umožní také mnoho zábav_. Potom se na nás díval_ do oken obří sněhuláci. Kolem naší škol_ je hezky za každého počas_.

8 Pravopisné cvičení – řešení. Okolí školy Okolí školy by nám mohli všichni závidět. Silnice daleko, jinak samá zeleň. Od silnice sem vede cesta s asfaltovým povrchem. Lemují ji záhony, které jsou v létě plné rozkvetlých růží. Můžeme se pochlubit novými vrbami. Pod rozkvetlými lípami se to hemží jitroceli, pampeliškami i kontryhely. V parku zbyly i dva pařezy po smrcích, které se polámaly při vichřici Kyryl. Za školou jsou smíšené lesy. V těch rostou houby, borůvky, maliny, duby, osiky. Na vycházky už máme své trasy. Okolí školy Okolí školy by nám mohli všichni závidět. Silnice daleko, jinak samá zeleň. Od silnice sem vede cesta s asfaltovým povrchem. Lemují ji záhony, které jsou v létě plné rozkvetlých růží. Můžeme se pochlubit novými vrbami. Pod rozkvetlými lípami se to hemží jitroceli, pampeliškami i kontryhely. V parku zbyly i dva pařezy po smrcích, které se polámaly při vichřici Kyryl. Za školou jsou smíšené lesy. V těch rostou houby, borůvky, maliny, duby, osiky. Na vycházky už máme své trasy.

9 Pravopisné cvičení - řešení. V zimě přinášely děti semena do krmítka. Z okna jsme pozorovali kosy, sýkory, hýly a vrabce. Kluci ze třídy zavěsili krmítko do smrkových větví, zlatý déšť jsme ověnčili lojovými koulemi. Mokrý sníh v parku nám umožní také mnoho zábavy. Potom se na nás dívali do oken obří sněhuláci. Kolem naší školy je hezky za každého počasí.

10 Doplň MĚ nebo MNĚ. Eliška ………… pozvala na oslavu svých narozenin. Na ………… bylo, abych vymyslela program oslavy. Řekla jsem jí, že na ………… je spolehnutí. Nás také pozvala, řekli kluci, chce tam mít všechny spolužáky. O ………… ale klukům neřekla, přiznala Monika. ………… to nevadí, řekla Elišce mamina, že tu budeš mít tolik dětí. Jen moc nehlučte, bude u ………… chvíli teta. Pomoz ………… vzít dort, poprosila ………… Eliška. Vzala jsem dva talířky, ale jeden ………… upadl i s dortem. Bylo ………… to strašně líto, ale Eliška se na ………… nezlobila. Oslava se ………… i klukům moc líbila. HODNĚ ŠTĚSTÍ A ZDRAVÍ!!! Eliška ………… pozvala na oslavu svých narozenin. Na ………… bylo, abych vymyslela program oslavy. Řekla jsem jí, že na ………… je spolehnutí. Nás také pozvala, řekli kluci, chce tam mít všechny spolužáky. O ………… ale klukům neřekla, přiznala Monika. ………… to nevadí, řekla Elišce mamina, že tu budeš mít tolik dětí. Jen moc nehlučte, bude u ………… chvíli teta. Pomoz ………… vzít dort, poprosila ………… Eliška. Vzala jsem dva talířky, ale jeden ………… upadl i s dortem. Bylo ………… to strašně líto, ale Eliška se na ………… nezlobila. Oslava se ………… i klukům moc líbila. HODNĚ ŠTĚSTÍ A ZDRAVÍ!!!

11 Zdroje


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_Pravopisná cvičení Téma:"

Podobné prezentace


Reklamy Google