Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková."— Transkript prezentace:

1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková 1

2 Název vzdělávacího materiáluJazykový rozbor 4 Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Číslo šablonyIII/2 AutorPavelková Alena, Mgr. Ročník9. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPČeský jazyk a literatura TémaJazykový rozbor Očekávaný výstupŽák procvičuje průběžně dovednosti a znalosti skladby a tvarosloví Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k procvičení skladby a tvarosloví Datum vytvořeníListopad 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaSkladba, tvarosloví Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení, k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

3 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 1 Napiš číslicí počet vět v souvětí.

4 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 2 O jaké souvětí se jedná? a) jednoduché x složité b) podřadné x souřadné

5 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 3 Urči druh první věty vedlejší:

6 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 4 Proč ve slově prodělaly píšeme na konci –y?

7 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 5 Uveď synonymum ke spojce i když:

8 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 6 Najdi základní skladebnou dvojici předposlední věty souvětí:

9 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 7 Vyhledej přídavná jména v souvětí, která se skloňují podle vzoru jarní:

10 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 8 Urči slovní druhy u těchto slov: dvě silné že pravidelně

11 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 9 Urči větné členy u těchto slov: ostatními nedávno do hor se třídou

12 I když mé dvě spolužačky prodělaly nedávno silné nachlazení, rozhodly se, že na výlet do hor pojedou s ostatními spolužáky, aby se mohly se třídou pořádně vyřádit. úkol č. 10 Vypiš z prvních tří vět souvětí všechna slovesa a urči u nich následující mluvnické kategorie: slovesoosobačíslozpůsobčasvidrod

13 1. 4 věty 2. a) složitéb)podřadné 3. příslovečná přípustková 4. podmět je rodu ženského, množného čísla 5. např. ačkoli(v), přestože, … 6. (ony) pojedou 7. ostatními 13

14 8. dvě – číslovka silné – přídavné jméno že- spojka pravidelně – příslovce 9. ostatními – přívlastek shodný nedávno – příslovečné určení času do hor – přívlastek neshodný se třídou – předmět v 7.p. 10. prodělaly – 3. os., č. mn., zp. oznamovací, čas minulý, vid dokonavý, rod činný rozhodly se – 3. os., č. mn., zp. oznamovací, čas minulý, vid dokonavý, rod činný pojedou – 3.os., č. mn., zp. oznamovací, čas budoucí, vid dokonavý, rod činný 14

15 Jana rychle utíkala. Kéž by mě tam vzali. Nekřičte pořád. Už mlčím. Mám velmi pěkné vysvědčení. Uklízejme tuto místnost. Jela bych tam taky. oznamovací podmiňovací rozkazovací oznamovací rozkazovací podmiňovací

16 Karel čte novou knihu. Děti jsou chváleny maminkou. O prázdninách jsem hodně odpočívala. Píseň byla zazpívána malým chlapcem. Letadlo přistálo bez větších problémů. Všechny úkoly byly opraveny.

17 děkovat začít připravovat koupit zazpívat mávat


Stáhnout ppt "Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková."

Podobné prezentace


Reklamy Google