Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012."— Transkript prezentace:

1 Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012 Metodický popis, (anotace): Podpora hodiny Sportovní hry

2 Drobné pohybové hry na rozehřátí II. Hry s míči. Při tomto druhu her se u dětí rozvíjí především švih a postřeh. Děti musí být soustředěné a zkoordinovat zrakový vjem s rukama, zejména při chytání míče. Obratnost při vyhýbání se míči je také velmi důležitá. Při házení hrozí riziko natažení svalů, proto jsou před míčovými hrami vhodné protahovací cviky.

3 Míčovaná  2.1 Míčovaná  Cíl: rozvoj obratnosti a rychlosti  Počet dětí: dvě skupiny po cca deseti dětech  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, 60 míčů (je možné nahradit míče papírovými koulemi)  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Hrací plochu rozdělíme na polovinu. Do každé poloviny se postaví jedno družstvo a 30 míčů (papírových koulí). Na povel paní učitelky začnou obě družstva házet míče ze své poloviny hrací plochy na polovinu soupeře. Hra končí po uplynutí časového limitu. Vyhrává to družstvo, které má na své polovině méně míčů.

4 Číslovaná  Cíl: rozvoj rychlosti, přesnosti a obratnosti  Počet dětí: dvě skupiny po cca deseti dětech  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, 1 velký míč, 1 malý míč  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Vytvoříme dvě družstva po deseti dětech. V každém družstvu přidělíme dětem čísla od jedné do deseti (pro lepší zapamatování dětem připevníme ke sportovnímu oděvu kartičku s daným číslem a stejné číslo připevníme na zem do místa, kde dítě s daným číslem bude stát). Mezi družstva přesně doprostřed položíme velký a malý míč. Paní učitelka vyvolá nějaké číslo. Z každého družstva vyběhne hráč s tímto číslem a běží k míčům. Hráč, který doběhne první, vezme větší míč a snaží se s ním doběhnout ke svému družstvu. Hráč, který doběhne jako druhý, vezme menší míč a snaží se vybít hráče s větším míčem. Když ho vybije, získává pro své družstvo bod, a když ne, získává bod družstvo soupeře. Vybití platí jen do doby, než se hráč s větším míčem vrátí zpět ke svému družstvu.

5 Předávaná  Cíl: rozvoj rychlosti a obratnosti  Počet dětí: dvě skupiny po cca deseti dětech  Pomůcky: pro každé družstvo jeden míč  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Dvě družstva stojí vedle sebe (děti v jednotlivých družstvech v zástupu za sebou). První v každém družstvu na povel vyučujícího začne podávat míč nad hlavou dítěti, které stojí hned za ním, a takto hra pokračuje až k poslednímu dítěti. Poslední dítě pak běží na začátek řady a pokračuje stejným způsobem. Hra končí v momentě, kdy se vystřídají v podávání všichni členové družstva. Vítězí družstvo, které bylo rychlejší. Způsobů podávání míče je celá řada, například podávání pod nohama, bokem, kutálení pod nohama apod.

6 Veverky a kuny  Cíl: rozvoj rychlosti a obratnosti  Počet dětí: 10–15  Pomůcky: míče nebo papírové koule (cca 40), lavičky, v přírodním prostředí větve  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Vyučující vytvoří ze tří laviček trojúhelníková prostor. Poté určí 3 děti, které budou představovat 3 kuny a které budou ve vymezeném prostoru. Ostatní děti budou veverky mimo ohraničené území. V hnízdě veverek, kde jsou kuny, jsou míče nebo papírové koule představující oříšky. Na povel vyučujícího začnou kuny vyhazovat oříšky z hnízda ven. Veverky vyhozené oříšky sbírají a rychle je nosí zpět do hnízda, kam je položí. Nesmí je do hnízda házet, smí je nosit jen po jednom. Hodnotí se, kolik míčů po skončení časového intervalu hry zůstalo v hnízdě.

7 Bago  Boj o získání míče v kruhu - procvičují se přihrávky házením, správné chytání a ruční zpracování míče, klamné pohyby při přihrávkách.  Hráči jsou rozmístěni po obvodu velkého kruhu, rozestupy mezi nimi jsou větší než na upažení. Uprostřed kruhu se volně pohybuje určený hráč (bago). Hráči na obvodu si navzájem různým způsobem přihrávají (házením). Přihrávat mohou sousedním hráčům vpravo i vlevo, případně přes kruh, kterémukoliv spoluhráči.  Úkolem středního, v kruhu se pohybujícího hráče, je získat míč a to zachycením přihrávky nebo i v případě nesprávného chycení - zpracování míče (např. když míč vypadne hráči z rukou, odskočí atd.). K získání míče stačí střednímu hráči pouze dotyk. Podaří-li se mu to, vystřídá jej a do středu nastupuje ten hráč, jehož přihrávku zachytil, od kterého získal míč.  Při větším počtu hráčů se hraje se dvěma středníky, případně i se dvěma míči.  Hraje se na čas - např. na 5 minut. Vítězem - nejlepším - je ten, kdo byl nejméně-krát resp. nejkratší dobu středníkem.  Při dobré technice podávání je úloha jediného středníka velmi nesnadná a pohybově náročná. Méně obratní jednotlivci se proto v úměrném čase vystřídají, i když míč nezískají. Jejich úkol se také usnadní přidáním druhého středníka.

8 Upravená házená  Dodržují se všechna hlavní pravidla házené, to znamená, že povoleny jsou pouze 3 kroky s míčem v rukou, při postupu vpřed může jednotlivec driblovat (odrážet míč od země), hráč smí držet míč pouze 3 sekundy, zasahovat míč nohou smí pouze brankář.  Góly se hází.  Doba hry je zpravidla 2 x minut (dle věku a kondice dětí).

9 Použité zdroje: vlastní


Stáhnout ppt "Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google