Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO."— Transkript prezentace:

1

2 Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO

3 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2 Babička pletla pro vnučku svetr, kotě ji pozorovalo a moc se mu líbila barevná klubíčka

4 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.3 Když babička odešla do kuchyně, kotě si začalo s klubíčky hrát a všechna klubíčka se rozkutálela

5 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.4 Které klubíčko je NA KŘESLE?

6 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.5 Které klubíčko je POD KŘESLEM?

7 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.6 Které klubíčko je ZA KŘESLEM?

8 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.7 Které klubíčko je PŘED KŘESLEM?

9 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8 Které klubíčko je VLEVO VEDLE KŘESLA?

10 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9 Které klubíčko je VPRAVO VEDLE KŘESLA?

11 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10 Pomůžeme koťátku klubíčka uklidit, aby se babička nezlobila?

12 Použitý zdroj obrázků Pixabay.com

13 Metodický pokyn Zatoulaná klubíčka – prostorové vztahy - před, za, pod, na, vedle… Nejprve dětem vyprávíme příběh o babičce, která plete svetr. Její kočička jí rozkutálí klubíčka vlny. Pomůžeme je babičce najít a vrátit je zpět do košíku Na každém snímku děti hledají klubíčka podle pokynů na obrázku (např. které klubíčko je za křeslem? Jakou má barvu?) Na posledním snímku je podle barev vracejí zpět do košíku, při tom může učitelka opakovat prostorové vztahy. (Kde je žluté klubíčko? Najdi ho a ukliď do košíku) Očekávání a cíle Dítě si procvičuje základní i některé doplňkové barvy a prostorové vztahy – před, za, pod, na, vedle, vlevo, vpravo PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12

14 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.13 Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (papír, pastelky, nůžky, klubíčka)

15 Práce s interaktivním výukovým materiálem PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14 Na prvních dvou snímcích dětem vyprávíme příběh o babičce a koťátku. Na každém dalším snímku se dětem objeví křeslo s rozkutálenými klubíčky, děti mají za úkol najít klubíčko, které je na křesle, pod křeslem… po kliknutí na správné klubíčko jsou odměněny potleskem a animací. Pokud kliknou na ostatní klubíčka, ta zmizí. Na posledním snímku kliknou postupně podle pokynů učitelky na klubíčko správné barvy, popř. umístění a klubíčko se přemístí zpět do košíku.

16 Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ  Cílem práce je rozpoznání barev a prostorových vztahů, procvičení grafomotoriky Děti podle pokynů rozmísťují obrázky klubíček, která si předem namalují a vystřihnou. Učitelka rozmístí po třídě klubíčka vlny a děti je hledají podle nápovědy (pod kuchyňkou, na stole, za květináčem, na okně… a určuj,í jaké má klubíčko barvu) Použijeme také pracovní listy pro grafomotoriku – motání klubíček PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

17 Prvky polytechnické výchovy PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16 Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika ( psychologická) Podoblast: Vnímání Konkretizované výstupy: -Rozlišovat základní barvy a barvy složené Podoblast: Časoprostorová orientace Konkretizované výstupy : -Rozlišovat a používat základní prostorové pojmy (před, za, vedle, pod, na) -Rozlišovat vpravo – vlevo v prostoru s oporou o nějaký předmět Vzdělávací oblast : Dítě a jeho tělo (biologická) Podoblast: Jemná motorika, koordinace ruky a oka Konkretizované výstupy: -Vést stopu tužky při kresbě (grafomotorika – motání klubíček) -Zvládat výtvarné činnosti, provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami a materiály (malování klubíček, vystřihování a nalepování)

18 PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy


Stáhnout ppt "Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO."

Podobné prezentace


Reklamy Google