Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3007 Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: 17.3.2012 Datum ověření: 28.3.2012 Pro ročník: sedmý Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3007 Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: 17.3.2012 Datum ověření: 28.3.2012 Pro ročník: sedmý Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor - předmět: Matematika Tematický okruh: Celá čísla Klíčová slova: Celá čísla, porovnávání, absolutní hodnota, sčítání, odčítání, násobení, dělení, hra Časová dotace ve výuce: 10 minut opakovaně v jednotlivých vyučovacích hodinách Vytvořil: Jitka Topičová

2 Karty s celými čísly -hry k procvičování dovedností Matematika 7.ročník

3 Opačná čísla „Jsi potichu, chodíš bezpečně a ohleduplně, kartu držíš v ruce tak, aby na ní ostatní hráči dobře viděli. Na pokyn „Škatulata, hejbejte se“ najdeš hráče s opačným číslem a postavíte se vedle sebe. Karty držíte viditelně tak, aby bylo možné rychle ověřit správnost.“ Hra se hraje vždy jen 1x. Proč jste někde utvořili trojice, když opačná čísla jsou jen dvojicemi? Proč jsou někteří hráči sami ?

4 Porovnávání čísel „Jsi potichu, chodíš bezpečně a ohleduplně, kartu držíš v ruce tak, aby na ní ostatní hráči dobře viděli. Na pokyn „Škatulata, hejbejte se“ najdeš 1 hráče, se kterým jsi ještě netvořil dvojici a postavíte se vedle sebe. Ten z vás, který má větší číslo, zvedne svou kartu nad hlavu. Pokud jsou obě čísla rovna, drží je oba hráči ve stejné výšce před tělem. Karty držíte viditelně tak, aby bylo možné rychle ověřit správnost.“ Hra se hraje opakovaně, nejlépe 5 kol. Proč měli některé dvojice čísla ve stejné výšce, i když na kartě měl každý z dvojice napsáno něco trochu jiného? Proč mohl hráč s číslem 5 zvednout kartu, když soused měl číslo -10? 10 je přeci větší než 5!

5 Porovnávání absolutní hodnoty čísel „Jsi potichu, chodíš bezpečně a ohleduplně, kartu držíš v ruce tak, aby na ní ostatní hráči dobře viděli. Na pokyn „Škatulata, hejbejte se“ najdeš 1 hráče, se kterým jsi ještě netvořil dvojici a postavíte se vedle sebe. Ten z vás, který má větší absolutní hodnotu čísla, zvedne svou kartu nad hlavu. Pokud jsou obě čísla rovna, drží je oba hráči ve stejné výšce před tělem. Karty držíte viditelně tak, aby bylo možné rychle ověřit správnost.“ Hra se hraje opakovaně, nejlépe 5 kol Proč měli některé dvojice čísla ve stejné výšce, i když na kartě měl každý z dvojice napsáno něco trochu jiného? Proč mohl hráč s číslem nemohl 5 zvednout kartu, když soused měl číslo -10?

6 Početní operace s celými čísly (sčítání, odčítání, násobení, dělení) „Jsi potichu, chodíš bezpečně a ohleduplně, kartu držíš v ruce tak, aby na ní ostatní hráči dobře viděli. Na pokyn „Škatulata, hejbejte se“ najdeš 1 hráče, se kterým jsi ještě netvořil dvojici a postavíte se vedle sebe. Ze svých čísel vytvoříte příklad na zadanou početní operaci, pamětně vypočtete a na pokyn učitele řeknete svůj výsledek. Pozor, je nutné, aby se oba hráči dohodli na jednom výsledku (příklad má jen 1 řešení) Karty držíte viditelně tak, aby bylo možné rychle ověřit správnost.“ Hra se hraje opakovaně, nejlépe 5 kol Která početní operace pro tebe byla nejjednodušší /nejtěžší? Jak často jsi používal papírovou číselnou osu k výpočtu?


Stáhnout ppt "Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3007 Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: 17.3.2012 Datum ověření: 28.3.2012 Pro ročník: sedmý Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google