Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Procvičujeme znaky dělitelnosi Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_17_2_3

2 2 VY_32_INOVACE_17_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková

3 3 Z číslic 1,2,3,4,5 utvořte dvojciferná čísla, která jsou : a/ dělitelná 2 b/ dělitelná 3 c/ dělitelná 4 d/ dělitelná 5 e/ prvočísla 12, 14, 22, 24, 32, 34, 42, 44, 52, 54 12, 15, 21, 24, 33, 42, 45, 51, 54 12, 24, 32, 52 15, 25, 35, 45, 55 11, 13, 23, 31, 41, 43, 53

4 4 Kterými z čísel 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12, 15 jsou dělitelná čísla: 222 5 672 6 000 264 735 144 101 100 2, 3, 6 2, 4, 8 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 15 3, 5, 9, 15 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12 2, 3, 4, 5, 6, 12, 15

5 5 Vypiš, kterými z čísel 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12, 15, 18 jsou dělitelná čísla: 12 510 67 432 99 330 111 222 33 105 203 600 2, 3, 5, 6, 9, 15, 18 2, 4, 8 2, 3, 5, 6, 15 2, 3, 6 3, 5, 15 2, 4, 5, 8

6 6 Napiš nejmenší /největší trojciferné číslo dělitelné : a/ šesti b/ dvanácti c/ patnácti d/ osmnácti 102 108 105 108 996 990

7 7 Vypiš 2 nejbližší násobky uvedených čísel / jsou uvedeny v závorce/ : 566 (3) 12 345 (2) 64 457 (5) 1 789 (4) 279 (6) 598 (8) 564 a 567 12 344 a 12 346 64 455 a 64 460 1 788 a 1 792 276 a 282 592 a 600

8 8 Urči bez dělení hodnotu zbytku, jestliže čísla 987, 334, 1 562, 45 073 vydělíme: a/ 2 b/ 3 c/ 4 d/ 5 e/ 10 1, 0, 0, 1 0, 1, 2, 1 3, 2, 2, 1 2, 4, 2, 3 7, 4, 2, 3

9 9 Doplňte sudé – liché, svá tvrzení vysvětlete na příkladech: Dělitelem čísla lichého nesmí být číslo… Součet dvou sudých čísel je číslo… Součet dvou lichých čísel je číslo… Součet sudého a lichého čísla je číslo… Součin dvou sudých čísel je číslo… Součin dvou lichých čísel je číslo… Součin sudého a lichého čísla je číslo… sudé liché

10 10 Zjisti, zda jsou daná tvrzení pravdivá: 1.Číslo dělitelné šesti je dělitelné dvěma a třemi zároveň. 2. Číslo dělitelné dvanácti je dělitelné dvěma, třemi i šesti. 3. Číslo dělitelné osmi je dělitelné dvěma a čtyřmi. 4. Jestliže je číslo dělitelné třemi a šesti, je dělitelné dvanácti. 5. Jestliže je číslo dělitelné čtyřmi a pěti, je dělitelné dvaceti. 6. Jestliže je číslo dělitelné čtyřmi a šesti, je dělitelné dvaceti čtyřmi. A A A N A N

11 11 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Znaky dělitelnosti čísel Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na procvičení nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Procvičujeme znaky dělitelnosti Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák samostatně používá znaky dělitelnosti danými čísly, tvoří správné násobky, využívá již získané dovednosti, pracuje s textem. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: prvočíslo, číslo složené, dělitel, násobek, samozřejmý dělitel, prvočíselný rozklad, prvočinitel Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia v délce cca 1- 2 vyučovacích hodin, lze využít jen jeho část nebo jej v rámci opakování zařadit do vyšších ročníků nebo pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google