Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úspěšné "vybudování" značky prostřednictvím internetu IAC 2010, Daniel Dočekal, 2010/04.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úspěšné "vybudování" značky prostřednictvím internetu IAC 2010, Daniel Dočekal, 2010/04."— Transkript prezentace:

1 Úspěšné "vybudování" značky prostřednictvím internetu IAC 2010, Daniel Dočekal, 2010/04

2 The Conversation Prism www.flickr.com/photos/briansolis/2735401175/ http://www.briansolis.com/ The Conversation Prism Brian Solis říká: „Conversations are taking place with or without you and this map will help you visualize the potential extent and pervasiveness of the online conversations that can impact and influence your business and brand.“

3 7C Framework 4P se stala definici tradičního marketingovéh mixu již před desítkami let Product, Price, Promotion, Place Creating a High-Impact Digital Customer Experience (A. T. Kearney, White Paper, 2000) definuje 7C 7C Convenience Pohodlí Content Obsah Customisaton Přizpůsobení Community Komunita Connectivity Napojení Customer Care Péče o zákazníka Communicatio n Komunikace

4 Mix pro propagaci WWW Forrester Research v 'Targeting Consumers via the Internet' nabízí užitečný pohled na marketingový mix používaný při propagaci webových stránek. S ohledem na rok vzniku (2000) zde chybí socální sítě MetodaPopularitaEfektivnost Bannery89%2.8 E-mail77%4.3 Button55%3.2 PR45%4.1 Magazíny34%3.4 Sponsoring34%3.3 Noviny32%2.6 Rádio32%3.4 Direct Mail30%3.4 TV30%4.0 E-mail opt-in23%3.5 Outdoor17%3.7 Affiliate17%4.3

5 INTERNETOVÉ ZNAČKY

6 Internetové značky - svět Nejznámější příklady Google Yahoo MSN/Windows Live AOL YouTube Fox Interactive Wikipedia eBay Apple Amazon Twitter Facebook Nejznámější příklady Google Yahoo MSN/Windows Live AOL YouTube Fox Interactive Wikipedia eBay Apple Amazon Twitter Facebook TOP10 (2009) Coca-Cola IBM Microsoft GE Nokia Mc Donald‘s Google Toyota Intel Disney TOP10 (2009) Coca-Cola IBM Microsoft GE Nokia Mc Donald‘s Google Toyota Intel Disney Zdroj: InterBrand.comInterBrand.com TOP10 USA (2010) Southwest Airlines Apple UPS Intuit iPhone Adobe FedEx Microsoft Dell Sony TOP10 USA (2010) Southwest Airlines Apple UPS Intuit iPhone Adobe FedEx Microsoft Dell Sony Zdroj: American City Business Journals.American City Business Journals.

7 Internetové značky - USA Značka Tisíců návštěvníků Strávený čas 1Google146,7001:40:55 2Yahoo!129,0322:56:35 3Facebook109,9056:24:17 4MSN/WindowsLive/Bing108,1741:56:43 5YouTube92,5101:09:38 6Microsoft91,3660:44:39 7AOL Media Network88,3472:25:09 8Amazon66,4720:33:37 9Apple63,8251:27:45 10Fox Interactive Media61,5181:31:50 Zdroj: The Nielsen Company (2009/12)The Nielsen Company

8 Internetové značky - ČR Nejznámější příklady Seznam.cz Centrum.cz Atlas.cz Kasa.cz Alza.cz Aktualne.cz Nejznámější příklady Seznam.cz Centrum.cz Atlas.cz Kasa.cz Alza.cz Aktualne.cz Význam (2008) Škoda Auto ČEZ RWE Transgas Agrofert Holding Unipetrol Foxconn CZ Moravia Steel Telefónica O2 ČEPRO Panasonic AVC Význam (2008) Škoda Auto ČEZ RWE Transgas Agrofert Holding Unipetrol Foxconn CZ Moravia Steel Telefónica O2 ČEPRO Panasonic AVC Zdroj: Czech TOP 100Czech TOP 100 Obdiv (2009) Škoda Auto ČEZ Student Agency Kofola Zentiva Komerční banka Plzeňský Prazdroj Česká pojišťovna Skanska CD Agrofert Holding Obdiv (2009) Škoda Auto ČEZ Student Agency Kofola Zentiva Komerční banka Plzeňský Prazdroj Česká pojišťovna Skanska CD Agrofert Holding Zdroj: Czech TOP 100Czech TOP 100

9 SOCIÁLNÍ SÍTĚ Facebook všechno změnil

10 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 1Michael Jackson11 580 379 2Facebook.com8 333 864 3Barack Obama8 134 306 4Vin Diesel7 791 208 5Starbucks Coffee Company6 946 347 6Lady Gaga6 334 011 7Coca-Cola5 410 411 8YouTube4 871 671 9Oreo4 443 015 10Skittles4 329 152 Zdroj: www.allfacebook.comwww.allfacebook.com Facebook používá celosvětově přes 400M uživatelů Zahraniční „fan“ stránky

11 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 11Nutella3 829 365 12iTunes3 458 197 13Disney3 381 383 14Victoria‘s Secret3 196 465 15Pringles3 124 589 16Adidas Originals2 774 497 17Kinder Surprise2 695 402 18Red Bull2 681 843 19Ferrero Rocher2 637 776 20Zara2 408 444 Zdroj: www.allfacebook.com (některé „osobní“ značky vynechány)www.allfacebook.com V USA používá Facebook 150 milionů uživatelů Zahraniční „fan“ stránky

12 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 1Simpsonovi276 223 2Orbit251 532 3Milka…249 733 4Milka187 266 5Kofola183 779 6Dr.House177 568 7Vyhraj notebook značky ASUS ZDARMA … (podvodná)177 439 8Kofola142 462 9Točená Kofola119 018 10HARIBO Gummies112 041 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz V ČR má Facebook 2.6 milionu měsíčních aktivních uživatelů České „fan“ stránky

13 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků 11ZDENĚK POHLREICH88 386 12Pedro – žvýkačka našeho mládí85 344 13GUMOVÍ MEDVÍDCI79 051 14Spole přátel DOMÁCÍHO ŽVÝKÁNÍ74 530 15Krteček73 885 16Potřebuji dovolenou!!!72 546 17Hranolky z McDoland‘s70 274 18Nike98 116 19EVROPA 2 – Vyber si na maximum63 300 20HARIBO Gummies112 041 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz Podle Google Facebook navštíví měsíčně 3.2 milionu českých uživatelů České „fan“ stránky

14 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Lentilky61 482 CITRON59 180 Uvolněte se, prosím57 786 Evropa 2 – Ranní show55 515 Pilsner Urquell50 932 AC Sparta Praha35 082 Jesenka35 063 Mc Donald‘s Česká republika34 849 Cinestar33 966 The Sims 3 CZ/SK32 992 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz Stále platí, že tisíce fanoušků jsou velký úspěch České „fan“ stránky

15 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Evropa 231 126 Baťa31 013 Curaprox28 387 PLAYzone24 399 Zoo Praha23 674 T-music23 595 Lemond – Je to otevrene23 261 TOP 0922 679 Ibalgin22 464 SK Slavia Praha20 770 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz Fanoušky nasbírají spíše podvody a hlouposti, než seriózní stránky České „fan“ stránky

16 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Frisco20 385 Česká Soda20 242 Neoluxor na Facebooku20 045 Playboy18 430 Ostře sledované žluté vlaky17 856 AC Sparta Praha16 913 Stream.cz16 669 Horst Fuchs14 524 Starbucks Česká republika14 305 Radio 112 545 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz Změna „fanoušek“ na „líbí“ může přinést změny České „fan“ stránky

17 Značky na Facebooku ZnačkaFanoušků Česká pirátská strana11 686 iDnes.cz11 478 Časopis Reflex11 206 Mall.cz11 176 GE Money Bank10 290 Vodafone CZ10 079 Vypsaná fiXa9 979 KLIMATEX8 535 Babybox – Šance pro odložené děti8 433 Karlovy Vary Film Festival7 137 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz Právě jsme došli zhruba do poloviny seznamu českých stránek … České „fan“ stránky

18 Značky na Facebooku AplikaceUživatelů 1Kdo Na Tebe Právě Myslí???28 356 2Horoskopy20 023 3Kdo Tě Dneska Nasere?!9 668 4Posílej květiny!8 583 5Pošli plyšáka7 060 6Si Kuřák Nebo Nejsi?????5 781 7Pošli čokoládu!5 416 8Pošli slona pro štěstí4 028 9Pošli pusu !3 885 10Pošli čtyřlístek pro štěstí3 721 Zdroj: www.fejsbucek.czwww.fejsbucek.cz České aplikace I zde platí, že hlouposti táhnou…

19 PŘÍKLADY Z PRAXE Zaklínadlo „marketingový mix“ je stále důležité

20 Praha 6 www.praha6.cz - ~50K RU měsíčně www.praha6.cz Facebook fan stránky – 2 466 fanoušků TV6 – internetová televize Miniweby (Jak do školy a školky, Sněhová pohotovost) MMS -> Web Online vide a z hlasování Web a fan stránky starosty

21 Hewlett Packard ČR Hewlett Packard ČR spustil minulý týden kampaň pro získání fanušků. Ze zhruba tisícovky fanoušků se tak během týdne stalo 30 tisíc.

22 T-Mobile 1 784 fanoušků T-Mobile CZfanoušků 23 602 fanoušků t-musict-music TMO investuje do internetu cca. 11% mediálního ročního rozpočtu (9.7% v ČR) Priority : -Být dohledatelný a nalezitelný -Vést dialog a budovat vztah se zákanzíky a ambasadory -Budovat povědomí o nabídkách a službách -Generovat provoz na firemní web

23 T-Mobile Aktivity: -PPC (značka, klíčové produkty) -SEO pro www.t-mobile.czwww.t-mobile.cz -Přítomnost v sociálních sítích a komunitních platformách -Offline kampaně podporují online -Značka „pro společné zážitky“ a „inovativnost“ je převáděno do online projektů -Vše řeší dvě oddělení, eBusiness tým (web, eshop, Můj TMO) a Marketingová komunikace (display reklama, PPC, mirosite, sociální sítě

24 T-Mobile Aktivity: -YoutTube kanálYoutTube kanál -Aplikace na Facebooku -Rozesměj si profil (aktuální) apps.facebook.com/rozesmejsiprofil/ 2,620 monthly active users apps.facebook.com/rozesmejsiprofil/ -Máme rádi smích (prosinec 2010) apps.facebook.com/mameradismich/ 183 monthly active users apps.facebook.com/mameradismich/ -Pošli trochu rocku (červen 2009) apps.facebook.com/t-music/ 22 monthly active users apps.facebook.com/t-music/

25 T-Mobile Aktivity: Microsite a soutěž v karaoke (podzim 2009) Aplikace pro iPhone Héliový hlas Héliový hlas Jen za první týden tato stránka zaznamenala přes 90 000 návštěv a soutěžící nazpívali přes 400 písniček. Celkem více než 2 500 příspěvků. www.t-music.czwww.t-music.cz (RU, NetMonitor) www.t-music.czwww.t-music.cz (RU, NetMonitor)

26 BabyBox –Šance pro odložené děti Žádná reklama, žádné provázání s webem, žije samo

27 Zahraničí nakonec Pringles staví na videu - http://www.facebook.com/Pringles - 3 141 795 fanouškůhttp://www.facebook.com/Pringles Coca-Cola se nebojí fanoušků a používá aplikaci jako „landing“ záložku - http://www.facebook.com/cocacola - 5 411 959 fanouškůhttp://www.facebook.com/cocacola Starbucks sází na obsah - http://www.facebook.com/Starbuckshttp://www.facebook.com/Starbucks - 6 953 292 fanoušků

28 Zahraničí nakonec Adidas propojuje FCB se vším co má - http://www.facebook.com/adidasoriginals - 2 775 980 fanouškůhttp://www.facebook.com/adidasoriginals Red Bull na to jde soutěžemi a zábavou - http://www.facebook.com/redbull - 2 688 190 fanouškůhttp://www.facebook.com/redbull Lady Gaga vzala sociální sítě útokem - http://www.facebook.com/ladygaga - 6 345 903 fanouškůhttp://www.facebook.com/ladygaga Oreo na to jde také před aplikace - http://www.facebook.com/oreo - 4 475 531 fanouškůhttp://www.facebook.com/oreo

29 Úspěšné budování značky? Budování značky na Internetu vyžaduje použití více dostupných médií z klasické i digitální nabídky. Marketingový mix je důležitý. Sociální sítě změnily Internet a do marketingového mixu rozhodně patří. Miliony uživatelů na Facebooku nelze ignorovat. Budování značky je nutné chápat jako dlouhodobý proces ve kterém hraje větší a větší roli obustranná komunikace. Všechny prvky firemní komunikace je nutné správně propojit. Pokud v tomto selžete, budete mít velmi těžkou pozici. Internet a digitální svět nepřejí pomalým a bojácným. Nebojte se pokusů, omylů i neúspěchu. Důležité je začít.

30 Zase někdy, někde. www.facebook.com/Daniel.Docekal @ Facebook www.facebook.com/Daniel.Docekal http://www.pooh.cz/menhiry tady začaly blogy v ČR http://www.pooh.cz/menhiry lousyanne.deviantart.com sociální síť fotografů lousyanne.deviantart.com www.linkedin.com/in/danieldocekal pokud chcete CV www.linkedin.com/in/danieldocekal www.slideshare.net/MedvidekPU/ pokud hledáte prezentace www.slideshare.net/MedvidekPU/ www.twitter.com/MedvidekPU a samozřejmě, Twitter www.twitter.com/MedvidekPU daniel@pooh.cz


Stáhnout ppt "Úspěšné "vybudování" značky prostřednictvím internetu IAC 2010, Daniel Dočekal, 2010/04."

Podobné prezentace


Reklamy Google