Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace."— Transkript prezentace:

1 REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA

2 Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace o zboží a službách určité společnosti  Placená i neplacená forma propagace  informace šířené prostřednictvím komunikačních médií (televize, rozhlas, CD/DVD nosiče, tisk, dopravní prostředky, plakáty a letáky, internet)

3 Cíle reklamy  tvorba zisku  tvorba silné značky  zvýšení poptávky  posílení pozice na trhu  zlepšování pověsti firmy – pozitivní image  motivace vlastních pracovníků  rozšíření distribuční sítě

4 Historie  Počátky spojené s obchodem  První písemný záznam – Memphis, Egypt (cca 3000 př. n. l.)  rozvoj s vynálezem knihtisku (15.stol)  1841 – první profesionální reklamní agentura (USA)  Letákové kampaně během světových válek  Rozmach sdělovacích prostředků ve 20. století (rádio, televize, internet)

5 Druhy reklamy  Internetová reklama – bannery  Televizní – spoty, teleshopping  Tisková – letáky, noviny, časopisy  Rozhlasová - spoty  Mobilní (pohyblivá) – auta, dopravní prostředky  Venkovní – billboardy, plakáty, jiné plochy  Alternativní – chodící reklama, lavičky, zastávky  Propagační předměty – trička, propisky

6 Reklama podle kategorie  Reklama orientovaná na spotřebitele - získává nové zákazníky a posílit "věrnost" stávajících uživatelů  Reklama orientovaná na produkt – má za úkol zvýšit odbyt výrobků  Reklama orientovaná na trh – oslovuje určitou cílovou skupinu  Reklama orientovaná na vlastní podnik - pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti

7 Product placement  forma skryté (podprahové) reklamy  „fenomén nového tisíciletí“  cílená propagace produktu v audiovizuální podobě  u nás až do 17.srpna 2009 zakázána, regulace v rámci EU, v USA zcela tolerován  používána ve filmech, seriálech, videohrách, zábavních pořadech  Apple, Coca Cola, automobily, cigarety

8 Subvertising = antireklama  Ilegální parodování komerčních reklam  „boj proti lži, komerci a konzumu“  Veřejností vnímán negativně jako vandalismus

9 Reklama v ČR  Kodex reklamy vydaný Radou pro reklamu - formulován s cílem, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení  Zvláštní podmínky na reklamu zaměřenou na mládež pod 18 let, reklamu na alkohol, tabák a léčiva, zbraně, potraviny, pohřebnictví

10 Etika reklam Reklamy jsou považovány za neetické, pokud:  navozují dojem, že bez koupě zboží můžete utrpět vážnou újmu vy, nebo vaše děti  proklamují vlastnosti, které výrobek nemá nebo mít nemůže  znevažují výrobek konkurence  reálné složení výrobku neodpovídá složení uvedenému na obalu = lživé  jsou nemorální, obscénní či urážlivé

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Zakázané reklamní spoty   mbedded&v=a7e311K-P-I mbedded&v=a7e311K-P-I  mbedded&v=PPEWzUNQg1I mbedded&v=PPEWzUNQg1I  playnext=1&list=PL7D8D558617C5C88A&feature =results_video playnext=1&list=PL7D8D558617C5C88A&feature =results_video


Stáhnout ppt "REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace."

Podobné prezentace


Reklamy Google