Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Etický kodex managera Číslo materiálu:VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_20/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

2 Etický kodex managera Aneb: nechoďte na mne s etikou, když je tvrdý konkurenční boj.

3 Je uvedené pravda nebo ne ? Etika je teoretická disciplína, která zkoumá morálku dodržováním určitých pravidel. Vymezuje hranice požadovaného chování, které pomáhá řešení nestandardních situací, stanovení kritérií hodnoty určitého subjektu nebo zvyšování důvěryhodnosti podnikatele.

4 Etický kodex Tradičně se uplatňuje etický kodex u lékařů, právníků a novinářů. Kromě těchto profesí, mají svůj kodex i pracovní agentury, subjekty podnikající v pojišťovnictví, bankovnictví, realitách, farmaceutické firmy, občanské poradny, apod.

5 Příklad etického kodexu Jsou např. zásady občanských poradců, kterých je 5: nezávislost, nestrannost, diskrétnost, bezplatnost a respektování. Zcela konkrétní jsou požadavky etického kodexu ve veřejné správě (úředníků, politiků) jako je nezneužívání pravomocí a výhod, úplatky, utajované informace, apod. Porušení EK je zde trestně stíháno.

6 Etický kodex podnikatele „vzorový etický kodex podnikatele“, začleňují státy EU do Směrnic a Nařízení. Obsahuje: ochranu životního prostředí, trvalé budování firemní kultury a zlepšování profilu firmy, odpovědnost za ekologicky šetrné výrobky, pravdivou a otevřenou komunikaci s veřejností. Zahrnuje tudíž – sociální, morální a ekologickou odpovědnost.

7 Veřejnost se na chování většiny firem dívá skepticky a jejich chování považuje za neetické, nemorální, arogantní s cílem získat co největší kapitál v co nejkratší době. Je zřejmé, že něco je špatně. Naštěstí mnohé firmy si již uvědomují, že reputace, dobré obchodní jméno a důvěra zákazníka jsou mnohem trvalejšími hodnotami, než momentální rychlý zisk.

8 Nejste jen loutky Tak nezapomínejte, že máte práva spotřebitelů a zákazníků, nenechte si líbit aroganci firem, předraženost služeb - máte právo se ozvat! V Západní Evropě jedná firma se zákazníkem v rukavičkách – a u nás se to musí také změnit.

9 Otázka na závěr: -Jakou odpovědnost nesou firmy vůči společnosti ? -: Obrázky – kliparty Microsoft –


Stáhnout ppt "Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google