Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků."— Transkript prezentace:

1 PRŮZKUM TRHU základy

2 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.

3 Sestavení dotazníku úvod zdůrazňující prospěch dotazovaného, krátké a pochopitelné otázky, nejdůležitější dotazy, otázky umožňující výběr z několika možností, minimalizujte otevřené otázky a pokládejte je až na závěr, ne sugestivní otázky, počet otázek: 5 – 10,

4 Vyplnění dotazníku kontaktujte potencionální zákazníky, oslovte dostatečný počet osob (alespoň 50), dotazujte se na ulici, dům od domu, poštou nebo em.

5 Vyhodnocení dotazníku kvantifikujte výsledky v procentech, je-li to možné, odpovědi na otevřené otázky si poznamenejte.

6 2. Analýza konkurence Seznam informací o konkurentovi vlastní složka pro každého konkurenta.

7 Údaje na seznamu: obchodní firma, právní forma podnikání, sídlo firmy konkurenta, telefon a fax, , web firmy, popis činnosti firmy, sortiment prodávaného zboží, kvalita a cena zboží, reklama a podpora prodeje, posouzení slabých a silných stránek konkurenta, náměty na nejúčinnější způsob konkurenčního boje.

8 Silné stránky dobrá kvalita přiměřené ceny dostatečný výběr výhodná poloha příjemný a proškolený personál vhodné zařízení a uspořádání provozovny zajímavé obchodní podmínky Slabé stránky špatná kvalita vysoké ceny nedostatečný výběr nevýhodná poloha nepříjemný nebo neproškolený personál nevhodné zařízení a uspořádání provozovny špatné obchodní podmínky

9 Reklama denní tisk, časopisy rozhlas, televize Internet letáky a katalogy cedule a bilboardy reklamní předměty (sponzoring) Podpora prodeje slevy různé akce zdarma dárek zákaznické karty

10 3. Dodavatelé dodávají suroviny, materiál, zboží, zařízení nebo poskytují služby, důležitá je nezávislost na jediném dodavateli, vybíráme je podle zvolených kritérií, informace o dodavatelích budeme evidovat v seznamu dodavatelů.

11 Kritéria výběru dodavatele cena poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, kvalita poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, vzdálenost dodavatele, image dodavatele, zkušenosti s dodavatelem, obchodní podmínky.

12 Informace v seznamu dodavatelů evidenční číslo, název, sídlo, telefon, web, bankovní spojení, obchodní podmínky.


Stáhnout ppt "PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků."

Podobné prezentace


Reklamy Google