Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky 2015 10.3.2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky 2015 10.3.2015."— Transkript prezentace:

1 Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky

2 Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji 1.Regionální značky v Ústeckém kraji 2.Katalog řemesel Ústeckého kraje 3.Webový turistický portál Brána do Čech a zasíťování

3 Regionální značky v Ústeckém kraji Regionální značení v České republice jedinečný a neopakovatelný ráz kulturou a staletými místními tradicemi Každý region v České republice má svůj vlastní jedinečný a neopakovatelný ráz daný nejen charakterem krajiny a přírodním bohatstvím, ale také kulturou a staletými místními tradicemi, kdy do výrobků a produktů z určité oblasti jsou vloženy postupy řemeslné práce tamních obyvatel. Svojí jedinečností mají výrobky významný ekonomický potenciál, hlavně v lokálním odbytu a v cestovním ruchu. podporuje místní ekonomiku Označení těchto jedinečných výrobků a produktů regionální značkou podporuje místní ekonomiku: reklamě a propagaci produkce A.Symbol regionální značky pomáhá místním producentům (zemědělci, živnostníci, řemeslníci, malé a střední firmy) v reklamě a propagaci produkce, prestiž výrobků B.Zvyšuje prestiž výrobků v tuzemsku i v zahraničí, sounáležitost C.Posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem. Značení je určeno: A.Návštěvníkům regionů A.Návštěvníkům regionů, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým netradičním způsobem, B.Místním obyvatelům B.Místním obyvatelům, kteří mohou nákupem značených výrobků podporovat „své” místní výrobce, C.Výrobci C.Výrobci získají díky značce jednotnou propagaci své produkce, nové kontakty a možnost nových forem spolupráce např. místa odbytu.

4 Regionální značky v Ústeckém kraji Regionální značení v České republice V současnosti se v České republice nachází 26 regionů s regionální značkou. Na území Ústeckého kraje se nachází regiony s regionální značkou: Českosaské ŠvýcarskoČeskosaské Švýcarsko (certifikuje od roku 2010) KrušnohoříKrušnohoří (certifikuje od roku 2011) PoohříPoohří (certifikuje od června 2015) České středohoříČeské středohoří (certifikuje od června 2015)

5 Regionální značky v Ústeckém kraji Proč nabízet a podporovat? Produkt označený značkou systému „Regionální značka“ garantuje: - Původ v daném regionu. - Kvalitu. - Nepoškozuje životní prostředí. - Má jedinečnost plynoucí ze vztahu k regionu. - Snížení zátěže životního prostředí vzhledem ke kratším přepravním vzdálenostem. Regionální značku lze získat v kategoriích: 1.Výrobky A.Řemeslné výrobky a umělecká díla (např. Autorské šperky, Mikulášovické nože). B.Potraviny a zemědělské produkty (např. Děčínská jeřabinka, Údlické kuře). C.Přírodní produkty (např. Pochoutky z bylin a ovoce, Apiprodukty ze Špičáku). 2.Služby 2.Služby ubytovací a stravovací (např. Horský hotel Lesná, Penzion Ranč u Matěje). 3.Zážitky 3.Zážitky (Loretánské slavnosti v Rumburku, Nožířské slavnosti a Velikonoční jízda z Mikulášovic, balíček turistických aktivit České Švýcarsko – to jede).

6 Regionální značky v Ústeckém kraji Českosaské Švýcarsko regionální produkt® Krajina inspirující umělce již od romantismu, místo toulek poutníků a trampů. Region s jedinečnou přírodou, ale také oblast, kde žijí pracovití, podnikaví a tvořiví lidé, jejichž vztah k této krajině se jedinečným způsobem zrcadlí v originalitě místních výrobků.

7 Regionální značky v Ústeckém kraji Českosaské Švýcarsko regionální produkt® Regionální koordinátor:České Švýcarsko o.p.s. Začátek certifikace:Rok 2010 Název regionální značky: „ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt®“ nebo „SÄCHSISCH-BÖHMISCHE SCHWEIZ Regionales Produkt®“ Území: České Švýcarsko a Šluknovsko (působnost MAS Český sever) a Saské Švýcarsko Motiv „pískovcových hodin“ znázorňuje postupné ubývání pískovce v průběhu času ve žlutohnědé barvě pískovce. Formuláře, eshop s produkty na:

8 Regionální značky v Ústeckém kraji Krušnohoří regionální produkt® Krajina, do jejíž divukrásné tváře se nesmazatelně zapsali lidé, když zde v honbě za poklady z hlubin země zanechali hluboké jizvy. Ty pomůže zacelit čas a především práce zemědělců, sadařů a vinařů, řemeslníků a umělců, kteří znovu probouzejí a dotvářejí krásu a rozmanitost Krušnohoří.

9 Regionální značky v Ústeckém kraji Krušnohoří regionální produkt® Regionální koordinátor: MAS Sdružení Západní Krušnohoří Začátek certifikace: Rok 2013 Název regionální značky: „KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt®“ Území: Krušné hory, Podkrušnohoří a Klášterecko s přesahem do Karlovarského kraje Motiv znázorňuje horskou i nížinnou oblast Krušnohoří. Formuláře a seznam produktů na:

10 Regionální značky v Ústeckém kraji České středohoří regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura České středohoří, o.p.s. Začátek certifikace: Rok 2015 Název regionální značky: „České středohoří regionální produkt®“ Území: Podřipsko, Litoměřicko, Libochovicko, Ústecko, Verneřicko Motiv znázorňuje sopečnou ohnivou krajinu Českého středohoří. Více informací a formuláře na:

11 Regionální značky v Ústeckém kraji Poohří regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura Dolní Poohří, o.p.s. Začátek certifikace: Rok 2015 Název regionální značky: „České středohoří regionální produkt®“ Území: Řeka Ohře s přesahem do Karlovarského kraje Motiv znázorňuje malebnou krajinu podél klidně plynoucí řeky Ohře. Více informací a formuláře na:

12 Katalog řemesel Ústeckého kraje Základní myšlenky Navázání na řemeslnou dovednost a tradici Najít nové šikovné lidi Podpora začínajících drobných a malých podnikatelů Rozvoj místní ekonomiky s vazbou na cestovní ruch Výběr dárkových a propagačních předmětů s regionální tématikou nebo výrobou v Ústeckém kraji

13 Katalog řemesel Ústeckého kraje Obsah Celkem v roce 2014 získáno 213 kontaktů, v katalogu publikováno 59 kontaktů Základní územní rozdělení podle čtyř turistických destinací a v rámci turistické destinace rozdělení podle typu výrobku Typ výrobku: Potraviny Kosmetika Výrobky z papíru Výrobky ze dřeva Výrobky z kovu a zbraně Šperky a keramika Hračky Kamenosochařství Sklo a sklářství Pletené výrobky Užité umění

14 Katalog řemesel Ústeckého kraje Kritéria výběru pro rok 2015 Necertifikovaný řemeslník Řemeslník (právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel; fyzické osoby podnikající i nepodnikající) produkující výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, s výrobou alespoň do desítek kusů Sídlo nebo provozovna na území Ústeckého kraje Právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel Fyzické osoby podnikající i nepodnikající Výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, a s výrobou alespoň do desítek kusů Certifikovaný řemeslník, výrobce Regionální produkt Regionální potravina Ústeckého kraje 2014 O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče 2014 Nositel tradice lidového řemesla

15 Webový turistický portál Brána do Čech a zasíťování Úvodní stránka: Průvodce Bránou do Čech Cíle – Výlety – Služby – Zážitky – Ubytování – Gastro Balíčky služeb Regionální produkty Farmářské trhy Zasíťování:

16 Děkuji za pozornost! … Mgr. Petra Ludwigová Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje


Stáhnout ppt "Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky 2015 10.3.2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google