Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101"— Transkript prezentace:

1 VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101 e-mail: median@median.cz www.median.cz Test projektu pro děti z DD HR manažeři 25. června 2013 OFICIÁLNÍ PARTNER: KANTAR MEDIA GROUP PRO ČR ZPRACOVÁNO EXKLUSIVNĚ PRO:

2 - 2 - Metodika Metoda  CAWI Cílová skupina  HR manažeři dle databáze Místo  Česká republika Velikost vzorku  HR manažeři: 119 respondentů Sběr dat  11. – 23. června 2013

3 HR MANAŽEŘI

4 - 4 - Hodnocení projektu A01. Jak se vám líbí tento připravovaný projekt? N=119% respondentů průměrná známka = 2  Většině HR manažerů se připravovaný projekt líbí (známku 1 nebo 2 dalo 71,5 % dotázaných)

5 - 5 - Zapojení do projektu A02. Do jaké míry si myslíte, že by se mohla vaše společnost do takového projektu zapojit? N=119% respondentů  Celkem 37 % by se do projektu spíše nebo určitě zapojilo

6 - 6 - Důvody pro zapojení do projektu A03. Proč si myslíte, že by se vaše společnost do projektu zapojila, co jsou hlavní důvody? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Mezi hlavními důvody pro zapojení je společenská odpovědnost a příležitost pro uchazeče

7 - 7 - Působení a zapojení ve více regionech A04. Působí vaše společnost ve více regionech České republiky? A05. Jak by se vaše společnost mohla do projektu zapojit regionálně? n=23 n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  23 z oslovených firem působí ve více regionech, z toho u 8 by se zapojily všechny pobočky, u 6 jedna až dvě počet respondentů

8 - 8 - Délka zapojení do projektu A06. Na jak dlouho byste si představoval(a), že byste projekt zahájil(a) ve vaší společnosti, pokud byste byli osloveni ještě letos? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Společnosti by se většinou zapojily na rok a pak by se vidělo co dál (7 % by spolupracovalo dlouhodobě)

9 - 9 - Možná rizika A07. Jaká vidíte v projektu možná rizika z vašeho pohledu jako potenciálního partnera - zaměstnavatele? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Pětina oslovených nevidí v projektu žádná rizika, 14 % nedostatečnou kvalifikaci

10 - 10 - Možné překážky A08. Jaké vidíte překážky ve vaší společnosti pro realizaci takového projektu? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  25 % oslovených nevidí v projektu žádné překážky, mezi nejčastěji zmíněnými je nedůvěra v uchazeče a nedostatek práce pro nekvalifikované mladé lidi

11 - 11 -  Největší rizika vidí HR manažeři v nedostatku pracovních míst a personálu, který by uchazečů pomáhal Rizika Nemáme dostatek pracovních míst obecně Nemáme personál, který by tyto pracovníky provázel jejich zaměstnáním Nemáme dostatek pracovních míst pro takovýto typ zaměstnanců z hlediska jejich vzdělání Nemáme dostatek pracovních míst pro takovýto typ zaměstnanců z hlediska jejich pracovních návyků Nemáme dostatek pracovních míst pro takovýto typ zaměstnanců z hlediska spolupráce s ostatními pracovníky (sociální dovednosti) Máme špatné zkušenosti s takovýmto typem zaměstnanců výroky seřazeny zcela + spíše ano A09. Do jaké míry vidíte z vašeho pohledu rizika v následujících oblastech? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila

12 - 12 - Uvolnění pracovníka A10. Měla by vaše společnost možnost se na projektu podílet částečným uvolněním některého pracovníka (pracovníků), který by se mladému člověku u vás mohl částečně věnovat? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Více než polovina společností by pravděpodobně nemohla uvolnit pracovníka, který by se o uchazeče staral

13 - 13 - Zátěž po zapojení do projektu A11. Do jaké míry by podle vás byl projekt pro vaši firmu zatěžující? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Silnou zátěž by pocítilo 7 % podniků, celkem pro 55 % by účast na projektu byla zatěžující

14 - 14 - Důvody nezapojení do projektu A12. Proč si myslíte, že by se vaše společnost do projektu nezapojila? n=75 % respondentů, jejichž firma by se do projektu nezapojila  Dotázaní ve 43 % případů jmenovali příliš specializovanou práci a 31 % nemožnost navýšit počet zaměstnanců

15 - 15 - Zkušenost s podobným projektem A13. Má vaše firma zkušenosti s nějakým podobným projektem? N=119% respondentů  90 % dotázaných firem nemá zkušenost s podobným projektem

16 - 16 - Popis projektu A14. Můžete prosím tento projekt stručně popsat? n=11 % respondentů, kteří mají zkušenost s nějakým podobným projektem Výpis odpovědí:  měli jsme několik stážistů, ale z VŠ, podporujeme charitativní organizace, vč. dětských domovů  pilotní projekt Inspiration: Sachsen, pracovní stáže pro mládež, cílem bylo naučit mládež pracovním návykům, seznámit je s pracovními pozicemi v naší společnosti a získat nějaké zkušenosti.  projekt Nová kariéra (rekvalifikace, trénování lidí ze sociálně slabého prostředí vlastními silami). Úsilí nezměrné, výsledek neadekvátní.  projekt Rovné šance. Stali jsme se zaměstnavatelem roku 2012 v našem regionu z hlediska znevýhodněných skupin.  Snažili jsme vyhovět přání magistrátu při hledání volných míst pro lidi po návratu z vězení pod dohledem kurátora, ze 70 uchazečů nastoupil jen 1.  spolupráce s občanským sdružením Trinitas a Úřadem práce Opava - zabezpečování odborné praxe dětí a mládeže  Umožnění odborné praxe učňům SOU automobilního  v minulosti vlastní učiliště  založili jsme před 2 lety sociální firmu SEMITAM, která zaměstnává sociálně vyloučené lidi vč. dětí z domů na půl cesty, po výkonu trestu atd.  zaměstnávání nezaměstnaných, mladých ze škol, cizinců (Bulharů).  zaměstnávání vězňů, či poskytování praxe uchazečům z úřadu práce

17 - 17 - Existence nějakého programu A15. Existuje ve vaší firmě nějaký program, který vaše firma realizuje, a je možné ho spojit s tímto projektem? % respondentůN=119  Pouze 8 % realizuje ve firmě program, který by mohli spojit s tímto projektem

18 - 18 - Popis programu A16. Můžete prosím tento program stručně popsat? % respondentů, kteří realizují nějaký program Výpis odpovědí:  CSR - company social responsibility. Účastníme se různých menších či větších projektů, které jsou sociálně prospěšné (Andromeda, Out of home,...)  podpora dětských domovů, ústavů sociální péče apod.  pomoc dětskému domovu ve formě zapojení našich zaměstnanců - úklid, úprava zeleně atd...  praxe studentů  projekt na zapojení uchazečů se ztíženou "zaměstnatelností", který nicméně intenzivně běží hlavně v naší mateřské firmě v Dánsku  projekt Slaďování pracovního a rodinného života?  rekvalifikace na potřebné profese - projekt Nová kariéra pro mladé lidi, kteří nenašli uplatnění ve svém oboru  ročně nastupuje cca deset nových juniorů. Procházejí systémem školení a výchovy.  spolupráce se SOU Pardubice - podpora učňů tohoto SOU s následným uplatněním v jedné z dceřiných společností  založili jsme před 2 lety sociální firmu SEMITAM, která zaměstnává sociálně vyloučené lidi vč. dětí z domů na půl cesty, po výkonu trestu atd. n=10

19 - 19 - Důvody zapojení do CSR A17. Jak byste stručně popsal(a) hlavní důvody účasti vaší firmy v CSR projektech? N=119% respondentů  Hlavním důvodem účasti je buď firemní kultura nebo pociťovaná solidarita (17 % se projektů CSR neúčastní)

20 - 20 - Motivace k zapojení do projektu A18. Co by vaši společnost motivovalo k zapojení se do tohoto projektu? N=119% respondentů  Hlavní motivací by byl pocit prospěšnosti, dále dostatek práce (volných míst) a nebo finanční podpora

21 - 21 - Interní prosazení projektu A19. Co by pomohlo Vám osobně k tomu, abyste tento projekt interně prosadil(a)? N=119% respondentů  K prosazení projektu by 23 % HR manažerů nepomohlo nic, 19 % by potřebovalo další informace


Stáhnout ppt "VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101"

Podobné prezentace


Reklamy Google