Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101"— Transkript prezentace:

1 VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, Praha 9, tel.: , fax: Test projektu pro děti z DD HR manažeři 25. června 2013 OFICIÁLNÍ PARTNER: KANTAR MEDIA GROUP PRO ČR ZPRACOVÁNO EXKLUSIVNĚ PRO:

2 - 2 - Metodika Metoda  CAWI Cílová skupina  HR manažeři dle databáze Místo  Česká republika Velikost vzorku  HR manažeři: 119 respondentů Sběr dat  11. – 23. června 2013

3 HR MANAŽEŘI

4 - 4 - Hodnocení projektu A01. Jak se vám líbí tento připravovaný projekt? N=119% respondentů průměrná známka = 2  Většině HR manažerů se připravovaný projekt líbí (známku 1 nebo 2 dalo 71,5 % dotázaných)

5 - 5 - Zapojení do projektu A02. Do jaké míry si myslíte, že by se mohla vaše společnost do takového projektu zapojit? N=119% respondentů  Celkem 37 % by se do projektu spíše nebo určitě zapojilo

6 - 6 - Důvody pro zapojení do projektu A03. Proč si myslíte, že by se vaše společnost do projektu zapojila, co jsou hlavní důvody? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Mezi hlavními důvody pro zapojení je společenská odpovědnost a příležitost pro uchazeče

7 - 7 - Působení a zapojení ve více regionech A04. Působí vaše společnost ve více regionech České republiky? A05. Jak by se vaše společnost mohla do projektu zapojit regionálně? n=23 n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  23 z oslovených firem působí ve více regionech, z toho u 8 by se zapojily všechny pobočky, u 6 jedna až dvě počet respondentů

8 - 8 - Délka zapojení do projektu A06. Na jak dlouho byste si představoval(a), že byste projekt zahájil(a) ve vaší společnosti, pokud byste byli osloveni ještě letos? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Společnosti by se většinou zapojily na rok a pak by se vidělo co dál (7 % by spolupracovalo dlouhodobě)

9 - 9 - Možná rizika A07. Jaká vidíte v projektu možná rizika z vašeho pohledu jako potenciálního partnera - zaměstnavatele? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Pětina oslovených nevidí v projektu žádná rizika, 14 % nedostatečnou kvalifikaci

10 Možné překážky A08. Jaké vidíte překážky ve vaší společnosti pro realizaci takového projektu? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  25 % oslovených nevidí v projektu žádné překážky, mezi nejčastěji zmíněnými je nedůvěra v uchazeče a nedostatek práce pro nekvalifikované mladé lidi

11  Největší rizika vidí HR manažeři v nedostatku pracovních míst a personálu, který by uchazečů pomáhal Rizika Nemáme dostatek pracovních míst obecně Nemáme personál, který by tyto pracovníky provázel jejich zaměstnáním Nemáme dostatek pracovních míst pro takovýto typ zaměstnanců z hlediska jejich vzdělání Nemáme dostatek pracovních míst pro takovýto typ zaměstnanců z hlediska jejich pracovních návyků Nemáme dostatek pracovních míst pro takovýto typ zaměstnanců z hlediska spolupráce s ostatními pracovníky (sociální dovednosti) Máme špatné zkušenosti s takovýmto typem zaměstnanců výroky seřazeny zcela + spíše ano A09. Do jaké míry vidíte z vašeho pohledu rizika v následujících oblastech? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila

12 Uvolnění pracovníka A10. Měla by vaše společnost možnost se na projektu podílet částečným uvolněním některého pracovníka (pracovníků), který by se mladému člověku u vás mohl částečně věnovat? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Více než polovina společností by pravděpodobně nemohla uvolnit pracovníka, který by se o uchazeče staral

13 Zátěž po zapojení do projektu A11. Do jaké míry by podle vás byl projekt pro vaši firmu zatěžující? n=44 % respondentů, kteří si myslí, že by se jejich společnost do projektu zapojila  Silnou zátěž by pocítilo 7 % podniků, celkem pro 55 % by účast na projektu byla zatěžující

14 Důvody nezapojení do projektu A12. Proč si myslíte, že by se vaše společnost do projektu nezapojila? n=75 % respondentů, jejichž firma by se do projektu nezapojila  Dotázaní ve 43 % případů jmenovali příliš specializovanou práci a 31 % nemožnost navýšit počet zaměstnanců

15 Zkušenost s podobným projektem A13. Má vaše firma zkušenosti s nějakým podobným projektem? N=119% respondentů  90 % dotázaných firem nemá zkušenost s podobným projektem

16 Popis projektu A14. Můžete prosím tento projekt stručně popsat? n=11 % respondentů, kteří mají zkušenost s nějakým podobným projektem Výpis odpovědí:  měli jsme několik stážistů, ale z VŠ, podporujeme charitativní organizace, vč. dětských domovů  pilotní projekt Inspiration: Sachsen, pracovní stáže pro mládež, cílem bylo naučit mládež pracovním návykům, seznámit je s pracovními pozicemi v naší společnosti a získat nějaké zkušenosti.  projekt Nová kariéra (rekvalifikace, trénování lidí ze sociálně slabého prostředí vlastními silami). Úsilí nezměrné, výsledek neadekvátní.  projekt Rovné šance. Stali jsme se zaměstnavatelem roku 2012 v našem regionu z hlediska znevýhodněných skupin.  Snažili jsme vyhovět přání magistrátu při hledání volných míst pro lidi po návratu z vězení pod dohledem kurátora, ze 70 uchazečů nastoupil jen 1.  spolupráce s občanským sdružením Trinitas a Úřadem práce Opava - zabezpečování odborné praxe dětí a mládeže  Umožnění odborné praxe učňům SOU automobilního  v minulosti vlastní učiliště  založili jsme před 2 lety sociální firmu SEMITAM, která zaměstnává sociálně vyloučené lidi vč. dětí z domů na půl cesty, po výkonu trestu atd.  zaměstnávání nezaměstnaných, mladých ze škol, cizinců (Bulharů).  zaměstnávání vězňů, či poskytování praxe uchazečům z úřadu práce

17 Existence nějakého programu A15. Existuje ve vaší firmě nějaký program, který vaše firma realizuje, a je možné ho spojit s tímto projektem? % respondentůN=119  Pouze 8 % realizuje ve firmě program, který by mohli spojit s tímto projektem

18 Popis programu A16. Můžete prosím tento program stručně popsat? % respondentů, kteří realizují nějaký program Výpis odpovědí:  CSR - company social responsibility. Účastníme se různých menších či větších projektů, které jsou sociálně prospěšné (Andromeda, Out of home,...)  podpora dětských domovů, ústavů sociální péče apod.  pomoc dětskému domovu ve formě zapojení našich zaměstnanců - úklid, úprava zeleně atd...  praxe studentů  projekt na zapojení uchazečů se ztíženou "zaměstnatelností", který nicméně intenzivně běží hlavně v naší mateřské firmě v Dánsku  projekt Slaďování pracovního a rodinného života?  rekvalifikace na potřebné profese - projekt Nová kariéra pro mladé lidi, kteří nenašli uplatnění ve svém oboru  ročně nastupuje cca deset nových juniorů. Procházejí systémem školení a výchovy.  spolupráce se SOU Pardubice - podpora učňů tohoto SOU s následným uplatněním v jedné z dceřiných společností  založili jsme před 2 lety sociální firmu SEMITAM, která zaměstnává sociálně vyloučené lidi vč. dětí z domů na půl cesty, po výkonu trestu atd. n=10

19 Důvody zapojení do CSR A17. Jak byste stručně popsal(a) hlavní důvody účasti vaší firmy v CSR projektech? N=119% respondentů  Hlavním důvodem účasti je buď firemní kultura nebo pociťovaná solidarita (17 % se projektů CSR neúčastní)

20 Motivace k zapojení do projektu A18. Co by vaši společnost motivovalo k zapojení se do tohoto projektu? N=119% respondentů  Hlavní motivací by byl pocit prospěšnosti, dále dostatek práce (volných míst) a nebo finanční podpora

21 Interní prosazení projektu A19. Co by pomohlo Vám osobně k tomu, abyste tento projekt interně prosadil(a)? N=119% respondentů  K prosazení projektu by 23 % HR manažerů nepomohlo nic, 19 % by potřebovalo další informace


Stáhnout ppt "VÝZKUM TRHU, MÉDIÍ A VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, VÝVOJ SOFTWARE Národních hrdinů 73, 190 12 Praha 9, tel.: 225 301 111, fax: 225 301 101"

Podobné prezentace


Reklamy Google