Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace."— Transkript prezentace:

1 Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace

2 Trh s výtvarným uměním Primární trh Sekundární trh

3 Užití díla Koupě díla plní funkce:  Investice  Sbírka  Dekorace, estetický motiv  Prestiž Prohlížení plní funkce:  Výchovná  Vzdělávací  Estetická  Zábavná

4 Primární trh Vznik díla  Z popudu umělce  Dílo na zakázku Soukromé agentury Prodej z ateliéru Internetoví prodejci Prodejní galerie

5 Soukromé agentury Prezentace nových umělců Prezentace zavedených umělců Prezentace v mezinárodním prostředí Vytvoření databáze zákazníků Vyhledávání výstavních ploch v zahraničí Uvedení díla na trh umění Prezentace děl na internetových stránkách společnosti Poradenství v oblasti trhu umění

6 Prodej z ateliéru - předpoklady Zajištění „viditelnosti“ umělce a zvýšení prestiže jeho uměleckých děl Spolupráce s prodejními galeriemi Kontakty s dalšími umělci, i zahraničními Dobrá reklama a propagace uměleckých děl Internetový obchod ateliéru prostřednictvím vlastních stránek Spolupráce s internetovými prodejci

7 Internetový prodej z ateliéru Nejpohodlnější a nejrychlejší Prostřednictvím objednávky Koupit originál nebo reprodukci Ceny přímo u každého díla nebo v samostatném ceníku Doručení formou zásilkového prodeje

8 Internetoví prodejci Virtuální galerie  prostor pro prezentaci děl autora  zprostředkování vlastní adresy umělce, kde může představovat a nabízet svá díla Obrazový přehled děl  jméno  oblast tvorby  krátký text U každé zvětšeniny  název  technika  číslo  rozměr  popřípadě cena díla Kritéria výběru  Kvalita  Úroveň  Preciznost  Přehlednost  Výstižný text  Častá aktualizace  Poskytování stránek ve více světových jazycích  Koncentrace návštěvníků, zájemců o umění

9 Prodejní galerie Soukromé komerční instituce Zajištění existence výtvarníků Zakládají je  specializovaní obchodníci s uměním  sami výtvarníci Každá prodejní galerie zastupuje určitý okruh autorů Prodej a další služby

10 Prodejní galerie zajišťují komplexní služby v oblasti obchodu s výtvarným uměním Přímý odkup uměleckých děl od soukromých osob a výtvarníků Komisní prodej Prodej formou aukce Prezentace uměleckých děl Pořádání prodejních výstav Prodej formou internetového obchodu Zajistit publicitu - vernisáž Doplňkové služby

11 Doplňkové služby galerií Rámování obrazů Pronajímání výstavních prostor k prodejním akcím Eventy kulturní a společenské Garantovat originalitu prodávaného díla

12 Sekundární trh Díla s historií včetně děl již nežijících umělců Prověřená kvalita díla Prodejní galerie Aukční síně a domy  Sotheby’s  Christie’s  Dorotheum Soukromí zprostředkovatelé Starožitníci Znalci

13 Prodejní galerie na sekundárním trhu Vytvářejí sbírky za účelem dalšího prodeje Díla mohou vlastnit nebo jsou pouze zprostředkovateli Restaurování uměleckých děl Prodej starožitností Galerie specializované na  umělecký směr  autory  styly  země Ostatní funkce a služby zákazníkům stejné jako na primárním trhu

14 Další zprostředkovatelé kteří zprostředkovávají kontakty mezi nabídkou (vlastníky děl) a poptávkou (sběrateli, zájemci). Jednotliví obchodníci s uměním Starožitníci Soukromé agentury

15 Aukční síně a domy Koupě a prodej uměleckých děl Garance pravosti díla Ocenit historickou i uměleckou hodnotu díla Aukce je způsob prodeje produktů nejvyšší nabídce  v předem stanoveném místě a čase  za podmínek daných zákonem  veřejně přístupné Dražba  zúčastnit osobně  dražit po telefonu  písemně na základě plné moci Koná se v kamenných prostorách či na internetu Vydávají katalog v papírové i elektronické verzi Pořádají výstavu dražených uměleckých děl

16 Aukční síně Poskytují odborné konzultace Zpracovávají odborné posudky Ohodnotí umělecké dílo Poskytnou informace o možném prodeji Doporučí vhodný způsob prodeje  aukci  komisní prodej  výkup za hotové peníze Zprostředkování restaurování díla Vlastní prodejní galerii, kam umísťují většinu nakupovaných uměleckých děl určených k prodeji.

17 Nekomerční činnosti aukčních domů Charitativní aukce Kontakty s kulturními institucemi, muzei a galeriemi, s nimiž si navzájem poskytují služby a informace Aukční domy často pomáhají muzeím při akvizici nových sbírkových předmětů, Hrají roli zprostředkovatele mezi muzei a soukromými sběrateli

18 Historie světových aukcí Termín dražba ze starověkého Řecka při prodeji státního majetku První dražby typu aukce v Holandsku a v Belgii 1508 se konaly v Antverpách pravidelné prodeje obrazů na tzv. pátečním trhu nebo přímo před domem umělce Rozvoj sběratelství - oddělovat aukce na prodej uměleckých předmětů, starožitností a sběratelských objektů V 18. století vznikají první instituce, které začínají plnit první funkce aukčních domů.

19 Sotheby’s, 1744 Samuelem Baker, knihkupec Největším aukčním prodejcem knih na světě Konec 90. let 20. století nejvýznamnějším prodejcem výtvarného umění na světě V roce 2000 první aukce zprostředkovaná internetem Věnuje se i jiný oblastem: mince, poštovní známky, hudební nástroje, veteránské automobily atd. Hlavní prodejní místa: Londýn a New York

20 Christie’s, 1766 James Christie, Prodej špičkového výtvarného umění Další oblasti  starožitný nábytek  šperky  hodinky  historické automobily  vína Hlavními prodejní místa - Londýn a New York.

21 Další významné aukční domy Zakládány v průběhu 18., 19. a 20. století v Evropě, Americe a Austrálii Jeden z nejstarších a největších aukčních domů na světě, Dorotheum, se sídlem vedení v Rakousku působí i v Praze

22 Komerční art marketing Potřeba díla  Z přání kupujícího Sbírka Dekorace Prestiž Investice Disponibilita díla  Je na prodej Způsobilost díla  Technický stav  Motiv  Rozměry  Originál Kopie Reprodukce Falzifikát

23 Nekomerční art marketing MOUSEION, MÚSEION, MUSAION Chrám múz Bohyň inspirace Patronek umění

24 Poslání muzeí vs. střet zájmů Sbírat Uchovávat Zkoumat Vystavovat Vzdělávat

25 Typologie muzeí podle tržní orientace Tradiční muzea Tradiční muzea modifikovaná Technická a vědeckotechnická muzea a centra Muzea jako místní kulturní centra Muzea řízená kurátory Muzea tržně orientovaná

26 Typy muzeí a možnosti marketingu PRODUKT Všeobecná muzea Umělecká muzea a galerie Historická muzea Památky a historická místa Muzea vědy, techniky a technologie Antropologická a etnografická muzea Zoologické a botanické zahrady Speciální monotématická muzea Velká, tzv. encyklopedická muzea Malá muzea lokálního významu

27 Soukromé sbírky a jejich přístupnost Katolická církev, Sixtus IV, 15. stol. Renesance, světská orientace, příroda, vynálezy Královské rodiny, sir Ashton Lever, 1774 1759 British Museum 1793 Louvre

28 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Nebo www.sks.cz stránky zaměstnancůwww.sks.cz Kontakt: rsj@seznam.cz Podrobněji v knize: JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247- 2724-0. © Radka Johnová, 2014


Stáhnout ppt "Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace."

Podobné prezentace


Reklamy Google