Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná."— Transkript prezentace:

1 Projekt „Čistá toaleta“

2  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná se o experiment

3 Diskutované otázky  nedostatečný počet veřejných toalet  nevyhovující čistota a vzhled  vysoké investice na vybudování nových veřejných toalet  omezený rozpočet města/obce  nákladnost údržby  vandalismus zvyšující výdaje  problematika výskytu toalet zásadní zejména pro turisty, rodiny s dětmi a starší občany  absence veřejných toalet mimo centra měst

4 Myšlenka Zapojení oblasti gastronomie do řešení diskutovaných otázek.

5 Pozitiva záměru  celoplošné rozmístění toalet  za ušetřené náklady spojené se zbudováním nových veřejných toalet může město financovat formou příspěvku větší množství toalet u restauratérů  získávání nových zákazníků pro restaurace  zajištění kvalitní služby s minimálními náklady; čisté a udržované toalety ve vysoké koncentraci v centru měst i mimo ně  image města jako místa přátelského ke svým návštěvníkům i obyvatelům

6 Nákladové srovnání v Německu, město Aalen

7 Realizace projektu v Německu  restaurace zapojené do projektu jsou označeny nálepkou na vstupních dveřích  letáky a plakáty s plánem města včetně seznamu restaurací, kde je vyznačena otevírací doba a příslušenství (přebalovací pult, toaleta pro tělesně postižené)  nově možnost stažení aplikace „čistá toaleta“ do telefonu

8 Nálepka

9 Leták

10 Plakát

11 Současná situace Brno-střed  pouze 5 veřejných toalet, z toho 4 provozované městskou částí  nízká kvalita poskytované služby  vybírán poplatek za použití  neúměrně vysoká finanční zátěž pro městskou část

12 Návštěvnost veřejných toalet MČ Brno-střed Návštěvnost WC 2013 kabinka 6,- Kč, pisoár 2,- Kč červenec 2013prosinec 2013 WC Malinovského nám. kabinka366 lidí268 lidí pisoár587 lidí660 lidí WC Rooseveltova kabinka375 lidí439 lidí pisoár1.615 lidí1.727 lidí WC Zelný trh kabinka195 lidí2.943 lidí pisoár138 lidí1.393 lidí WC Petrov kabinka796 lidí416 lidí pisoár472 lidí332 lidí

13 Příjmy a výdaje veřejných toalet 2013 Příjmy za rok 2013 Celkem: 294.200,- WC Malinovského nám.42.282,- WC Rooseveltova66.304,- WC Zelný trh137.522,- WC Petrov48.092,- Výdaje za rok 2013 Celkem: 1.808.515,- nákup OOPP12.999,- nákup čistících prostředků67.582,- vodné-stočné49.257,- elektřina172.086,- opravy65.055,- mzdové náklady včetně odvodů1.444.536,-

14 DOTACE CELKEM 1.514.315 ročně

15 Náklady na obsloužení zákazníka  celková návštěvnost veřejných toalet za rok 2013 byla 76.332 osob  Výše dotace na obsloužení jednoho občana: 19,84 Kč

16 Srovnání se systémem „Čistá toaleta“ Pokud by finanční prostředky, které jsou využívány na provoz veřejných toalet, byly využity na financování projektu „čistá toaleta“, byla by měsíčně k dispozici částka 126.192Kč. Pokud by byl měsíční příspěvek restauratérům stanoven na 1.000Kč měsíčně, bylo by možné měsíčně dotovat téměř 126 toalet. náklad 1.514.315Kč12 měsíců126.192Kč/měsíc 126.192 Kč1 000 Kč/měsíc/restaurace 126

17 Přínosy Město: finanční podporou restauratérů šetří náklady za výstavbu a údržbu veřejných toalet. Výrazně vylepšuje svoje image. Restauratéři: získají nové hosty a zároveň finance na již existující udržované toalety. Občané: toalety rozmístěné po celém městě, dobře udržované a otevřené často do pozdních hodin.

18 PROSÍM PŘÍPADNÉ DOTAZY A KOMENTÁŘE


Stáhnout ppt "Projekt „Čistá toaleta“.  zrod myšlenky v agentuře Studioo GmbH ve spolupráci s městem Aalen v roce 2001  do projektu zapojeno již více než 200 měst-nejedná."

Podobné prezentace


Reklamy Google