Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE."— Transkript prezentace:

1 FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

2 Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Označení klíčové aktivity VY_3/2_INOVACE_ 22_FG_18 Předmět FINANČNÍ FRAMOTNOST Téma Reklama Autor Mgr. Iva Novotná AnotaceSeznámení s pojmem reklama Očekávané výstupyOrientovat se ve světě reklamy Jazykčeština Druh učebního materiáluPOWER POINT Cílová skupina/ročníkžák Spec. ZŠ/ ročník Cíl prezentaceZískání nových informací a prohloubení znalostí žáků Časová dotace20 minut Vytvořeno (škola, dne)Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, p. o., SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

3 REKLAMA Reklama je jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje. Zelenina Bonduelle

4 DRUHY REKLAMY Reklama může být:  Televizní reklama  Internetová reklama  Tisková reklama (inzerát, akční leták)  Světelná reklama  Rozhlasové spoty  Mobilní reklama (reklama na autech, dopravních prostředcích apod.)  Venkovní reklama (plakáty, billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.)  Alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, městský mobiliář - lavičky, zastávky MHD, hodiny, digitální teploměry, atd.)  Propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy atd.)

5 REKLAMA NESMÍ Reklama především nesmí:  být klamavá, skrytá, podprahová či v rozporu s dobrými mravy,  nesmí podporovat chování poškozující zdraví nebo ohrožující bezpečnost osob nebo majetku, jakož i jednání poškozující zájmy na ochranu životního prostředí,  nesmí propagovat výrobky či služby, které jsou zakázané.

6 VÝHODY A NEVÝHODY REKLAMY VÝHODY  Reklama nás informuje o výhodných nabídkách. NEVÝHODY  Reklama v nás vyvolává touhu koupit si konkrétní výrobek nebo službu.

7  získat nové uživatele,  tvořit zisk firmy,  vytvořit silnou značku firmy,  zvýšit poptávku po konkrétním zboží,  posílit pozici firmy na trhu,  zlepšovat pověst firmy – pozitivní image,  motivovat vlastní pracovníky,  rozšířit distribuční síť. CÍLE REKLAMY

8 FUNKCE REKLAMY  Informační – reklama uvede nový výrobek na trh.  Přesvědčovací – reklama v prostředí silné konkurence uvádí srovnávání výrobků.  Upomínací – reklama připomíná zákazníkům kvality a přednosti daného výrobku.  Barbie Barbie

9 KLAMAVÁ REKLAMA Klamavá reklama je jakákoli reklama, kterou vykonává profesionál a která může:  slovy nebo prezentací oklamat spotřebitel,  ovlivnit jeho výběr z produktů nebo služeb, které chce koupit,  bude mít dopad na jeho ekonomické chování,  Nebo poškodí konkurenci.

10 POUŽITÉ ZDROJE    televizni-reklamy-product-placement-zacne-v-cervnu televizni-reklamy-product-placement-zacne-v-cervnu     zkontrolujte-a-pozorne.html zkontrolujte-a-pozorne.html „MATERIÁL JE URČEN PRO BEZPLATNÉ POUŽÍVÁNÍ PRO POTŘEBY VÝUKY A VZDĚLÁVÁNÍ VE VŠECH TYPECH ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ. JAKÉKOLIV DALŠÍ VYUŽITÍ PODLÉHÁ AUTORSKÉMU ZÁKONU. VEŠKERÁ VLASTNÍ DÍLA AUTORA (FOTOGRAFIE, VIDEA) LZE BEZPLATNĚ DÁLE POUŽÍVAT I ŠÍŘIT PŘI UVEDENÍ AUTOROVA JMÉNA." SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE


Stáhnout ppt "FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE."

Podobné prezentace


Reklamy Google