Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Značka Česká republika 21. květen 2012, PS PČR. Koncepce představuje:  Základní střednědobý strategický dokument v oblasti cestovního ruchu, jehož součástí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Značka Česká republika 21. květen 2012, PS PČR. Koncepce představuje:  Základní střednědobý strategický dokument v oblasti cestovního ruchu, jehož součástí."— Transkript prezentace:

1 Značka Česká republika 21. květen 2012, PS PČR

2 Koncepce představuje:  Základní střednědobý strategický dokument v oblasti cestovního ruchu, jehož součástí budou cíle, priority a konkrétní opatření, které budou realizovány na podporu rozvoje cestovního ruchu v období 2014 – 2020  Základní dokument, který je východiskem pro zaměření budoucí kohezní politiky v oblasti cestovního ruchu v období 2014 –  Základní dokument, který je východiskem pro ostatní sektorové strategie a strategie na nižších úrovních řízení cestovního ruchu tj. Programy rozvoje cestovního ruchu krajů ČR Nová Koncepce státní politiky CR na období Zpracování nové Koncepce je základní prioritou MMR v oblasti cestovního ruchu. Je zahrnuto v nelegislativních úkolech vlády s termínem splnění v polovině roku 2012 Zpracování nové Koncepce je základní prioritou MMR v oblasti cestovního ruchu. Je zahrnuto v nelegislativních úkolech vlády s termínem splnění v polovině roku 2012

3  Zákon o cestovním ruchu je nástrojem implementace Koncepce Důvody vytvoření Zákona o cestovním ruchu  Cílem navrhované úpravy je nastolit systém řízení cestovního ruchu.  Absence systému řízení má negativní dopady na:  pokles výkonnosti cestovního ruchu,  pokles konkurenceschopnosti destinací a podnikatelů,  pokles příjmů státního rozpočtu generovaných cestovním ruchem Přínosy vytvoření Zákona o cestovním ruchu  vytvoření 3 úrovňové organizační struktury  definování kompetencí a odpovědností  podpora podnikatelů – konsolidace trhu, zvýšení konkurenceschopnosti  odstranění překážek tvorby produktů v destinací  zefektivnění rozvoje odvětví  udržitelný rozvoj destinace (přírodní, kulturní i socioekonomický pilíř)  provázanost strategií, přenesení národní politiky na regionální úroveň, naplňování priorit rozvoje Zákon o cestovním ruchu ÚroveňOrganizace CRÚzemní jednotkaZakladatelŘízeníInformace 1Národní organizace CRČRMMR ČR 2Krajská organizace CRKraj 3Oblastní organizace CRTuristická oblastobce, podnikatelé, kraj

4 Národní systém kvality služeb v CR cesta k lepší kvalitě služeb v ČR  NSKS je inovativní a dobrovolný nástroj primárně určený pro malé a střední podniky působící v cestovním ruchu, kterým umožní získat odborné znalosti z oblasti podnikání a řízení kvality za účelem zvýšení kvality poskytovaných služeb.  NSKS bude vytvořen jako univerzální systém, využitelný pro všechny subjekty působící v oblasti cestovního ruchu.  Součástí NSKS bude také vytvoření 5 speciálních standardů (hotelnictví, gastronomie, turistická informační centra, vybrané služby venkovského cestovního ruchu a služby provozovatelů lanovek a vleků), které budou respektovat specifika těchto segmentů.  NSKS bude v ČR vytvářen na základě licence Německého systému kvality služeb zakoupené OCR MMR. Mezinárodní vývoj  EK schválila nový strategický rámec v oblasti cestovního ruchu COM (2010) 352 ze dne 30. června 2010, jehož cílem je zvýšení konkurenceschopnosti cestovního ruchu v Evropské unii  Cílem nového strategického rámce je zavedení jednotné značky kvality v EU prostřednictvím vybudovaných národních systémů kvality služeb

5 ŠvýcarskoQuality Passion Level I.Management kvality zaměřený na přímý kontakt se zákazníkem Level II.Management kvality zaměřený na systém managementu společnosti Level III.Management kvality jako celý systém (ISO, EFQM) NěmeckoService Qualität Deutchland Level I.Management kvality zaměřený dovnitř společnosti na sebehodnocení Level II.Celkové hodnocení kvality v podniku Level III.Management kvality jako celý systém (ISO, EFQM atd.) Španělsko Turistica Calidad Jednostupňový systém tvořený standardy pro jednotlivé sektory cestovního ruchu Další systémy Itálie, Francie, Irsko, Švédsko, Velká Británie, Bulharsko, Maďarsko, Skotsko atd. Česká republika Kvalita v cestovním ruchu v Evropských zemí

6 Promarněné příležitosti (?): –Bižuterie –Český granát –Národní výrobky, produkty, know how –Kultura, osobnosti…

7 Aleš Hozdecký Ředitel odboru cestovního ruchu Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1


Stáhnout ppt "Značka Česká republika 21. květen 2012, PS PČR. Koncepce představuje:  Základní střednědobý strategický dokument v oblasti cestovního ruchu, jehož součástí."

Podobné prezentace


Reklamy Google