Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka 800 260 500 Ministerstvo životního prostředí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka 800 260 500 Ministerstvo životního prostředí."— Transkript prezentace:

1 Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Administrace projektů po akceptaci žádosti o podporu a chyby příjemců podpory Schválením žádosti projekt nekončí

2 2 Představení prioritní osy 4 Globálním cílem prioritní osy 4 je zkvalitnění nakládaní s odpady, snížení produkce odpadů a odstraňování starých ekologických zátěží. V rámci prioritní osy 4 jsou podporovány následující oblasti:  Oblast podpory 4.1 – Zkvalitnění nakládaní s odpady  Oblast podpory 4.2 – Odstraňování starých ekologických zátěží

3 3 Rozdělení finanční alokace do jednotlivých oblastí podpory Oblast podporyFond EU mil. EUR 4.1 Zkvalitnění nakládání s odpadyFS520, Odstraňování starých ekologických zátěží FS256,247 4 Zkvalitnění nakládání s odpady a odstraňování starých ekologických zátěží FS776,505

4 Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Rozhodnutí o poskytnutí dotace a smlouva s fondem

5 5 Podklady pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Podklady se liší v závislosti na prioritní ose do níž projekt spadá.  Blíže specifikovány v Příloze č. 2 Směrnice č. 4/2010  Do IS BENE-FILL zanést všechna výběrová řízení spojená s realizací opatření, vybrané dodavatele a uzavřené smlouvy  Po schválení projektovým manažerem zanést definici objektů pro jednotlivé zakázky.

6 6 Podklady pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Nutné pečlivě vyplnit přílohy rozhodnutí v IS BENE-FILL.  Zaslat na SFŽP ke kontrole jak v elektronické tak tištěné podobě.  Údaje uvedené v elektronické podobě se musí shodovat s tištěnou podobou.  Veškeré dokumenty musí být aktuální, kompletní a podané k odsouhlasení pokud možno všechny najednou.

7 7 Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace a uzavření smlouvy (v 4.2 pouze RoPD):  Projektová dokumentace – pokud nebyla dodána již k žádosti v dostatečném stupni (aktualizace pro stavební povolení, skutečné provedení).  Aktuální prohlášení o plátcovství DPH – s informací, zda má žadatel právo odpočet DPH uplatňovat, zda jde o ekonomickou činnost!  Stavební povolení s nabytím právní moci nebo (pro oblast podpory 4. 2.) rozhodnutí o nakládání s podzemními vodami s nabytím právní moci – je-li relevantní.

8 Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Smlouva/y o dílo, včetně položkového rozpočtu a finančního harmonogramu – na všechny části realizace (stavby, dodávky).  Smlouva/y na zpracování projektové dokumentace případně další projektové přípravy (výběrové řízení, zpracování žádosti).  Kupní smlouva/y v případě nákupu nemovitostí/pozemku. 8

9 9 Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Doklady prokazující dodržení zákona o zadávání veřejných zakázek v platném znění a Závazných pokynů pro žadatele a příjemce – kapitola Zadávací řízení (konečné verze ZD, záznam z otevírání obálek, protokol o hodnocení nabídek, vyrozumění uchazečů, vítězná nabídka případně všechny obdržené nabídky, vypořádání námitek apod.). Nejen na realizaci, i na dozor, projektovou přípravu…  Doklad o technickém a autorském dozoru nad stavbou pokud podléhá stavebnímu zákonu v platném znění – autorizace/ oprávnění/ kvalifikace k provádění dozoru.  Smluvní doklady o autorském a technickém dozoru nad stavbou.  Návrh podmínek pro výběr provozovatele – podmínky pro zadávací řízení, pokud neprovozuje sám žadatel.

10 10 Přílohy k Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Aktualizace realizačních termínů – v souladu se smlouvami o dílo.  Aktualizace dokladů k veřejné podpoře  Ekonomické doklady pro finančního manažera: ­Kopie smlouvy o zřízení a vedení účtu. ­Doklady prokazující zajištění vlastních zdrojů. ­Doklady nutné pro zajištění pohledávek.

11 11 Přílohy rozhodnutí v IS BENE-FILL

12 12 Nejčastější chyby při dodávání podkladů k RoPD  Dlouhý proces postupného dodávání podkladů ze strany žadatelů.  Porušení pravidel pro zadávací řízení – může proces vydání RoPD protáhnout o několik měsíců (rušení zakázek).  Změny stavby v průběhu přípravy akce s dopadem na splnění účelu dotace.  Nevyplněný IS BENE-FILL – nutné sledovat úkoly žadatele.

13 Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Žádosti o platbu

14 14 Pravidla pro uvolňování finanční podpory a pro zahájení administrace žádostí o platbu  Po vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace.  Zpracovaný finančně platební kalendář.  Finanční podpora je převáděna zásadně bezhotovostním platebním stykem v měně CZK.  Příjemce podpory není povinen zřizovat zvláštní samostatný bankovní účet.  Příjemce podává společnou žádost o platbu pouze na SFŽP.  Náležitosti žádostí o platbu jsou blíže specifikovány v „Závazných pokynech pro žadatele a příjemce podpory v OPŽP“.

15 15 Pravidla pro uvolňování finanční podpory a pro zahájení administrace žádostí o platbu Realizace plateb příjemcům podpory bude probíhat:  průběžně podle postupu realizace/výstavby projektu,  parciálně podle % přiznané podpory,  u projektů menšího rozsahu (do 1 mil Kč) jednorázově po dokončení realizace projektu Příjemce po obdržení faktury od dodavatele zadá údaje do IS BENE-FILL.

16 16 Náležitosti žádosti o platbu  Příjemce zašle/předá fakturu před vlastním podáním žádosti projektovému manažerovi ke kontrole (věcná kontrola, způsobilost výdajů).  Projektový manažer schválí/neschválí fakturu, nastaví způsobilé výdaje v prostředí IS BENE-FILL.  Zkontrolované faktury příjemce podpory přiřadí v IS BENE- FILL k žádosti o platbu, kterou vytiskne a podepsanou doručí finančnímu manažerovi  K žádosti o platbu příjemce fakturaci již nepřikládají (možno přiložit bankovní výpisy o uhrazení faktur).

17 17 Žádost o platbu v IS BENE-FILL

18 18 Náležitosti žádosti o platbu  Příjemce předkládá faktury ke kontrole věcné a formální správnosti, včetně všech náležitostí a příloh.  Potvrdí je originálním podpisem a razítkem.  Kopie předkládaných faktur musí být opatřeny ověřovací doložkou a ověřeny nezávislým dohledem, pokud je vyžadován (razítko technického nebo autorského dozoru).  Nutná kontrola fyzické realizace akce projektovým manažerem.  Faktury musí být doloženy soupisem provedených prací a zjišťovacím protokolem.

19 19 Náležitosti žádosti o platbu  Faktura v jiné měně než CZK – pouze ex-post platby  Příjemce přepočítá faktury a bankovní výpisy účetním kurzem (devizy nákup vyhlášeným bankou příjemce podpory pro den, kdy nastala úhrada faktury dle bankovního výpisu)  Součástí žádosti o platbu rekapitulace přepočtů + potvrzení banky o kurzu měny ke dni proplacení faktury  Žádost o platbu pouze v měně CZK  Uvolnění podpory na účet příjemce pouze v měně CZK.

20 20 Schéma administrace žádostí o platbu 1) Moment zdanitelného plnění, vystavení faktury 2) Kontroly věcné, finanční a formální správnosti faktur příjemcem podpory a TDI (je-li vyžadován) a zaslání PM 3) Kontrola věcné správnosti faktury a způsobilosti výdajů PM SFŽP 4) Výsledky kontrol fakturace jsou k dispozici v IS OP ŽP

21 21 Schéma administrace žádostí o platbu 5) Příjemce edituje kompletní žádosti o platbu v IS OPŽP a v listinné podobě zasílá FM (včetně případných bankovních výpisů) 6) Kontrolu kompletní žádosti o platbu provede FM, VFM 7) Uvolnění podpory na bankovní účet příjemce II), avizo příjemci podpory 8) Doložení bankovních výpisů příjemcem podpory FM u modifikovaných ex-ante plateb nejpozději 10. den od data poskytnutí podpory 9) Roční finanční vypořádání / Závěrečné vyhodnocení projektu PM a FM podle Rozhodnutí o poskytnutí dotace / event. Smlouvy SFŽP

22 22 Nejčastější chyby při podávání žádostí o platbu  Předkládání výpisu z bankovního účtu bez ověření, faktury bez podpisu příjemce – časové zdržení.  Úhrada faktur na účty dodavatelů, které nejsou v technické a finanční příloze.  Nesprávné zařazení výdajů Investiční / neinvestiční - zařazuje příjemce, soulad s vlastním způsobem zaúčtování, nesoulad před finančním úřadem. Pozor - téměř nemožná změna během financování !

23 Monitorování projektu  Průběžné monitorovací zprávy  Vyplňovat dle pravdy – hlavně průběh realizace, monitorovací ukazatele, údaje o publicitě projektu.  Vždy úkol v BENE_FILLU  Není nutné tisknout, jen odeslat 23

24 Závěrečné vyhodnocení akce  Předložení podkladů pro závěrečnou zprávu - závazný termín – uvedený v podmínkách RoPD!  Nesplnění předložení podkladů = nahlášení na nesrovnalost!  V odůvodněných případech – možné zažádat o změnu podmínek RoPD – dodatek. Žádost nutná před vypršením termínu ZVA, před dofinancováním, případný posun termínu dokončení realizace nesmí porušovat podmínky zadávacího řízení. 24

25 Závěrečné vyhodnocení akce  Předložení podkladů k ZVA – dle přílohy č. 3 směrnice 4/2010.  V BENE-FILLU vyplnit požadované údaje o povinných dokladech ZVA, tisk soupisu faktur – vše odeslat v listinné podobě na fond v termínu!  Vygenerování Závěrečné monitorovací zprávy projektu odeslání elektronické i podepsané verze. 25

26 Podklady pro ZVA  Aktuální prohlášení o plátcovství DPH  Soupis faktur včetně jejich věcné náplně – vygenerovat z BENE-FILLU  Aktualizace Finanční analýzy - u projektů generujících příjem ve smyslu Nařízení Rady (ES)  Protokol o předání staveniště, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o zahájení realizace;  Protokol o předání a převzetí dokončené stavby, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o ukončení realizace;  Doklad o povolení užívání stavby k trvalému provozu v souladu se zák. č. 183/2006 Sb., v případě, že bylo povoleno užívání stavby ke zkušebnímu provozu doložit i relevantní povolení. U nestavebních projektů jiný relevantní doklad o uvedení zařízení do trvalého provozu.  Stanovisko ČIŽP k dokončené akci (bylo-li požadováno k žádosti); 26

27 Podklady pro ZVA  Provozní smlouvu – u oblasti podpory 4.1, pokud příjemce není provozovatelem;  Doklady prokazující dodržení zákona o zadávání veřejných zakázek v platném znění pro zadávací řízení na provozovatele – u oblasti podpory 4.1., a to pokud je relevantní, tj. příjemce není provozovatelem;  Doklady prokazující splnění specifických podmínek stanovených Rozhodnutím o poskytnutí dotace (v případě ukazatele plocha doložit geodetické zaměření, v případě ukazatele kapacita doložit / vysvětlit splnění projektované kapacity zařízení, u projektů SEZ v oblasti podpory 4.2 doložit množství odtěženého materiálu (v případě, kde je relevantní).  Doložení zanesení záznamu o lokalitě do databáze Priority KM popř. SEKM – u projektů typu rekultivace starých skládek a odstranění černých skládek 27

28 Podklady pro ZVA  V oblasti podpory 4.2:  Stanovisko MŽP – Odboru ekologických škod k dokončené akci (bylo-li vyžadováno k žádosti) u 4.2;  Závěrečná zpráva (o sanaci, doprůzkumu apod.) a aktualizovaná analýza rizika – u projektů oblasti podpory 4.2.  Ocenění pozemku odborně způsobilou osobou u projektů čerpajících podporu dle pokynů pro životní prostředí – u dokončených projektů SEZ oblasti podpory 4.2 po vysanování. 28

29 29 Děkuji za pozornost Ing. Petr Stejskal Státní fond životního prostředí České republiky, Kaplanova 1931/1, Praha 11, korespondenční a kontaktní adresa: Olbrachtova 2006/9, Praha 4, tel.: zelená linka


Stáhnout ppt "Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka 800 260 500 Ministerstvo životního prostředí."

Podobné prezentace


Reklamy Google