Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROJEKT E – DUR Environmentální vzdělávání Dovednosti pro Udržitelný Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROJEKT E – DUR Environmentální vzdělávání Dovednosti pro Udržitelný Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 PROJEKT E – DUR Environmentální vzdělávání Dovednosti pro Udržitelný Rozvoj

2 Realizace projektu 2010 –2013 Příjemce podpory

3 Partneři projektu Pavučina (Sdružení středisek ekologické výchovy) Univerzita Palackého Olomouc

4 Cíl projektu: Cílem projektu je přispění ke zvýšení celkového povědomí o problematice udržitelného rozvoje mezi žáky základních a středních škol na území České republiky. Cílové skupiny: Žáci základních a středních škol Pedagogové základních a středních škol

5 Popis klíčových aktivit a jejich výstupů: 1.Vznik tří setů metodických materiálů (po 1000 kusech) 2.Vzdělávání pedagogů o možnostech využití metodických setů 3. Využití metodických materiálů přímo na školách

6 Formy prezentace metodických materiálů Prezentace na konferenci ( minut) Tematická dílna (1 - 2 hodiny) Tematický seminář (6 hodin)

7 Stanovená témata metodických materiálů 1.Zelený ostrov (I. stupeň) 2. Zlatá nit (I. a II. stupeň) 3. Udržitelný rozvoj (II. stupeň a SŠ)

8 Zelený ostrov (1. – 4. třída) 1. Sopečný ostrov 2. Kameny a půda 3. Pavouček 4. Semínka 5. Zvířata 6. Rostliny 7. Lidé 8. Budoucnost ostrova

9 Metodika a sada pomůcek Zelený ostrov Pomůcky - složka s pracovními listy, plakáty a lupa.

10

11

12

13 Odezva – metodické materiály Zelený ostrov Vážené kolegyně, letošní školu v přírodě jsme nazvali Cesta na Zelený ostrov a plně jsme se nechali inspirovat Vaším projektem. Pět dní byla ale krátká doba na to, abychom zvládli vše, proto se k projektu vrátíme v příštím školním roce. Za všechny kolegyně i žáky naší školy Vám děkuji za skvěle připravenou metodiku, kterou se necháme i nadále inspirovat při naší další práci. Děti všechny činnosti velmi zaujaly, vůbec nezlobily a byla to prý skvělá škola v přírodě. Posílám fotky a článek, který vyšel v Prostějovském deníku. Těšíme se na další spolupráci. S pozdravem Květoslava Žondrová ZŠ Pivín Reakce žáků ZŠ Lanžhot na projekt Zelený ostrov – část Sopečný ostrov

14 Zlatá nit (5. – 7. třída) 1. Slunce – naše inspirace 2. Slunce – naše hvězda 3. Slunce – náš malíř 4. Slunce – náš hodinář 5. Slunce – naše počasí 6. Slunce – naše obživa 7. Slunce – naše energie 8. Slunce – náš přítel

15 Skládací sluneční soustava, složky s pracovními listy a kartami. Metodika a sada pomůcek Zlatá nit

16 ZŠ Nemilany Den Země - Zlatá nit

17

18 ZŠ Kunštát - zahrada s prvky land artu – Zlatá nit

19 Odezva – metodické materiály Zlatá nit Vážení zpracovatelé projektu E-DUR, Vaše skvělé materiály využíváme a budeme využívat, čerpáme z nich inspiraci i energii pro naši práci pro hodiny přírodopisu, biologických praktik, kroužku fyziky, výtvarné výchovy a dalších. Zpracování materiálů je dokonalé a slouží nám i pro běžnou výuku, protože je v nich vše velmi srozumitelně vysvětleno a metodika je velmi propracovaná. Děkujeme a přejeme hodně energie pro další práci celému Vašemu týmu. Za ZŠ Dobřany Alena Boudová

20 Odborná recenze – metodické materiály Zlatá nit – Aleš Máchal Každý recenzent by měl být přísný, spravedlivý a také patřičně neosobní. I při veškeré žádoucí kritičnosti se však nad publikací Zlatá nit není možné ubránit oprávněné radosti, ba nadšení z díla, které je nad vší pochybnost počinem nanejvýš zdařilým. Mnohý, obzvlášť letitý ekopedagog, by v současné době mohl podléhat pocitům, že vše podstatné i objevné – v publikacích věnovaných environmentální výchově – už bylo řečeno a dostatečně metodicky popsáno. Zlatá nit je však obdivuhodnou výjimkou potvrzující pravidlo: ve vzácné jednotně formy a obsahu, myšlenek a postojů se zde snoubí originální téma mnohavrstevného propojení lidské společnosti s dary poskytovanými Sluncem v mnoha podobách, běžnému pozorovateli zjevných i skrytých. Snad z každé stránky je dobře patrné upřímné a hlavně úspěšné úsilí autorů pamatovat především na potřeby učitele, prokázat mu co nejužitečnější službu, poskytnout mu dokonalý didaktický i odborný servis, stejně jako mít stále na mysli žáka a potřebnost jeho vlídného zapojování do učebních dějů tak, aby si po většinu času nebyl vědom skutečnosti, že je vlastně vzděláván. Ve vzájemně souladném propojení se zde snoubí skvělé didaktické nápady s promyšlenými a důkladně vyzkoušenými pomůckami, pracovními listy a podpůrnými texty, které jsou uspořádány v jednotlivých složkách uložených v nápaditě provedeném kufírku.

21 Udržitelný rozvoj (8. – 9. třída, SŠ) 1. Metodika a složka s pracovními listy 2. Kniha (v elektronické podobě) Letem pestrobarevným světem 3. Putovní výstava

22

23 Témata lekcí Cestování Internetové nakupování Jídelníček

24 Putovní výstava

25 Nejčastější formy práce s interaktivní pomůckou Putovní výstava Práce s pracovními listy, skupinová nebo individuální. Individuální řešení aktivit na PC. Aktivity na interaktivní tabuli a řízená diskuze, tzv. debatní liga.

26 Odezva – metodické materiály Udržitelný rozvoj Ahoj, Ivo, Maruško, a též další příznivci, kamarádi, přátelé environmentální výchovy na různých školách. Dnes k nám "doputovala" na týden asi ve hodin výstava E - DUR, která vznikla na Sluňákově. Kluci jedné maturitní třídy mně ji ochotně pomohli instalovat na jedné učebně, za což jim patří dík. Pracovali o polední přestávce!!! S paní zástupkyní jsme již během týdne rozepsaly program na další týden pro všechny žáky naší školy, aby se s "udržitelným rozvojem" v rámci této výstavy seznámili. Přínosná je tato výstava k doplnění výuky ekologie, chemie, občanské nauky a také ekonomických předmětů. Jelikož se u nás střídá SUDÝ A LICHÝ týden, hned dnes (mimo rozpis) mě požádaly dvě kolegyně v odpoledních hodinách, zda by mohly s žákyněmi Pečovatelských prací výstavu navštívit. Jo, super. A pak mě napadlo, že vezmu kluky třetího ročníku, kteří budou na praxi příští týden - nebudou ve škole. A divte se! Ač jim končila hodina ve 14.00, vůbec to nevnímali. Dívala jsem se okénkem do třídy, kluci kmitali kolem panelů, vyplňovali pracovní listy, NEOPISOVALI!!!!, A bylo vidět, že se snaží, že je to zaujalo,... A o to jde. Hezký víkend, Irena Pořízková SŠ MESIT, Uherské Hradiště

27 Nejčastější formy využívání metodických setů 1.Aktivity ve výuce jednotlivých předmětů 2.Projektové nebo tematické dny 3.Měsíční projekty 4.Celoroční projekty 5.Program školy v přírodě 6.Program pro Den otevřených dveří 7.Mezinárodní projekty (spolupráce s partnerskými školami)

28 Forma zapojování škol 1.Účast pedagoga (koordinátora EV) na konferenci, dílně či semináři, kde získá informace o projektu E-DUR Podpis o účasti v prezenční listině 2.Převzetí materiálů – setů (na konferenci, dílně, semináři či od koordinátora EV v daném kraji) Potvrzení o převzetí materiálů 3.Realizace se žáky na školách (formou zařazení aktivit v hodinách, formou tematického dne či týdne nebo formou celoroční motivace) Zaslání mailu – elektronické seznamy žáků zapojených tříd, jména zapojených učitelů, dvě až čtyři fotografie z průběhu aktivit

29 Počet zapojených škol Kraj / Set Zelený ostrovZlat á nit Udržitelný rozvoj Olomoucký Moravskoslezský Zl í nský Jihomoravský Vysočina Pardubický 1964 Kr á lov é hradecký 484 Středočeský Liberecký Jihočeský Plzeňský Karlovarský 12 3 Ú stecký Celkem

30


Stáhnout ppt "PROJEKT E – DUR Environmentální vzdělávání Dovednosti pro Udržitelný Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google