Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění?"— Transkript prezentace:

1 Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění?
mySAP Portal Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění? Karel Nekuža a Petr Železník Business Consultant, SAP ČR

2 Vývoj počtu zákazníků SAP ČR

3 Mapa řešení pro veřejnou správu

4 Někteří zákazníci firmy SAP v České republice
· Ministerstvo vnitra České republiky · Plzeňský holding – Statutární město Plzeň · Statutární město Liberec · Česká pošta, s.p. · České dráhy, státní organizace · Dopravní podnik hl. m. Prahy · Dopravní podnik města Brna · Česká televize

5 Někteří zákazníci firmy SAP ve světě
Město Vídeň - Rakousko Federální vláda - Rakousko Zemská vláda Horního Rakouska Ministerstvo obrany - Kanada Ministerstvo financí - Chorvatsko Kosmická agentura (CNES) - Francie Město Mannheim - Německo Ministerstvo obrany - Izrael Sociální pojišťovna - Portugalsko Zemská vláda Calalonia - Španělsko Švýcarská vláda Zemská vláda Hampshire - Británie Zemská vláda Lincolnshire - Británie Zemská vláda Arkansas - USA US NAVY - USA NATO Procurement Agency (NAMSA)

6 Dnešní realita v mnoha organizacích a úřadech
Nedostatek konsolidovaných informací Informační bariéra Systémy Znalosti Specializace na role rozpočet manager. system Primátor poplatky Ředitel CO nákup Vedoucí úředníci Asist. FI státní správa občané The problem: The employees in a company act in different roles. An employee can have more than one role I.e. Manager of the Sales Department, Line Manager of his organizational unit, Employee In the old world (before the introduction of the workplace) people in the companies had little or no access to systems. Managers where in need of information all the time I.e. they needed cost center reports or information regarding their employees salaries. Employees wanted to know how many vacation days they had left or needed to change their personal data. These people where in desperate need of information and Then called administrative clerks in corporate functions (lets call them don’t knows). Only this admins had access to systems where relevant information was stored. The HR admin had access to an HR system and was then able to answer questions and start processes, they where the Know How’s in this game. But extracting the requested information was sometimes time consuming and the information was not really up to date when thy got to the managers. Another admin was the resource of cost center reports or a system administrator could create reports with specific requested information. The world was pretty complicated for all involved parties. Managers spent a lot of time hunting for information, employees had to dial up the HR department several times to get their address or other information changed and the administrators in the corporate functions where very busy with just answering questions, providing information and maintaining systems trying to keep the database up to date. Many companies have already adapted to the ESS concept and have so reduced the administrative burden considerably. Still there is a lot of Room for improvement. Zam. zřízené organizace HR

7 Příklad integrace s použitím portálu
Finance a rozpočet (FI, CO) Spolupráce mezi odbory (KM) Dokumentace řízení (DMS) Uživatelé Informace Reporting a statistika (BW) Workflow (EP) Nákup a údržba (MM, PM) Procesy

8 mySAP EP – Transparentní přístup k informacím

9 mySAP EP – Práce se znalostmi v uzavřeném cyklu
Zpřístupnění individuálních znalostí Zpřístupnění palety úložišť dokumentů a souborových systémů Odstranění bariéry mezi autory a konzumenty (občanem) Komplexní podpora životního cyklu dokumentů Podpora principů publikace i předplatného Komplexní podpora spolupráce skupin, oddělení a virtuálních týmů Zájemce Internet a další zdroje Autor Indexace Enterprise Portal Spojení těch, kdo ví, s těmi, kdo potřebují vědět. Transformace osobní znalosti na znalost organizace.

10 Poskytování informací různým skupinám uživatelů
Smysluplná integrace BI web aplikací do portálu úřadu Sdílet a analyzovat informace úřadu Analýza v kontextech BI a spolupráce Dodavatel Radní Občan structured and unstructured internal enterprise information with external data allows executives, knowledge workers, and business partners  departmental BI - tangible business benefits  enterprise BI – strategic value  B2B – CRM analytics i.e. supplier relationship  B2C – e-analytics, role-based, targeted  avoid information overload, empower people use the Internet, intranet, or mobile devices BI integrates seamlessly into an enterprise portal.. Zaměstnanec Cílené informace a podpora rozhodování pro všechny uživatele od úředníka po občana

11 Portál a BI zrychluje návratnost investice
cash flow Zvýšení účinku IS/IT Snížení počátečních investic Zrychlení počátku přínosů Zlepšení produktivity Zvýšení účinku IS/IT Zlepšení produktivity čas Zrychlení počátku přínosů Reducing operational costs can unlock substantial savings (disclose hidden value) Small investment to OPTIMIZE Medium investment to TRANSFORM SLO, SMR, value assessments, new maintenance concept, extendable architecture Snížení počátečních investic Přednastavené SAP řešení ve srovnání s konkurencí zrychluje návratnost investic do IS

12 Portál Lasselsberger - 12 poradenských dní
Zkušenost zákazníka

13 mySAP EP – Přínosy řešení
Vyšší produktivita práce v intuitivním uživatelském prostředí Transparentní přístup k aplikacím, informacím a informačním službám Až 50% nárůst produktivity práce při práci s SAP aplikacemi (studie TU Mannheim) Personalizace pracovního prostředí Proaktivní aktualizace relevantních klíčových informací Přístup ke všem relevantním interním i externím informačním zdrojům Přístup k všem potřebným interním i externím informačním zdrojům Standardizace procesů práce s dokumenty a jinými informacemi v nestrukturovaných formátech Informační „Best Practises“ s využitím standardně dodávaných rolí uživatelů Vyšší užitná hodnota informačního systému Přístup k aplikacím a informacím bez ohledu na místo a čas Integrace aplikací na pracovní ploše („Drag & Relate“) Nižší provozní náklady informačního systému Jednotná administrace uživatelů informačního systému Výrazně jednodušší správa provozního prostředí – PC bez instalovaného klienta Jednotná platforma pro stacionární a mobilní přístup Jednotná platforma pro interní i externí uživatele

14 mySAP EP – Vybrané reference

15 mySAP EP – Vybrané portály pro veřejný sektor


Stáhnout ppt "Mají portály ve veřejném sektoru uplatnění?"

Podobné prezentace


Reklamy Google