Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Školské systémy, vzdělanost a ekonomická výkonnost
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor: Ing. Luděk Kouba, Ph.D. Martin Palatka Brno 2015
2
Cíl práce Porovnání dopadů změn ve školských systémech na vzdělanost, potažmo na ekonomickou výkonnost 2 hypotézy o pozitivním vztahu mezi: úrovní vzdělanosti a ekonomickou výkonností úrovní znalostní ekonomiky a ekonomickou výkonností
3
Metodika Ekonometrické modelování Regresní analýza
Metoda nejmenších čtverců Verifikace modelů Použitý program: Gretl
4
Znalostní ekonomika Znalosti, informace Konkurenceschopnost
Technologie Ukazatel: Knowledge Economic Index (KEI)
5
Vzdělanost Lidský kapitál → znalosti, informace → ekonomický růst
Měření: Kvantita Kvalita Ukazatelé: PISA PIRLS, TIMSS a další
6
Vybrané země Finsko Japonsko Česká republika
7
Ekonometrické modely: vstupní data
Ekonomická výkonnost = f(úroveň vzdělanosti) Ekonomická výkonnost = f(úroveň znalostní ekonomiky) Veličina Vyjádření Zdroj dat Ekonomická výkonnost HDP na 1 obyvatele World Bank, 2012 Úroveň vzdělanosti Průměrné skóre v PISA OECD, 2012 Úroveň znalostní ekonomiky Index KEI
8
Ekonometrické modely a jejich porovnání
Ekonomická výkonnost a vzdělanost Ekonomická výkonnost a znalostní ekonomika n = 51 R2 = 71,84 % 𝑌=𝑒 −18,2 × 𝑋 4,6 n = 85 R2 = 71,66 % 𝑌=680,1× 𝑋 1,9
9
Závěr Potvrzení obou hypotéz – pozitivní vztahy existují
Možná doporučení pro nositele vzdělanostní politiky: Důraz na učitelské povolání Nerovnosti mezi žáky Výzkum a vývoj Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020
10
Děkuji za pozornost
11
Diskuse Širší kontext úrovně vzdělanosti v 21. století
Aspekty z Finska a Japonska, které by měly být aplikovány v ČR Další dotazy…
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.