Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Individuální podnikání
Jana Frková -
2
Znalost podnikatelství
Vstup do světa podnikání, do světa osobních rizik, tvrdého konkurenčního prostředí a vysokých nároků na výkonnost a čas podnikatele vyžaduje do určité míry specifický typ osobnosti, ale klade nároky na připravenost podnikatele k „podnikatelství“. Nouriel Roubini - přezdívkou Dr. Zkáza, profesor na Yale a Newyorské univerzitě, poradce v Obamově vládě, podle žebříčků různých časopisů je „druhým největším žijícím veřejným intelektuálem“, „čtvrtým největším globálním myslitelem“, „čtvrtým nejdůvěryhodnějším analytikem trhů“. V září 2006 se mu mezi ekonomy Mezinárodního měnového fondu smáli. Varoval před krachem realitního trhu, ropným šokem, prudkým poklesem důvěry spotřebitelů a nakonec hlubokou recesí. A to jen na základě historických paralel, intuice a zkušenosti z asijských zemí. Ostatní ekonomové se uprostřed hospodářského růstu, nízké inflace a nízkých úrokových sazeb usmáli nad notorickým pesimistou. V New York Times jeden z účastnků setkání později vzpomínal: „V roce 2006 nám přišel jako šílenec. V roce 2007 se však vrátil jako prorok.“
3
Dá se podnikání naučit? Dá se na to připravit: Informace znalost
Poznání vlastní osobnosti
4
Fenomén: „too big to fail“
Pokud je podnik příliš velký na to aby padnul, do tržní ekonomiky nepatří Země je považována za příliš velkou, aby zkrachovala (too-big-to-fail), ale zároveň za příliš velkou, aby mohla být zachráněna (too-big-to-save). Nouriel Roubini
5
Témata přednášek: Podnikatelské prostředí v ČR, srovnání s jinými zeměmi Ekonomický potenciál malých firem Specifika malého podnikání Osobnost podnikatele a příčiny jeho selhání Životní cyklus malé firmy Hranice schopností podnikatele Budování malého podniku
6
Zkušenosti z jiných zemí – Izrael, Španělsko
Formy financování – vlastní majetek, rizikový kapitál, bussines angels, leasing, banky, podpůrné fondy Založení podnikatelského subjektu (FO, PO) Problematika daní a sociálního a zdravotního pojištění podnikatele
7
Odborná literatura Frková, J.: Malé a střední podnikání. Výukový materiál MUVS Barow, C., Burke, G., Molian D., Brown, R.: Enerprise Development: The Challeges of Starting, Growing and Selling Businesesses. Thomson, 2005. Michael E. Gerber: Ppodnikatelský mýtus. ManagementPress 2006. Leo Vodáček - Oĺga Vodáčková: Malé a střední podniky: konkurence a aliance v evropské unii. ManagementPress 2006. Udo Wupperfeld: Podnikatelský plán pro úspěšný start. ManagementPress 2005. Jiří Stýblo: Personální řízení v malých a středních podnicích. ManagementPress 2006. Peter F. Drucker : Drucker na každý den. ManagementPress 2006. Miloš Toman: Intuitivní marketing. ManagementPress 2006. Schumacher, E. F: Small is Beautiful: 25 Years Later, Hartley Marks Publishers Inc
8
Internetové odkazy http://www.businessinfo.cz/cz/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.