Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilŠtefan Dvořák
1
eLearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová
2
Iniciativa eLearning 2000 (Evropská komise) Strategický plán rozvoje nových trendů v graduálním i celoživotním vzdělávání Cíl Integrovat zdroje získané z evropských strukturálních fondů a Evropské banky na rozvoj a podporu vzdělávacích aktivit
3
Pohled do nedávné minulosti Politická vyhlášení eLearning deklarován jako jedna z hlavních priorot na cestě směrem k informační společnosti Důraz zvláště na jazykové kompetence a počítačovou gramotnost eLearning – vhodný nástroj Bere v úvahu měnící se charakter vzdělávacího prostředí a potřeby inovativního učení orientovaného na celoživotní vzdělávání
4
Pohled do nedávné minulosti Podpora ze strany Evropské komise Koncept ECDL (European Computer Driving Licence) definujícímu standardy počítačové gramotnosti široké veřejnosti Referenční rámec pro jazyky
5
Pohled do nedávné minulosti Česká republika Zvyšován důraz kladený na vzdělanost a zvyšování kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií a cizích jazyků Státní informační politika ve vzdělávání Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR
6
Vzdělávací instituce Diverzifikace v přijímaní moderních technologií Napříč spektrem vzdělávacích institucí, ale i v rámci jednotlivých institucí
7
Vysoké školy Zájmové týmy zabývající se implementací eLearningových přístupů Tvořeny neformálně Skupiny nadšenců Financování z projektů
8
Vysoké školy Podpora vedení organizací Materiální podpora Finanční ohodnocení Veřejné ocenění Vznik poloprofesionálních či profesionálních univerzitních útvarů Posun v kvalitě formální i neformální stránky eLearningových kurzů
9
Současný stav eLearning zcela vymizel z politických dokumentů Bezpečnostní důvody Přílišná očekávání
10
Vysoké školy Blended learning Pojmenování integrace různých vzdělávacích strategií včetně ICT podporované výuky Aktivity založené na tradičních vzdělávacích postupech pouze prezentované prostřednictvím ICT Povědomí o možnostech eLearningu
11
Vysoké školy Formální či méně formální střediska zabývající se eLearningem a jeho implementací do výuky Financování Jasné systémové kontury Není závislé pouze na iniciativě jednotlivých pracovníků
12
Vysoké školy Kvantitativní nárůst aktivit svázaných s využitím ICT ve vzdělávacím procesu Viditelný nárůst kvality vytvářených vzdělávacích produktů
13
Vysoké školy Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě Soutěže zabývající se posuzováním kvality eLearningových kurzů a produktů eLearning – Univerzita Hradec Králové (http://fim.uhk.cz/e-learning/)eLearning – Univerzita Hradec Králové eLearning v praxi – Technická univerzita v Košicích Soutěž o nejlepší kurz/lekci – Slovenská technická univerzita v Bratislavě
14
Vysoké školy Vnitřní systém hodnocení kvality FIM UHK dvakrát ročně veřejné prezentace nově připravených i aktualizovaných eLearningových produktůveřejné prezentace Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě
15
Vysoké školy FAME UTB ve Zlíně Jednotlivé kurzy hodnoceny odbornou komisí podle předem stanovených kvalitativních kritériíkvalitativních kritérií Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě
16
Závěr Třebaže nebyla v minulých letech bezezbytku naplněna vize eLearningu jako samospasitelného nástroje odpovídajícího moderním trendům, našel si e-learning své pevné, patrně nezastupitelné místo ve vzdělávacím procesu
17
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.