Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová."— Transkript prezentace:

1 eLearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová

2 Iniciativa eLearning  2000 (Evropská komise)  Strategický plán rozvoje nových trendů v graduálním i celoživotním vzdělávání  Cíl Integrovat zdroje získané z evropských strukturálních fondů a Evropské banky na rozvoj a podporu vzdělávacích aktivit

3 Pohled do nedávné minulosti Politická vyhlášení  eLearning deklarován jako jedna z hlavních priorot na cestě směrem k informační společnosti  Důraz zvláště na jazykové kompetence a počítačovou gramotnost  eLearning – vhodný nástroj Bere v úvahu měnící se charakter vzdělávacího prostředí a potřeby inovativního učení orientovaného na celoživotní vzdělávání

4 Pohled do nedávné minulosti  Podpora ze strany Evropské komise Koncept ECDL (European Computer Driving Licence) definujícímu standardy počítačové gramotnosti široké veřejnosti Referenční rámec pro jazyky

5 Pohled do nedávné minulosti Česká republika  Zvyšován důraz kladený na vzdělanost a zvyšování kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií a cizích jazyků  Státní informační politika ve vzdělávání  Strategie rozvoje lidských zdrojů pro ČR

6 Vzdělávací instituce  Diverzifikace v přijímaní moderních technologií  Napříč spektrem vzdělávacích institucí, ale i v rámci jednotlivých institucí

7 Vysoké školy  Zájmové týmy zabývající se implementací eLearningových přístupů Tvořeny neformálně Skupiny nadšenců Financování z projektů

8 Vysoké školy  Podpora vedení organizací Materiální podpora Finanční ohodnocení Veřejné ocenění  Vznik poloprofesionálních či profesionálních univerzitních útvarů  Posun v kvalitě formální i neformální stránky eLearningových kurzů

9 Současný stav  eLearning zcela vymizel z politických dokumentů Bezpečnostní důvody Přílišná očekávání

10 Vysoké školy  Blended learning Pojmenování integrace různých vzdělávacích strategií včetně ICT podporované výuky Aktivity založené na tradičních vzdělávacích postupech pouze prezentované prostřednictvím ICT  Povědomí o možnostech eLearningu

11 Vysoké školy  Formální či méně formální střediska zabývající se eLearningem a jeho implementací do výuky  Financování  Jasné systémové kontury  Není závislé pouze na iniciativě jednotlivých pracovníků

12 Vysoké školy  Kvantitativní nárůst aktivit svázaných s využitím ICT ve vzdělávacím procesu  Viditelný nárůst kvality vytvářených vzdělávacích produktů

13 Vysoké školy  Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě Soutěže zabývající se posuzováním kvality eLearningových kurzů a produktů eLearning – Univerzita Hradec Králové (http://fim.uhk.cz/e-learning/)eLearning – Univerzita Hradec Králové eLearning v praxi – Technická univerzita v Košicích Soutěž o nejlepší kurz/lekci – Slovenská technická univerzita v Bratislavě

14 Vysoké školy Vnitřní systém hodnocení kvality FIM UHK dvakrát ročně veřejné prezentace nově připravených i aktualizovaných eLearningových produktůveřejné prezentace  Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě

15 Vysoké školy FAME UTB ve Zlíně Jednotlivé kurzy hodnoceny odbornou komisí podle předem stanovených kvalitativních kritériíkvalitativních kritérií  Vnější i vnitřní hodnocení a srovnání vedoucí k získání objektivní představy o kvalitě

16 Závěr Třebaže nebyla v minulých letech bezezbytku naplněna vize eLearningu jako samospasitelného nástroje odpovídajícího moderním trendům, našel si e-learning své pevné, patrně nezastupitelné místo ve vzdělávacím procesu

17 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová."

Podobné prezentace


Reklamy Google