Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
2
2.2. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Cvičící: Ing. Miloš Krejčí Ing. Mgr. Jaromír Tichý, MBA JUDr. Josef Novák Ing. Patricia Jakešová ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
3
3.3. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN 6 přednášek + 6 cvičení, z/Zk 1. Inovace a inovační podnikání 2. Inovace jako konkurenční výhoda, kvalita a inovace 3. Hodnotové inovace, strategie modrého oceánu 4. Komercializace inovace 5. Řízení inovací a inovační controlling 6. Řízení změn ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
4
4.4. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Klíčové znalosti zkouška SZZk následná praxe… Základní managerské dovednosti praktická orientace předmětu způsob studia Prerekvizity (hlavní) Strategické řízení podniku, Řízení lidských zdrojů Finanční řízení podniku ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
5
5.5. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Literatura: Pitra, Zbyněk: Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006, ISBN 80-86946-10-X Kim,W. Chan, Mauborgne, Renée: Strategie modrého oceánu.Praha: Management Press, 2009, ISBN 80-7261-128-3 HAVLÍČEK, Karel: Management & controlling malé a střední firmy. Praha: EUPRESS. 2011, ISBN 978-80-7408-056-2. ROBBINS, S.P. – COULTER, M.: Management. Grada, 7. Vydání, edice „Profesionál“. ISBN 80-247-0495-1 ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
6
6.6. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Literatura: Kim,W. Chan., Mauborgne, Renée: Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston.Massachusetts. U.S.A: Hardvard Business School Press, 2005. VLČEK Radim. 2008. Management hodnotových inovací. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-164-5 Acs Z, Audretsch D. Enterpreneurship, Innovation And Technological Change [e-book]. Boston: Now Publishers; 2005. Available from: eBook Collection (EBSCOhost) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
7
7.7. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Jak studovat: Sylabus (cíl a osnova předmětu) Základní teorie během přednášek Praktické aplikace během společných seminářů Prezentace přednášek (IS) předem (před každou přednáškou) Literatura Skupinový projekt / prezentace Zápočet (zapsaný v IS) Zkouška (písemný test) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
8
8.8. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Inovační projekt : Zvolte libovolnou inovaci produktu nebo služby se kterou jste se setkali nebo případně vytvořte svou virtuální inovaci a popište ji. Proveďte rozbor jejího charakteru v duchu přednášené látky: 1. spojitá – nespojitá a proč 2. odhad, zda jde o univerzální nebo spíše modulární architekturu a pravděpodobné důvody její volby 3. grafické znázornění konkurenčního profilu a jeho změny 4. mapa užitečnosti produktu pro zákazníka a její vývoj 5. hodnotová inovace a tvorba ceny pomocí ziskového modelu 6. cena a její poloha v cenovém koridoru a důvod volby této polohy V případě nedostatku informací doplňte svými předpoklady, odhady a myšlenkovými experimenty. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
9
9.9. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Inovační projekt : Využijte http://www.idea-bmc.eu (Business Model Creator) pro vytvoření konkrétního podnikatelského modelu (komercializace inovace) a použijte výstup ve Vaší závěrečné prezentaci. http://www.idea-bmc.eu http://idea-camp.eu/wp- content/uploads/2013/09/innovation-camp-modules-1-5.pdf Čj verze i na IS ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
10
10. Prezentace a skupinové diskuse „Přesvědčte potenciální investory o úspěšnosti Vaší inovace“ – skupinová prezentace výstupu z „Business Model Creator“ Termín prezentace, po dohodě ve dnech… ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
11
11. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Metody hodnocení: Na základě a) aktivní účasti během seminářů (75%) a b) vypracování prakticky zaměřeného inovačního projektu a jeho prezentaci obdrží studenti zápočet Následně absolvují zkoušku formou písemného testu (podmínkou pro absolvování zkoušky je zápočet zapsaný v IS). ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
12
12. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Metody hodnocení: Aktivní účasti během seminářů – 0 – 5 bodů Prezentace projektu – 0 – 10 bodů Test – 0 – 15 bodů A 24 – 30 bodů B 21 – 23 C 19 – 20 D 17 – 18 E 16 ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
13
13. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚNxxx xxx ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
14
14. Členění INOVACÍ ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz 3. STRATEGICKÉ Inovace: Nový podnikatelský model nový TRH nový PRODUKT nový SYSTÉM organizace 2. PRODUKTOVÉ Inovace: „výrobkové“ inovace, inovace služeb zavádění nových (vylepšených) produktů na trh 1. PROCESNÍ Inovace: „provozní“ inovace optimalizace firemních procesů snížení nákladů, zvýšení výkonů = zvýšení efektivity
15
Existující trh Stávající produkt Stabilní zdroj výnosů Udržovat zájem loajálních zákazníků Nový trh Technické riziko Spoléhat na loajalitu Stávajících partnerů Komerční riziko Spoléhat na kvalitu existujících produktů Nový produkt Kombinace technických a komerčních rizik Nevstupovat! Rizika komercializace inovace ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz
16
16. I vynikající strategie po čase ztrácí účinnost ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz 1. Napodobení úspěšné strategie dominujícího subjektu 2. Lepší (a úspěšnější) podnikatelská strategie konkurentů 3. Uspokojení poptávky většiny zákazníků v segmentu 4. Síla producenta je postupně překonána silou odběratelů a dodavatelů Vedení firmy se musí rozhodnout: investovat do stávajícího podnikání investovat do budoucího podnikání
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.