Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatěj Švec
1
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek http://www.phil.muni.cz/~zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka 1 602 00 Brno http://www.phil.muni.cz/ped
2
Cíl příspěvku… … prezentovat výsledky výzkumné sondy, která se snažila zmapovat a analyzovat názory studentů na začlenění systému Moodle do prezenční výuky (vybraného kurzu) realizované na Ústavu pedagogických věd … druhý výzkum tohoto druhu
3
Výzkumný vzorek (charakteristika) podzimní semestr 2004, FF MU v Brně, Ústav pedagogických věd předmět: Informační technologie a didaktická technika 22 studentů (17 žen) obory: Pedagogika, Sociální pedagogika a poradenství (bakalářské studium, ne I. ročník)
4
Použitá metoda dotazník I. část dotazníku: vlastnosti systému II. část: názory studentů na možnosti zapojení on-line výukového prostředí do distančního či kombinovaného studia na FF MU III. a IV. část: zapojení elektronické podpory studia do prezenční výuky, resp. do koncepce a obsahu právě dokončovaného kurzu
5
Vybrané výsledky - elektronick á podpora studia pohledem studentů
6
Ovládání prostředí Moodle Jak jste se orientovali v Moodle? 86 % respondentů – bez problémů 14 % respondentů – problémy na začátku Problémy v ovládání počáteční orientace, přístup do systému, stahování studijních materiálů
7
Moodle jako (možná) podpora distanční či kombinované formy studia na filozofické fakultě? 68 % respondentů – ano 9 % respondentů - ne 9 % respondentů - ne Možné slabiny využití prostředí Moodle Možné slabiny využití prostředí Moodle přístup na internet, nevhodné pro všechny kurzy, absence osobního kontaktu
8
Moodle jako (možná) podpora distanční či kombinované formy studia na filozofické fakultě? Možná pozitiva využití prostředí Moodle v distanční či kombinované formě studia samostatná organizace studia, větší kapacita kurzů, přístup k dokumentům
9
Zapojení prostředí Moodle do výuky kurzu Informační technologie a didaktická technika V čem pomohlo studentům zapojení prostředí Moodle do výuky možnost kontaktu s ostatními ve skupině, časový harmonogram kurzu, publikování studijních materiálů
10
Pozitiva a limity koncepce kurzu PřednostiSlabiny dostupnost materiálů přístup k internetu možnost absence, vlastní organizace času rozvržení prezentací možnost elektronické komunikace chybí osobní kontakt přehled o práci ostatních kolegů technologická náročnost diskusní fóra materiály v cizím jazyce
11
Závěrem studenti/uživatelé mohou být zdrojem důležitých informací o výuce podporované moderními technologiemi studenti jsou schopni pojmenovat pozitiva a negativa použité koncepce studenti nemají problém ovládat prostředí Moodle a vnímají je jako vcelku kvalitní on- line oporu pro distanční nebo kombinovanou formu studia
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.