Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
2
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1138 Ročník: 2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Motivační program pracovníků Jméno autora: Ing. Barbora Prošková Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Podpora výkladu v hodině. Prezentace seznamuje žáky s motivačním programem pracovníků, jeho tvorbou, realizací, účastníky a nástroji.
3
Definice Motivační program je soubor pravidel, opatření a postupů k dosažení optimální pracovní motivace a optimálního pracovního přístupu k práci
4
Etapy tvorby motivačního programu
1. Analýza motivační struktury - zjišťuje, jaké motivační síly a faktory by pro zaměstnance firmy byly 2. Stanovení cíle motivačního programu - stanovení oblastí, na které by se měl motivační program zaměřit (např. motivace k výkonu, motivace ke kvalitě, apod.) 3. Výběr stimulačních prostředků - vybírá se, čím mají být zaměstnanci motivováni,výběr závisí na cíli 4. Sestavení motivačního programu do konkrétního dokumentu - tak se z něj stane norma závazná pro pracovníky 5. Seznámení pracovníků s motivačním programem
5
Etapy realizace motivačního programu
Aplikace motivačního programu Kontrola výsledků Korekce Zpětná vazba od motivovaných pracovníků (jejich návrhy a připomínky)
6
Účastníci tvorby programu
vlastní zaměstnanci - znají podmínky v podniku externí poradenská společnost - neznají konkrétní situaci , dlouhá poznávací etapa, projekt šitý na míru, profesionalita, vysoké náklady tým vlastních zaměstnanců - pod odborným dohledem a konzultacemi externích odborníků
7
Nástroje motivace Hmotné Nehmotné
Peněžní (mzda, plat, prémie, odměny, …) Nepeněžní (služební auto, zaměstnanecké akcie, benefity,…) Nehmotné Obsah práce (tvořivost, koncepčnost, samostatnost, prestiž) Neformální hodnocení (povzbuzení, pochvala) Atmosféra na pracovišti
8
Externí motivační nástroje
pověst podniku makroekonomická situace na trhu práce atraktivita oboru společenské chápání, posuzování vykonávané činnost Tyto motivační nástroje jsou podnikem těžko ovlivnitelné.
9
Techniky zkoumání pracovní motivace
1. Pozorování 2. Rozhovor 3. Testy (rozbory osobnosti) 4. Dotazníky
10
Zdroje Zdroje obrázků: Všechny použité obrázky pochází od
Microsoft, Klipart z aplikace MS Office, 2013
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.