Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRomana Matoušková
1
„Komunitní centrum Černý Most“ reg. č.: CZ.2.17/3.1.00/36324 EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Zpracoval: Iveta Millerová, jednatelka, sídlo: Broumarská 25, Praha 9 - Kyje Místo: Praha 14, datum: 30. červen 2014
2
WWW.OPPA.CZ Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Praze 14, R.č.: CZ.2.17/3.1.00/36324 Název projektu: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Praze 14 Realizace projektu: 1. 7. 2013 – 28. 2. 2015 Cílová skupina: Děti ve věku 6 – 15 let, rodiče dětí (určena pro 24 dětí) Cíl projektu: Smyslem projektu je nabídnout dětem možnost aktivního trávení volného času, poskytnout jim poradenství při řešení vlastních specifických problémů a jejich rodinného zázemí, udržet je v hlavním vzdělávacím proudu základní školy, kterou navštěvují. Aktivity: Komunitní centrum Černý Most, individuální plánování, přímá podpora cílové skupiny, evaluace Financován: OPPA Osa 3 – Modernizace počátečního vzdělávání Celková výše: 3 201 926,- Kč Spolufinancování : SP Černý Most s. r. o., 180 000,- Kč, Městská část Praha 14 – 122 976,- Kč (zajištění bezplatných prostor) Partneři projektu: Městská část Praha 14, SP Černý Most s.r.o., 2
3
Monitorovací zpráva č. 2 od 01. 01. – 30. 06. 2014 Zpracoval: Iveta Millerová, jednatelka Dne: 10. leden 2014
4
WWW.OPPA.CZ KA č. 1 - Administrativní zajištění chodu projektu Klíčová aktivita byla realizována dle časového harmonogramu projektu. Realizační tým se pravidelně scházel a předmětem jednání byly především níže uvedené oblasti: Předávání informací projektovému manažerovi, vyhodnocení a stanovení dalších prioritních akcí a termínů KA projektu, řízení jednotlivých členů realizačního týmu projektovým manažerem, vyhodnocení stávajících aktivit, součinnost realizačního týmu a provázanost všech klíčových aktivit na sebe navazujících, Sestavení harmonogramu jednotlivých činností a kontrola jeho dodržování, finanční plánování a řízení projektu v souladu s Projektovou příručkou OPPA, Plán financování na překlenovací období do termínu schválení MZ č. 1, běžná administrace projektu – věcná a finanční část, Komunikace a spolupráce s partnerem projektu, sledování průběhu realizace projektu dle stanoveného harmonogramu a zajištění včasných nástrojů na eliminaci případných rizik., pravidelné rozhovory v domácím prostředí cílové skupiny vč. rozhovorů v prostorách příjemce, kde je projekt realizován za účasti partnera, pravidelné mapování potřeb cílové skupiny v terénu, zajištění publicity projektu, zajištění dodavatelů služeb. spolupráce s ÚP Praha 14 – při výběru zájemců do projektu, získávání bližších informací v oblasti vzdělávání, potřeb, překážek cílové skupiny apod. Pravidelná komunikace s poskytovatelem dotace, předmětem uvedené komunikace byly – záležitosti v oblastech realizace projektu, náprav MZ č. 1, nepodstatných změn v projektu, postupů „průzkumu trhu“ při nákupech materiálu, které jsou součástí přímých nákladů. Vazba na rozpočet: Osobní náklady – manažer projektu, finanční manažer, administrativní pracovník 4
5
WWW.OPPA.CZ KA č. 2 - Oslovení zájemců z řad cílové skupiny Ve sledovaném období byly provedeny následující kroky: klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu Realizace klíčové aktivity probíhala ve spolupráci s partnerem a dalšími pověřenými pracovníky partnera. Jednalo se především o oblast výběru zájemců z řad cílové skupiny a dalších postupů v oblasti vzdělávání cílové skupiny. Intenzivně jsme se zaměřili na individuální přístup k cílové skupině, a to prostřednictvím rozhovorů v domácím prostředí, individuálními rozhovory s celou rodinou, zmapováním jejich rodinné situace v oblasti vzdělávání a rodinného zázemí. Pravidelně jsme uskutečňovali práci v terénu, kde jsme mapovali potřeby cílové skupiny, prováděli rozhovory v terénu, informovali o KA projektu, jeho průběhu, realizaci, dalších postupech a aktuálních výstupech. Rodinám potenciálních uživatelů (zákonní zástupci), byly poskytnuty informace o realizaci projektu, o možnostech a podmínkách zapojení se do projektu, tzn., že účast v projektu je pro zájemce zcela dobrovolnou volbou a kladné rozhodnutí je učiněno pouze z jejich (resp. rodičů) svobodné rozhodnutí. Činnost realizačního týmu: Realizační tým se pravidelně scházel za účelem hodnocení aktivity projektu a k plánování dalších kroků a naplňování aktivit a cílů projektu. Ze setkání byl vždy pořízen zápis. Aktivita byla realizována dle časového harmonogramu. Probíhala vzájemná kooperace s partnerem projektu m. č. Praha 14 Probíhala komunikace se ZŠ: ZŠ Chvaletická, ZŠ Generála Janouška, ZŠ Kyje, Ve sledovaném období pokračovalo mapování potřeb cílové skupiny Rozhovory v domácím prostředí celkem: 16 x, Rozhovory v terénu celkem: 11x Zpětná vazba: postupy a výstupy IPŽ, konzultace s rodiči se týkala především motivace dětí, výsledků práce, harmonogramu aktivit, dostupnost služby, odstranění překážek v oblastech vzdělávání. 5
6
WWW.OPPA.CZ KA č. 3 - Komunitní centrum Černý Most Klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu a byla v souladu s popisem KA. Příjemce využíval prostory pro tvorbu IPŽ dětí a probíhalo zde doučování dětí dle konkrétních potřeb, Cílová skupina využívá prostory s ohledem na individuální potřeby ( I. Stupeň, II. Stupeň) Cílová skupina aktivity využívá bezplatně. Celkový provoz centra byl realizován dle časového harmonogramu s návaznosti na KA č. 4 a KA č. 5 (Vzdělávací a jiné rozvojové aktivity - estetická výchova, společenské hry pro rozvoj osobnosti, logiky, představivosti, apod.). Maximální kapacita centra je 24 osob. Děti byly rozděleny do dvou skupin podle vzdělávání na I. a II. vzdělávací stupeň. - Pro každou skupinu byla zřízena jedna učebna s kapacitou 12 osob. Služby centra jsou cílové skupině poskytovány bezplatně. Provoz centra je zajišťován jeho zaměstnanci, kteří úzce spolupracují s klíčovým týmem projektu a řeší s ním případné problémy spojené se samotným provozem zařízení apod. Centrum je využíváno pro všechny aktivity spojené s realizací projektu, dále se zde uskutečňují ind. rozhovory s rodiči, cílovou skupinou, pravidelní setkávání a konzultace realizačního týmu, porady a konzultace se supervizorem, partnerem projektu atd. Vazba na rozpočet: projektový manažer, administrativní asistent, finanční manažer, Pedagog I. stupeň, pedagog II. Stupeň, zařízení a vybavení Komunitního centra, vybavení a zařízení pro cílovou skupinu, výukové materiály pro cílovou skupinu. 6
7
WWW.OPPA.CZ KA č. 4 - Individuální plánování Klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu projektu Ve sledovaném monitorované období probíhaly následující kroky: Pravidelné konzultace (supervizor se zpracovatelským týmem), tyto konzultace probíhaly, dle individuálních potřeb ped. Asistentů Pravidelné doplňování IPŽ Zpracování harmonogramu všech činností, Individuální plán žáka (dále IPŽ) je veden tak, aby sloužil pro potřeby lepší koordinace práce s konkrétním žákem, s přihlédnutím k jeho specifickým podmínkám v rámci ztížené sociální inkluze, k rodinnému zázemí a specifické role mezi vrstevníky. Pravidelná konzultace s rodiči žáků, tyto rozhovory probíhaly v Komunitním centru příjemce a v domácím prostředí cílové skupiny Struktura IPŽ není závazná, její konečná podoba se mění u každého konkrétního žáka v závislosti na jeho individuálních potřebách. V daném období probíhaly průběžně aktivity napomáhající k poznání cílové skupiny tak, aby v případě zařazení do projektu byly splněny všechny podmínky projektu. Pravidelná konzultace s rodiči žáků, tyto rozhovory probíhaly v Komunitním centru příjemce a v domácím prostředí cílové skupiny Vazba na rozpočet: pedagog pro I. stupeň, pedagog pro II. stupeň, supervizor. 7
8
WWW.OPPA.CZ KA č. 5 - Přímá podpora cílové skupiny klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu projektu, o aktivitě a přístupu dětí k jednotlivým činnostem, v rámci projektových aktivit, jsou pravidelně informováni rodiče. Klíčová aktivita byla realizována ve třech základních okruzích: Motivace využívána zejména při doplňkových činnostech, kde děti plní problematické vzdělávací oblasti formou her a nejrůznější technik a rozhovory. 2. Vzdělávání probíhá formou plnění zadaných domácích úkolů, didaktických her, probíráním školní látky, diskusí na aktuální témata. Je podporována nejen individualita každého žáka, ale i potřebná týmová práce proto, aby se děti naučily vzájemné komunikaci, spolupráci, kooperaci a respektu k druhým. 3. Poradenství pracovníci komunitního centra poskytli cílové skupině poradenství při řešení individuálních krizových situací. U vycházejícího žáka se zaměřili na pomoc při rozhodování a volbě vhodné střední odborné školy. Ve sledovaném období, byly pracovníky centra organizovány tzv. doplňkové aktivity, jejich forma byla různá od aktivit estetické výchovy až k hraní společenských a psychosociálních her, které přispěly k celkovému rozvoji podpořených osob. 8
9
WWW.OPPA.CZ KA č. 5 - Přímá podpora cílové skupiny Ve sledovaném období bylo pracováno se 24 osobami z nichž 10 osob bylo vybráno na zahájení IPŽ K výběru došlo z důvodu aktuálních požadavků rodiny i samotných žáků, kdy jejich očekávání bylo potřebné začít plnit okamžitě. U ostatních oslovených zatím nedošlo ke specifikaci obtíží, rodiče ani žáci nedokázali specifikovat své obtíže, proto u těchto rodin i žáků probíhají zejména aktivity motivační a poradenské tak, abychom v následujícím období mohli bez obav z nedodržení podmínek nastavit IPŽ dalším potřebným, u kterých bude předpoklad souhlasu se spoluprací dlouhodobou. Celkový počet žáků, účastnící se aktivit Motivace, Vzdělávání, Poradenství, jsou uváděny v průměru dle docházky: Motivace: I. stupeň (10 – 12 žáků), II. stupeň (10 – 12 žáků) Vzdělávání: I. stupeň 12 žáků) II. stupeň (8 žáků) Poradenství: I. stupeň ( 8 – 24 žáků I. stupeň, (8-12 žáků II. stupeň) 9
10
WWW.OPPA.CZ Publicita Požadavky na publicitu projektu byly dodrženy v souladu s ustanoveními grantové smlouvy. Projekt je prezentován na základě požadavků OPPA – v souladu s metodikou povinné publicity (loga na vzdělávacích materiálech – prezenčních listinách, letáčků, interních dokladech, propisovacích tužkách, webových stránkách příjemce apod.). Informování o realizaci projektu byli: partneři projektu, cílová skupina, široká veřejnost Prahy 14, ředitelé ZŠ Praha 14 – formou prezentace v PowePointu, zastupitelé m. č. Praha 14 na zasedání městské rady 10
11
Děkuji za pozornost Kontakt: 724 271 823 email.: millerova.iveta@seznam.cz V Praze dne: 30. červen 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.