Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tržní prostředí
2
Tržní prostředí Důležitým manažerským úkolem je znát tržní prostředí.
Pokud manažeři chtějí dobře plánovat, musí znát prostředí, ve kterém jejich společnost funguje mluvíme o tržním prostředí
3
Metody pro poznání tržního prostředí
BCG matice (prezentace Marketing) Životní cyklus produktu (prezentace Produkt) SWOT analýza (následující Slidy) Matice Ansoff Analýza trhlin – Gap Analýza Benchmarking
4
SWOT Analýza Jeden z nejběžnějších způsobů jak získat informace o společnosti a jejím prostředí. Vyvinuta Albertem Humphreyem Rozděluje podnik podle charakteristik a jeho prostředí na 4 skupiny: Strengths – silné stránky Weaknesses – slabé stránky Opportunities – příležitosti Threats – hrozby
5
SWOT Analýza OPPORTUNITIES Příležitosti THREATS Hrozby STRENGHT
Pozitivní faktory OPPORTUNITIES Příležitosti THREATS Hrozby STRENGHT Silné stránky WEAKNESESS Slabé stránky Negativní faktory Vnitřní faktory Vnější faktory
6
Příklady SWOT faktorů Vnější faktory: Vnitřní faktory:
Kvalita produktů Schopnosti, zkušenosti a efektivita zaměstnanců Práce managementu Hardware a technologie Vnější faktory: Konkurence Politická situace Finanční, přírodní a technické faktory
7
Tržní prostředí Tržní prostředí můžeme rozdělit na 2 části:
Mikro-prostředí (blízké prostředí) Makro-prostředí (vnější prostředí) COMPANY LTD
8
Mikro-prostředí Mikro-prostředí se vztahuje na síly, které mají blízko k firmě. Faktory, u kterých společnost může mít vliv na jejich působení (alespoň částečně) COMPANY LTD
9
Mikro-prostředí Obsahuje: Sama společnost Dodavatelé
Marketingový zprostředkovatelé Trh zákazníků Veřejnost
10
Mikro-prostředí Firemní - zaměstnanci, úroveň platů, kvalifikace zaměstnanců, zařízení ve firmě, pracovat sám? (pomocí technologie nebo ne), složitost rozhodování a předávání informací ve firmě Trh zákazníků - pokud koneční zákazníci nebo jiné společnosti obchodují s touto společností Public relations - vztahy se zákazníky, lidé, kteří žijí v blízkosti firmy, veřejná správa, zájmové skupiny (např. ekologická hnutí) atd.
11
Makro-prostředí Síly které ovlivňují podnikání
Organizace nemůže kontrolovat tyto síle, může se pouze připravit na jejich změny COMPANY LTD
12
Makro-prostředí Obsahuje faktory: demografické
technické a technologické přírodní politické ekonomické kulturní a sociální
13
Demografické faktory = složení populace dle: věku pohlaví víry
vzdělání hustoty obyvatel zaměstnání atd.
14
Technické a technologické faktory
Rychlost technologických změn Náklady na vývoj a výzkum Dopad výroby na životní prostředí Úroveň výrobního zařízení
15
Přírodní faktory Přírodní zdroje
Faktory mající vazbu na životní prostředí Počasí
16
POLITICKÉ FAKTORY Zákony a předpisy, které společnosti musí dodržovat při výrobě a obchodu Daně Ekonomická omezení
17
Ekonomické faktory Reálné příjmy spotřebitelů Cenová hladina
Vztah k půjčování peněz HDP Fáze hospodářského cyklu
18
Kulturní a sociální faktory
Základní hodnoty spotřebitele (svoboda, rodina, tvrdá práce, sociální harmonie) Sociální třída Fáze rodinného života (prázdné hnízdo, plné hnízdo ...) Zájmové skupiny
19
Zdroje: http://en.wikipedia.org/wiki/SWOT_analysis
Environment_11_28 factors.html
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.