Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
CHRONEMIKA – KOMUNIKACE ČASEM
VY-32-INOVACE-PED-313 AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: chronemika, čas, spěch, čekání
2
Chronemika neboli zacházení s časem má také svou vypovídací hodnotu spěch prozrazuje nervozitu a působí dojmem neupřímnosti a podřízenosti Lewis popisuje výzkum, který byl proveden na amerických univerzitách. Uvádí: „ Na amerických univerzitách existuje všeobecně uznávané nepsané pravidlo, podle kterého studenti musejí čekat deset minut na asistenta, který se opozdil na vyučování, dvacet minut na docenta a třicet minut na profesora, než smějí opustit posluchárnu.“
3
příchody učitelů na vyučování jsou z pohledu studentů negativně hodnocené, zvláště zůstanou-li bez omluvy studenti jako nejčastější důvod svého negativního hodnocení uvádí pocit nezájmu a lhostejnosti ze strany učitele přesilovou hrou v chronemice je zdánlivé oddalování událostí příkladem může být situace, kdy studenti čekají na zkoušení před kabinetem učitele
4
čím déle čekají, tím více stoupá jejich vzrušení
učitel navíc tím, že nechá studenty čekat, může vyvolávat zdání nesmírné zaměstnanosti a budit dojem vzácnosti svého času tím, že studenty nechá čekat přede dveřmi navíc zvyšuje své postavení chronemika navíc sleduje vzájemnou komunikační vyváženost obou stran to znamená, jak každý z účastníků komunikace respektuje právo obou stran na stejné časové vstupy do hovoru
5
POUŽITÉ ZDROJE: LEWIS, David. Tajná řeč těla. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., s. ISBN X BEČVAŘÍKOVÁ, Lenka. Pedagogická neverbální komunikace. Diplomová práce. Hradec Králové. 2006
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.