Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimír Růžička
2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
3
Obsah Zákony trhu Nabídka Druhy nabídky Zákon nabídky Faktory ovlivňující nabídku Vliv faktorů na nabídku Tržní mechanismus
4
Zákony trhu Zákon nabídky Zákon poptávky
5
Nabídka = znamená ochotu a schopnost prodávajících nabízet za určitou cenu určité množství zboží
6
Druhy nabídky Individuální nabídka = nabídka jednoho výrobce určitého statku nebo služby. Dílčí nabídka = nabídka všech výrobců určitého zboží v určitém regionu. Agregátní nabídka = nabídka všech výrobců všech druhů zboží v jednom státě.
7
Zákon nabídky = s rostoucí cenou roste i nabídka zboží
8
Faktory ovlivňující nabídku cena náklady výroby a obchodu dražší suroviny a energie, vyšší mzdy změny vnějších podmínek podnikání např. počasí, daně změny kapitálové výnosnosti (kapitál směřuje do podnikání s vyšší rentabilitou a tedy vyššími výnosy)
9
Vliv faktorů na nabídku například neúrodný rok
10
Tržní mechanismus = pohyb nabídky a poptávky (jehož výsledkem je pohyb cen)
11
Děkuji Vám za pozornost marie.grygarova@oa-poruba.cz
12
Zdroje ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie stručný přehled 2009/2010. Zlín: CEED, 2009. s. 23-26. ISBN 978-80- 903433-8-2.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.