Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdriana Marková
1
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, 269 01 Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.1092 Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_01_26 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, pravděpodobnost Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.
2
Slovní úlohy (pravděpodobnost) RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, pravděpodnost
3
Obsah: Základní znalosti pravděpodobnosti nezávislých jevů Slovní úloha – losování otázek u maturitní zkoušky Slovní úloha – výhra ve Sportce Chlapci, dívky – různé náhodné skupiny
4
obsah
5
Losování otázek u maturitní zkoušky: Pavel se k maturitní zkoušce z českého jazyka nestihl naučit pět otázek z dvaceti. Jaká je pravděpodobnost, že si při zkoušce vylosuje právě jednu z těchto pěti otázek? obsah Závěr: Pravděpodobnost toho, že si Pavel vylosuje právě otázku, kterou neumí, je 25 %.
6
Výhra ve Sportce: Maminka ráda sází ve Sportce, vždycky vyplní jen jeden sloupec sázenky. Jaká je pravděpodobnost, že uhádne alespoň tři čísla ze šesti možných? obsah Závěr: Snadno zjistíte, že součet všech těchto pravděpodobností je menší než 2 %.
7
Chlapci, dívky – různé skupiny: Ve třídě je 21 chlapců a 6 děvčat. Jaká je pravděpodobnost, že v náhodně vytvořených čtveřicích bude nejvýše jedno děvče? obsah Závěr: Sečtením obou hodnot získáme vysokou pravděpodobnost 80 %.
8
Trojčlenka: Tři dělníci dokončí práci za y dnů. Když bude pracovat o dva dělníky více, budou s prací hotovi o šest dnů dříve. Kolik dnů by jim práce trvala původně? obsah Závěr: Tři dělníci by práci sami dokončili za 15 dnů.
9
Použité zdroje: MIKULČÁK, Jiří. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2007, 206 s. ISBN 978-807-1963-455 Soubor vzorových úloh z didaktických testů z matematiky, CERMAT, 2013 http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404036720&at=1 KUBEŠOVÁ, Naděžda a Eva CIBULKOVÁ. Matematika: přehled středoškolského učiva. 1. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 239 s. Maturita (Petra Velanová). ISBN 80-868- 7303-X. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.