Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Lenka Zahradníčková 14. 10. 2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Lenka Zahradníčková 14. 10. 2013."— Transkript prezentace:

1 Lenka Zahradníčková lenkazah@kpm.zcu.cz 14. 10. 2013

2 Opakování Strategie Externí analýza

3 Co patří mezi základní strategická východiska? Jaký je rozdíl mezi posláním a vizí? Jak musí být definován cíl?

4 = dokument, ve kterém jsou určeny dlouhodobé cíle podniku, průběh jednotlivých operací a rozmístění zdrojů nezbytných pro splnění cílů = strategie je připravenost podniku na budoucnost = cesta, jak dosáhnout požadovaného cíle

5 Hierarchie strategií – Podnikatelská strategie – Celopodniková strategie – Strategie SBU – Funkční strategie – Procesní strategie

6 Kdy je strategie úspěšná?

7 Makroprostředí Mezoprostředí Mikroprostředí

8 Proč by měla společnost analyzovat okolí?

9 Makrookolí – Legislativa – Ekonomika – Technologie – Demografie – Sociologie a kultura – Politika

10 Mezookolí – Porterův model 5 konkurenčních sil – Model 6 sil podle Groeva

11 Matice EFE – Seznam příležitostí a hrozeb – Výběr stejného počtu příležitostí a hrozeb – Přiřazení váhy každému faktoru dle důležitosti pro úspěch v oboru, suma = 1 – Ohodnocení faktorů stupněm vlivu na strategická východiska: 1 - nízký, … 4 - nejvyšší – Stanovení celkového váženého ohodnocení – Interpretace

12 FaktorVáhaStupeň vlivuVáha x stupeň Příležitost 1.Snížení úrokových sazeb0,130,3 2.Zlepšená nabídka profesí v reg.0,081 3.…. 4.…. 5.…… Hrozby 1.Nové zákony pro ekol. parametry0,051 2.Zhoršení kvality subdodávek dod.0,240,8 3.…. 4.… 5.… 1,002,84

13 Business intelligence můžeme chápat jako ucelený a efektivní přístup k práci s firemními daty, který má vliv na správnost strategických rozhodnutí, a tím i na obchodní úspěch společnosti. Competitive Intelligence – Součást BI – Zaměřena na konkurenci

14


Stáhnout ppt "Lenka Zahradníčková 14. 10. 2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google