Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Lenka Zahradníčková lenkazah@kpm.zcu.cz 14. 10. 2013
2
Opakování Strategie Externí analýza
3
Co patří mezi základní strategická východiska? Jaký je rozdíl mezi posláním a vizí? Jak musí být definován cíl?
4
= dokument, ve kterém jsou určeny dlouhodobé cíle podniku, průběh jednotlivých operací a rozmístění zdrojů nezbytných pro splnění cílů = strategie je připravenost podniku na budoucnost = cesta, jak dosáhnout požadovaného cíle
5
Hierarchie strategií – Podnikatelská strategie – Celopodniková strategie – Strategie SBU – Funkční strategie – Procesní strategie
6
Kdy je strategie úspěšná?
7
Makroprostředí Mezoprostředí Mikroprostředí
8
Proč by měla společnost analyzovat okolí?
9
Makrookolí – Legislativa – Ekonomika – Technologie – Demografie – Sociologie a kultura – Politika
10
Mezookolí – Porterův model 5 konkurenčních sil – Model 6 sil podle Groeva
11
Matice EFE – Seznam příležitostí a hrozeb – Výběr stejného počtu příležitostí a hrozeb – Přiřazení váhy každému faktoru dle důležitosti pro úspěch v oboru, suma = 1 – Ohodnocení faktorů stupněm vlivu na strategická východiska: 1 - nízký, … 4 - nejvyšší – Stanovení celkového váženého ohodnocení – Interpretace
12
FaktorVáhaStupeň vlivuVáha x stupeň Příležitost 1.Snížení úrokových sazeb0,130,3 2.Zlepšená nabídka profesí v reg.0,081 3.…. 4.…. 5.…… Hrozby 1.Nové zákony pro ekol. parametry0,051 2.Zhoršení kvality subdodávek dod.0,240,8 3.…. 4.… 5.… 1,002,84
13
Business intelligence můžeme chápat jako ucelený a efektivní přístup k práci s firemními daty, který má vliv na správnost strategických rozhodnutí, a tím i na obchodní úspěch společnosti. Competitive Intelligence – Součást BI – Zaměřena na konkurenci
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.