Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
2
Plánovací etapa zahrnuje:
Marketingová situační analýza Stanovení marketingových cílů Hodnocení strategické pozice Sestavení marketingového plánu Formulování marketingových strategií
3
Marketingová situační analýza (marketingový audit)
Zkoumání vnitřní situace podniku Šetření postavení podniku v daném prostředí Cíl:identifikovat všechny relevantní faktory, které budou mít vliv na konečnou volbu cílů a strategie Dosavadní vývoj Současný stav Odhad budoucího vývoje
4
Prvky strategické analýzy
Prognózování Statistické techniky Subjektivní techniky
5
Marketingové prostředí
Proč analyzovat okolí? ……………………… …………………….. Makroprostředí Mikroprostředí Konkurenční prostředí
6
Analýza vnějšího prostředí
Analýza mezinárodního okolí Analýza národního okolí:PEST,STEP, SLEPTE,4C Společenské trendy Legislativní trendy Hospodářské trendy Politické faktory Technologické trendy Ekologické trendy
7
Analýza interního okolí
Technický rozvoj Marketingové a distribuční faktory Výrobní faktory a řízení výroby Faktory pracovních zdrojů Analýza finančních zpráv a údajů Hodnotový řetězec
8
Hodnotový řetězec
9
Model 7S firmy McKinsey
10
Kauzální model Burkeho a Litwina
11
Model analýzy síly prostředí
12
Leavittův model
13
Tichyův technicko-kulturní koncept
14
Weisbordův model šesti kategorií
15
Model souladu/shody
16
Model diagnózy chování jedince a skupiny
17
Další nástroje analýzy
…………………. …………………
18
Stanovení marketingových cílů
19
Marketingové cíle jsou svázány s cíli základními, podnikovými vychází z analýzy, neobsahují ale návod, jakým způsobem je možné plánované záměry uskutečnit (např. zisku, prodejního obratu, tržního podílu, množství prodaného zboží, zvýšení počtu zákazníků, ochranné akce pro přežití, sociální odpovědnost)
20
Předpoklad pro realizování cíleného marketingu
Segmentace Vytipování konkrétních segmentů Umístění výrobku v mysli zákazníka
21
Cíle Stanoveny na základě poznání potřeb zákazníků
Přesně, jasně a konkrétně vymezeny Vhodné Srozumitelné Reálné Akceptovatelné Sladěné se strategií Hierarchicky uspořádané
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.