Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilElla Lišková
1
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing. Daniel Kardoš 1
2
Obsah Úvod – kvalita, požadavek, třída ?
Křivka kvality dle Guisetta a volba firemní strategie Řízení kvality = plánování produkce Řízení kvality = plánování, řízení zdrojů Normy pro podporu řízení procesů ITC Dokumentace systému řízení kvality ManagementDesk
3
Kvalita, požadavek, třída ?
ISO kvalita; jakost - stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik. Požadavek potřeba nebo očekávání, které jsou stanoveny, obecně se předpokládají, nebo jsou závazné Co kvalitu nezvyšuje, cena ? Potěšení, marketing, politika, propagace, propaganda, image, účinnost, efektivnost, zisk ? Spolehlivost, zmetkovost, kvalita výroby (vysoká), kvalita produktu (nízká - kurvitka) ? Úroveň vlastnosti produktu, cena, společenské postavení, třída? ISO třída - kategorie nebo pořadí dané různým požadavkům na kvalitu produktů, procesů nebo systémů, které mají stejné funkční použití
4
Křivka kvality dle Guisetta a volba firemní strategie
vysoká Kvalita nízká nízké vysoké Náklady
5
Řízení kvality = plánování produkce (kvality a kvantity)
Detailní analýza Bonita skupiny zákazníků nebo klientu K1-Kn Vlastnosti produktu V1-Vn Úrovně vlastnosti pro skupinu Kn (váhy, míry) KnM1-KnMn Absolutní očekávané požadavky na produkt pro skupinu Kn: Kn(V1KnM1+V1KnM2…+… VnKnMn) Základní přístup Stejný produkt – několik úrovní kvality- třídy v letecké dopravě
6
Řízení kvality = plánování, řízení zdrojů
Personální, stroje a zařízení, materiál a komponenty, marketing, prodej, dodání, servis, finanční, dislokační, časové Procesní přístup (5 úrovní řízení procesů) Systém Model PDCA Měření a monitorování Málo řízený proces, náhodný proces, řízený proces
7
Normy pro podporu řízení procesů ITC
ISO/IEC Systémy managementu bezpečnosti informací ISO/IEC Soubor postupů pro management bezpečnosti informací ISO/IEC Informační technologie - Management služeb ISO/IEC Soubor postupů pro management služeb ISO 9001 Systémy managementu jakosti ISO Směrnice pro management jakosti projektů ISO Směrnice pro auditování systému managementu jakosti Viz prezentace ročník 2008, http//kardos.cz
8
Dokumentace systému řízení kvality
Formální přístup – certifikát Neformální přístup – řízení organizace a veškerá dokumentace řízení v souladu s požadavky ISO Politiky, příručka jakosti, směrnice, popis procesů, záznamy, zápisy Příprava dokumentu v čase, multiplicity Používání a dodržování směrnic (zavedený systém) Orientace v dokumentaci Znalost povinnosti
13
ManagementDesk
15
Děkuji za pozornost Ing. Daniel Kardoš dkardos@seznam.cz
http//kardos.cz Tel: 15
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.