Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie"— Transkript prezentace:

1 Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Eurotunel Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie

2 Eurotunel Eurotunel (anglicky Channel Tunnel) je v češtině používaný výraz pro podmořský tunel pod Lamanšským průlivem, vedoucí mezi anglickým Folkestone a francouzským Calais. Tunel umožňuje od 14. listopadu 1994 přímé železniční spojení mezi Londýnem a kontinentální Evropou a je provozován společností Eurotunnel.

3 Přehled Tunel je dlouhý 50 km, z toho 38 km je pod mořským dnem. Průměrná hloubka je 45 m pode dnem moře.

4 Historie Plány spojit Anglii a Francii tunelem jsou staré již několik set let. Patřily ale vždy do skupin velmi odvážných až bláznivých plánů, kterými chtěli lidé v minulosti upoutat pozornost. V 80. letech však byl projekt vzat seriózně, založena byla společnost Eurotunnel a začalo se kopat. Z bezpečnostních důvodů se rozhodlo, že bude tunel železniční. Byly vyraženy dva provozní tunely a mezi nimi jeden servisní. Otevření tunelu pro veřejnou dopravu v roce 1994 se zúčastnila královna Alžběta II. a francouzský prezident François Mitterrand.

5 Historie Přestože tunel zachvátil požár, který jeho pověst poškodil, zůstává stále velmi důležitým dopravním prostředkem mezi kdysi znepřátelenými zeměmi. 3. srpna 2006 společnost provozující Eurotunel vyhlásila bankrot a požádala o ochranu před věřiteli, vzhledem k tomu že zisky tunelu nepokrývají splácení dluhů za jeho stavbu. 15. ledna 2007 schválil francouzský soud restrukturalizaci firmy, což se setkalo s nevolí britských věřitelů.

6 Spojení Nákladní doprava je provozována vlaky SNCF a EWS, z francouzské strany vede vysokorychlostní trať LGV Nord napojující se na francouzskou železniční síť. Na britské straně byla roku 2010 dokončena vysokorychlostní trať pod označením High Speed 1 (původně Channel Tunnel Rail Link). Rychlovlaky Eurostar už nemusí být napájeny ze 3. kolejnice, na celé jeho trase je povolena rychlost 300 km/h, vyjma Eurotunelu a městských oblastí. Osobní vlaky ukončily svůj provoz na nádraží London - Waterloo, neboť nyní zajíždějí na nově zrekonstruované nádraží London - St. Pancras. Osobní vlaky jsou vedeny jednotkami Eurostar. Ve městech Folkestone a Calais se nacházejí velké terminály, umožňující naložit do nákladních vagónů automobily.

7 Průřez tunelem Uprostřed železničních tunelů (A) se nachází servisní tunel (B). Každých 350m do servisního tunelu ústí nouzové východy od vlaků (C).


Stáhnout ppt "Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie"

Podobné prezentace


Reklamy Google