Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický institut CEITEC
2
Obsah Úvod do problematiky Vědec/fyzik/učitel Mimoškolní aktivity
Školní projekty Školní výuka Demonstrativní experimenty Diskuze a závěr
3
Úvod do problematiky Teorie Experiment
HÖFER G. A kol.: Výuka fyziky v širších souvislostech, Fakulta pedagogická Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň, 2005.
4
Úvod do problematiky Počet vyučovaných hodin učitelů na sekundární úrovni (2001) Platy učitelů na sekundární úrovni (2001)
5
Proč je dobré býti „vědcem“
6
Proč je dobré býti „fyzikem“
7
Proč je dobré býti „učitelem“
8
Proč není dobré býti „vědcem/fyzikem/učitelem“
9
Proč jsem se stal „vědcem/fyzikem/učitelem“
Kuchař Kniha „My a hvězdy“ Jiří Rada SPŠ Jihlava, obor strojírenství Jihlavská astronomická společnost Fyzikální korespondenční soutěž Mat-Fyz UK FyzIng VUT
10
Jihlavská astronomická společnost JAS
11
Fyzikální korespondenční soutěž FYKOS
12
NaturTech
13
Generace Y
14
HRW Fyzika
15
SOČky, Bakalářky, diplomky, IMPI, AMiSPEC
16
„Moje“ učení Praktické cvičení Teoretické cvičení Přednášky
Speciální praktika SEM, AFM, STM, rentgenová difrakce, difrakce elektronu, magnetická susceptibilita, I/V křivky Praktika nelineární prvky, RLC obvody, radiace, nabíjení kondenzátoru, Fourierova transformace, konvoluce Teoretické cvičení Mechanika, elektromagnetismus Přednášky
17
Průběh „mojí“ hodiny Motivace Seznámení s problémem Experiment
Popis problému a argumentace Teoretický popis Diskuze výsledků a reálná kontrola Aplikace a vysvětlení
18
Motivace Kde se to používá K čemu je to dobré
Ke každému tématu znát příklad aplikace !moderní! Zohlednit posluchače a jejich odbornost
19
Experiment Popis pomůcek (možnost sehnání ) Popis procesu experimentu
Popis fyzikálních jevu Opakovaní a závislosti Pozor na „černé krabičky“
20
Vysvětlení Seriózní argumentace a opodstatnění/zdůvodnění
Správné značení a symbolika Odbočky Vtipy Rekapitulace Diskuze a závěry
21
Demonstrační experimenty
22
Demonstrační experimenty
23
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ. 1
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.