Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Principy týmové práce - Cíle týmové práce - Definice a specifika - Postup pro zavádění týmové práce
2
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
TÝMOVÁ PRÁCE !! Varianta, která nevede k úspěchu ... Alternativa ... ... týmy mohou (skoro vždy) dosáhnout více!
3
Hlavní cíle týmové práce vedou k užitku...
... podniku ... zaměstnanců zlepšení konkurenceschopnosti zlepšení spokojenosti zaměstnanců plným využitím schopností pracovníků neustálým zlepšováním zabráněním plýtvání zvýšením flexibility zeštíhlením organizační struktury rychlejší realizací změn jistotou pracovního místa větší samostatností (autonomií) silnějším zapojením do plánování a realizace přidělením zodpovědností a kompetencí úspěchem zvýšením kvalifikovanosti redukce nákladů zvýšení výkonů identifikace motivace spolurozhodování
4
Flexibilní nasazení pracovníků a zvýšení odbornosti jsou zásadní cíle týmové práce
stav nyní nový stav Předák/ dozor Předák/ dozor Čin- nost A Čin- nost A Čin- nost E Čin- nost E Čin- nost B Čin- nost D Čin- nost B Čin- nost D Čin- nost C Čin- nost C Zvýšení odbornosti (zastupitelnosti) Každý pracovník bude univerzálně nasaditelný v celém výrobním procesu Tým sám plánuje a rozhoduje o přidělení pracovníků na jednotlivé operace Kontrolu již neprovádí mistr, ale tým sám
5
Různé fáze v procesu vývoje týmu
vysoká Efektivnost týmu nízká t Fáze 1 formování, vytváření Fáze 2 dezorientace Fáze 3 stabilizace, normalizace Fáze 4 výkonnost, růst
6
Emocionální pohled na změny
spokojenost Optimismus víra jistota čas naděje pochyby Pesimismus
7
Postup při zavádění týmové práce
Rozhodnutí o zavedení Informování odborů Zaváděcí informativní schůzka (cíle, ...) Informování budoucích členů týmů Fáze Rámcové podmínky Úkoly/kompetence týmů Plán realizace Klíčové ukazatele Tabulka zastupitelnosti Interní organizace Přípravná opatření Další rozvoj Hrubý koncept Řešení konfliktů a problémů Proces postupného zlepšování Práce v procesu neustálých změn Kvalifikace Úvodní rozhovory Proces formování týmu Úkoly/ kompetence Úvodní ujednání Ujednání cílů Zavedení v pilotní oblasti Plošné zavedení Start celoplošné implementace týmové práce Průběžné zlepšování čas
8
Závěr Týmová práce se vyznačuje složitým charakterem a obsahuje mnoho vnitřních zákonitostí, takže pro hodně lidí představuje neznámou oblast. Její zavádění do praktického života firmy proto mnohdy naráží na nepochopení a odmítání nejen u řadových zaměstnanců, ale i manažerů. Citlivé prosazování týmové práce spolu s důsledným sledováním dosažených pokroků a úspěchů postupně prokazuje, že týmová práce znamená přínosnou metodu, a kromě splněných úkolů má řadu příznivých dopadů na organizaci a její zaměstnance.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.